دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

وکیل تهران؛ مشاوره حقوقی رایگان 

سه شنبه، 24 بهمن 1402
افرادی که مدت زمان زیادی را در راهروهای دادگاه‌ ها و دادسراها سپری کرده و در نهایت به نتیجه مطلوب خود نرسیده اند، بیش از هر کس دیگری اهمیت مراجعه و مشاوره با یک وکیل تهران را درک کرده اند.

امروزه شاهد مراجعه مکرر مردم به دادگاه‌ ها و شوراهای حل اختلاف برای حل مشکلات مختلفی از قبیل انحصار وراثت، تقسیم ارث، مطالبه وجه، طلاق، طلاق توافقی و... هستیم. امیدواریم هیچکس این روزهای سخت و پر استرس را هرگز تجربه نکند ولی چنانچه در این شرایط دشوار قرار گرفته اید شاید استفاده از خدمات مشاوره رایگان با وکیل تهران بتواند کمکی به پیشبرد پرونده شما داشته باشد. قبل از هرچیز بهتر است بدانیم وکیل کیست و بعد از تعریف وکیل تهران به نحوه شناخت بهترین وکیل تهران میپردازیم.

وکیل کیست؟

درواقع واژه "وکیل" به صورت عام به تمامی اشخاصی که دارای حداقل مدرک لیسانس در رشته حقوق بوده و در آزمون کانون وکلا یا مرکز مشاوران ( وکلای ماده 187 ) قبول شده اند اطلاق میگردد؛ در قوانین ما چیزی به عنوان وکیل تخصصی و یا وکیل حقوقی و کیفری نداریم. اما از طرف دیگر به وکلایی که بیشتر فعالیت خود را بر روی دعاوی حقوقی متمرکز سازد وکیل حقوقی و برعکس زمانی که یک وکیل عمده فعالیت خود را در پرونده های کیفری بگذارد اصطلاحا وکیل کیفری گفته میشود. درواقع وکیل حقوقی کسی است که دانش و اطلاعات کافی در تمامی زمینه های حقوقی را داشته باشد. به طور کلی وکیل حقوقی یا وکیل کیفری تحصیلات عالی در رشته حقوق را گذرانده و موفق به کسب مدرک لیسانس از دانشگاه های معتبرحقوقی شده است. یک وکیل پایه یک دادگستری بعد از این مراحل در آزمون های مربوطه شرکت و موفق به قبولی در آن آزمونها گردیده است.

وکیل تهران کیست؟

همانطور که گفتیم هر دانشجوی حقوق بایستی ابتدا مدرک لیسانس را در رشته حقوق اخذ نماید تا مجوز ورود به آزمونهای مختلف نظیر کانون وکلای دادگستری، وکلای مرکز مشاوران ( ماده 187)، قوه قضاییه، سردفتران و ... را کسب نماید. بعد از قبولی در آزمون کانون وکلا یا مرکز مشاوران و سپری کردن دوره های کارآموزی به متقاضی مدرک پروانه وکالت دادگستری اعطا میشود. چنانچه متقاضی در شهر تهران قبول شده باشد به وی پروانه وکالت تهران اعطا میشود.

ویژگی های یک وکیل خوب تهران چیست؟

همانطور که میدانید امروزه وکلای دادگستری بسیار زیادی در ایران به خصوص در کلانشهر تهران به امر وکالت مشغول هستند. همین موضوع موجب شده تا انتخاب و پیداکردن یک وکیل خوب در تهران بسیار مشکل شود. لذا ما در این مقاله در ابتدا ویژگیهای یک وکیل خوب تهران را بررسی کرده و سپس راهکار انتخاب وکلای تهران را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

از مهمترین ویژگیهای یک وکیل خوب در تهران می‌توان به حفظ اسرار موکل، توضیح مراحل رسیدگی به پرونده، ارائه راهکارهای مفید و کاربردی جهت حل مشکلات پرونده های حقوقی و کیفری، تعیین حق الوکاله توافقی و منصفانه و... اشاره نمود. بهترین وکیل تهران بایستی ویژگیهایی داشته باشد که وی را از سایر وکلای دادگستری متمایز نماید. در زیر به بررسی مهمترین ویژگیهای یک وکیل تهران میپردازیم.

  • به روز بودن اطلاعات و دانش وکیل

همانطور که احتمالا میدانید قوانین و مقررات حقوقی همیشه در حال تغییر دگرگونی هستند؛ بنابراین در مواجهه با مشکلات حقوقی بایستی از اطلاعات بروز و آپدیت استفاده کرد. یک وکیل برای اینکه بتواند کلیه تکالیف خود را در برابر موکل به درستی انجام دهد لازم است اطلاعات و دانش خود را بروز و آپدیت نگاه دارد. در پرونده هایی که وکیل دادگستری بدون آگاهی از مواد قانونی و آرای وحدت رویه جدید در جلسه دادگاه حضور یابد، شاید درصد شکست در پرونده را افزایش دهد. با توجه به این مسائل توصیه میشود در زمان انتخاب وکیل از بروز بودن اطلاعات و دانش او در زمینه های حقوقی مطمئن شوید.

  • امانتدار و راز نگه دار بودن وکیل

حفظ اسرار و مدارک موکل از مهمترین ویژگیهای یک وکیل پایه یک دادگستری است. موکل نه تنها کلیه اسرار و شماره تماس، محل زندگی و بسیاری از اطلاعات دیگر خود را در اختیار وکیل قرار میدهد بلکه تصاویر و اصول مدارک را نیز به وی میسپارد. بنابراین چنانچه وکیل، اطلاعات و آدرس و همچنین اسناد و مدارک موکل را برای طرف مقابل موکل خود فاش نماید و یا در اختیار وی بگذارد به طور حتم آسیب بزرگی به موکل وارد میسازد.

  • شفاف سازی مراحل رسیدگی به پرونده

یک وکیل متخصص و با تجربه کلیه مراحل رسیدگی به پرونده را به طور شفاف و روشن برای موکل خود شرح خواهد داد تا وی از فرآیند رسیدگی به پرونده کاملا آگاه شود. این امر باعث میشود تا وکیل و موکل در آینده به مشکل پیش بینی نشده ای برخورد نکنند.

  • پرهیز از ادعاهای واهی

یک وکیل پایه یک دادگستری به هیچ عنوان نباید موکل خود را به امور واهی و دور از دسترس امیدوار کند. این امر مشکلات بسیار فراوانی برای موکل ایجاد خواهد کرد و شاید موکل نتواند بهترین و شایسته ترین انتخاب را نماید. درواقع وکیل تهران بایستی آینده احتمالی پرونده را به طور روشن به موکل گوشزد کند تا چنانچه موکل با شرایط احتمالی مشکلی نداشته باشد اقدام به اعطای وکالت به وکیل کند.

  • مسئولیت پذیری نسبت به پرونده و موکل

وکلا مانند پزشکان هنگام فارغ التحصیلی قسم یاد میکنند بنابراین این یک امر بدیهی است که وکیل تهران بایستی در برابر پرونده و موکل خود احساس مسئولیت کرده و تمام توان خود را برای پیروزی موکل در دعوی انجام دهد.

  • برخورد مناسب و محترمانه با قاضی محترم و طرفین

یک وکیل خوب تهران شان و مقام قاضی را محترم شمرده و همچنین به طرفین دعوی اعم از وکیل و اصیل و شهود و غیره احترام میگذارد هرچند که موکل انتظار دیگری داشته باشد. یک وکیل خوب در تهران از رفتارهایی مانند چاپلوسی، تملق، فخرفروشی و غیره خودداری کرده و با رفتار و شان متواضعانه و محترمانه، احترام دادگاه و جامعه را نسبت به خود جلب میکند.

  • ارائه بهترین و سریعترین راهکار در پرونده

یک وکیل کارکشته برای به حداقل رساندن هزینه و زمان موکل در فرآیند رسیدگی به پرونده همیشه به دنبال ارائه بهترین راهکارها و اقدامات حقوقی است. لذا چنانچه فرآیند دادگاه شما بیش از حد معمول طولانی شده میتوانید از وکیل توضیح بخواهید تا از علت طولانی شدن دادرسی آگاه شوید.

  • صبر و بردباری بالا

صبر و بردباری وکیل دادگستری تهران از دیگر ویژگیهای مهم ایشان است. درواقع یک وکیل خوب بدون داشتن صبر و بردباری شاید نتواند راهکار مناسب و بهینه ای برای حل مشکلات موکل خود پیدا کند. این امر میتواند با صحبت با افراد و همکاران وکیل به دست آید لذا نیازمند صبر و حوصله است.

طریقه پیدا کردن بهترین وکیل تهران:

با عنایت به تعداد بالای وکلای دادگستری در کلانشهر تهران برای پیدا کردن بهترین وکیل تهران بایستی از راهکارهای متفاوتی استفاده کرد که در زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

  • معرفی از جانب دوستان، اقوام و آشنایان: شاید اولین و بهترین راهکاری که برای انتخاب یک وکیل خوب در تهران به ذهن هر کسی خطور میکند، پرس و جو از دوستان، اقوام و آشنایانی است که سابقا از خدمات وکالتی یک وکیل پایه یک دادگستری استفاده کرده و از همکاری با وکیل راضی بوده است. در این صورت پس از انتخاب وکیل مورد نظر به راحتی میتوانید سوابق و تجربه وکیل را در سایتهای حقوقی جستجو کرده و مطالعه نمایید.

  • جستجو در سایت کانون وکلای هر استان: علاوه بر راهکارهای مارالذکر شما میتوانید با مراجعه به وبسایت کانون وکلای دادگستری و یا مرکز مشاوران ( ماده 187 ) در هر استان، آدرس و شماره وکیل موردنظر را به دست آورده و به صورت تلفنی و یا حضوری با او صحبت کنید. البته این راهکار ایراداتی نیز دارد؛ اولا نام تمامی وکلا حتی آنهایی که فعالیت نمیکنند در سایتهای کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضاییه درج گردیده و ثانیا سوابق، رزومه و نظرات در خصوص وکلا در این سایتها به چشم نمیخورد.

  • جستجو در سایتهای حقوقی مرجع: شاید بتوان گفت بهترین راهکار برای انتخاب وکیل تهران جستجو در سایتهای معتبر حقوقی میباشد. چنانچه در بین دوستان و آشنایان شما، کسی تجربه ای در زمینه همکاری با یک وکیل خوب نداشته باشد و یا راضی نبوده، میتوانید در اینترنت جستجو کرده و لیست وکلای استان تهران را مشاهده کنید. این سایتها به معرفی وکلای باتجربه و کاربلد میپردازند و اطلاعات کاملی در مورد سابقه، شماره تماس و اطلاعات وکیل، ارائه مینمایند. یکی از این سایتها، وکیل زوم، سایت مرجع معرفی وکیل میباشد.

میزان حق الوکاله وکیل تهران چگونه تعیین می شود؟

تعیین میزان حق الوکاله وکلای دادگستری یک مساله ساده بوده که در عین حال به عوامل متعددی نیز بستگی دارد. درواقع علیرغم توافقی بودن مبلغ قرارداد وکالت، این عوامل ممکن است در هر پرونده و کیس به شکل متفاوتی تاثیرگذار باشد. در ادامه این مقاله ما به مهمترین عوامل موثر برای تعیین میزان حق الوکاله وکیل تهران اشاره میکنیم:

  • نوع پرونده: نوع پرونده یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تعیین میزان حق الوکاله وکیل تهران است. درواقع پرونده های حقوقی انواع گوناگونی داشته و هر پرونده نیازمند تخصص و دانش متفاوتی میباشد. وکلای پایه یک دادگستری در پرونده های پیچیده و تخصصی حق الوکاله بیشتری نسبت به پرونده های ساده تر دریافت میکنند.

  • تجربه و تخصص وکیل: تجربه و تخصص یک وکیل دادگستری نقش مهمی در تعیین میزان دستمزد وی در پرونده های حقوقی دارد. وکلای باسابقه و متخصص نسبت به وکلای کم تجربه تر مبلغ حق الوکاله بیشتری دریافت میکنند. به عنوان مثال حق الوکاله یک وکیل حرفه ای و مورد اعتماد که بسیاری از پرونده های خود را با موفقیت نسبی به پایان رسانده، بسیار بیشتر از یک وکیل تازه کار و کم تجربه است.

  • موقعیت جغرافیایی: میزان حق الوکاله معمولا در شهرها استانها و مناطق مختلف آن متفاوت است. به عنوان مثال در کلانشهرها و یا مناطق بالانشین، دستمزد وکلا بسیار بیشتر از شهرستانها و مناطق کم جمعیت است. البته این موضوع همیشگی نیست و استثناهایی هم وجود دارد. بسیاری از وکلای دادگستری حتی در کلانشهری همچون تهران، علیرغم بزرگی این شهر و جمعیت بالای آن، سعی میکنند برای رفاه حال آنها حق الوکاله کمتری دریافت کنند.

  • نظر شخصی وکیل تهران: به طور کلی مبلغ قرارداد وکالت یک امر توافقی بوده و نظر شخصی وکیل و موکل نیز در این خصوص تاثیرگذار است. در طرف مقابل نیز گاهی اوقات بعضی از وکلای با تجربه با توجه به شرایط مالی موکل، حق الوکاله کمتری از وی دریافت میکنند. حتی وکلای دادگستری در بسیاری از موارد به دلیل رعایت حال موکل، شرایط پرداخت حق الوکاله را به صورت اقساطی قرار میدهند.

در نهایت همانطور که گفتیم تعیین میزان حق الوکاله نیازمند مذاکره و توافق فیمابین وکیل و موکل است. بنابراین بهتر است در مورد حق الوکاله با وکیل مدنظر خود صحبت کرده و تمام جوانب پرونده و هزینه های مالی را به دقت بررسی کرده تا به یک توافق منصفانه دست پیدا کنید.

مزایای داشتن وکیل تهران

بعضی از افراد به دلیل حق الوکاله و هزینه عقد قرارداد با وکلای دادگستری، تمایل چندانی به گرفتن وکیل ندارند. البته که هر پرونده و دعوی شرایط خاص خود را دارد ولی در بیشتر موارد استفاده از خدمات وکیل دادگستری مزایای فراوانی دارد. از مهمترین مزایای داشتن وکیل میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • عدم نیاز به حضور در دادگاه، جلسات رسیدگی و ...

  • عدم نیاز به تنظیم دادخوسات، شکوائیه، لوایح دفاعی و ...

  • استفاده از تخصص و تجربه وکیل

  • کاهش مدت زمان فرآیند رسیدگی به پرونده

  • پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده

  • کاهش استرس در طول روند دادرسی که شاید یک یا دو سال نیز طول بکشد

سخن پایانی در خصوص انتخاب وکیل تهران

بهترین سایت ها و منابعی که شما در جستجوی وکیل تهران میتوانید از آن استفاده کنید، سایت مرکز مشاوران، سایت کانون وکلای دادگستری، سایت وکیل زوم، سایت قضایی و ... است. شما ساکن هر شهری که باشید میتوانید به سادگی با مراجعه به سایتهای معتبر فوق در زمینه دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری، دعاوی ملکی، طلاق، طلاق توافقی، دعاوی خانواده، دیه، امور ثبت، امور بین المللی، دعاوی اداره کار، چک و سفته، بیمه و ... وکیل متخصص مرتبط با موضوع پرونده خود را انتخاب کرده و به شماره و آدرس وکیل دسترسی پیدا کنید. همچنین میتوانید با مشاهده پروفایل هر وکیل نظرات و دیدگاه موکلین آن وکیل را مطالعه نموده تا یک انتخاب شایسته داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه چاپ یک کتاب