دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

وقتی سردار قاسم سلیمانی ظرف غذایش را از برادرش جدا کرد؛ به مادرم گفت که ظرف غذای من را جدا کن! /این حرف به من برخورد که شاید.. 

شنبه، 19 اسفند 1402
کد خبر: 379048
ساعدنیوز: نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به خاطره‌ای از برادر شهید سلیمانی شد، گفت: روزی شهید سلیمانی به مادرم گفت که ظرف غذای من را از بردارم جدا کن.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در مراسم تجلیل از خیرین حامی خانواده زندانیان نیازمند استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم غزه، اظهار داشت: خدمت به مردم همواره مورد تاکید دین اسلام، ائمه اطهار(س) و مراجع دینی ما بوده است.

وی با بیان اینکه هر چه به نیازمندان کمک کنیم اجر و پاداش آن نزد خداوند است، افزود: حضرت علی (ع) فرمودند «آنکه کار خیر انجام می‌دهد از خود کار خیر بزرگتر و مهمتر است.»

وی بیان کرد: چند روز بعد از شهادت شهید سلیمانی خبرنگاری از برادر بزرگ شهید سلیمانی خواست که خاطره‌ای از حاج قاسم را بیان کند و برادر بزرگ حاج قاسم گفت «ما وقتی که از مدرسه به خانه می‌آمدیم با برادرم شهید سلیمانی در یک ظرف غذا می‌خوردیم.»

علیدادی‌سلیمانی در ادامه خاطره گفت: «روزی شهید سلیمانی به مادرم گفت که ظرف غذای من را جدا کن، آن روز کمی به من برخورد که شاید من حق او را در غذا خوردن ضایع می‌کنم. فردای آن روز دوباره مادرم در یک ظرف غذا به ما غذا داد و شهید سلیمانی غذا نخورد تا مادرم غذا را نصف کرد و در دو طرف ظرف گذاشت.»

وی با بیان اینکه برادر شهید سلیمانی، افزود: «حواسم به شهید سلیمانی بود که ببینم چکار می‌کند؛ او غذای خودش را دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم کرد، قسمت کوچکتر را خودش خورد و قسمت بزرگ‌تر را به مدرسه آورد تا به بچه‌هایی بدهد که از روستاهای اطراف به مدرسه می‌آمدند و غذا برای خوردن نداشتند.»

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه حاج قاسم با این روحیه شهید سلیمانی شد، گفت: حاج قاسم گفته بود که طاقت ندارم اشک چشم کودکان افغانستانی و عراقی را ببینم که به آنها ظلم شده است.


3 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 21 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ترجمه تخصصی کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
نگاهی به جشن تولد کرونایی آیتک سلامت رقیب چشم آبی و ایرانی زهرا گونش+عکس/ کیکی ساده با شمع های قلبی و رنگارنگ😍
با این سکانس بمب خنده ی خنده بازار 6 دقیقه فقط بخند!/ ولی خداییش طنزش از خود برنامه جذاب تر شده 🤣/ فقط تم عینک جوشکاری و باقالی پلو با پیازش😂
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
احساسی ترین لحظه مادر شدن دریا مرادی دشت عروس خوش اخلاق فاطمه گودرزی +عکس/ زیر سایه پدر و مادر باشه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی