اصول گریم کودکان چیست؟

  شنبه، 29 خرداد 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
اصول گریم کودکان چیست؟
نقاشی با طرح های شاد و جذاب و شخصیت های كارتونی و داستانی روی صورت كودك، با انتخاب طرح دلخواه ایشان برای شاد كردن و كمك كردن به ذهن خلاق كودک را اموزش گریم کودک( چهره پردازی کودک) می گویند.

با بالا گرفتن تب و تاب آرایش در خانواده ها، کودکان هم مایل هستند تا از لوازم آرایشی استفاده کنند. پوست کودکان بسیار حساس بوده و استفاده از وسایل آرایش امکان دارد سبب ایجاد حساسیت و دیگر بیماری های پوستی در کودکان شود. برای رسیدن به یک نقطه مشترک بین خواسته های کودک و جلوگیری از بیماری های پوستی، از گریم کودک استفاده می شود.

وسایل موردنیاز گریم کودک

برای رنگ آمیزی صورت کودکان گاهی از فون خشک استفاده می کنند که با آب و صابون یا شیرپاک کن به سادگی قابل پاک کردن است. به طور کلی استفاده از ماژیک و رنگ گواش برای رنگ آمیزی صورت بچه ها اصلا توصیه نمی شود، زیرا رنگ ها به سادگی از روی پوست پاک نمی شوند و می توانند مضر باشند.

آب رنگ

آب رنگها به صورت پالت های 6، 12، 18 رنگ و یا به صورت ظرف های تکی موجود هست ، که برای طرح های گوناگون روی بدن بکار می رود. تمامی این آب رنگها محلول در آب و ضد حساسیت می باشند.

قلم مو

قلم مو در اندازه و شکل گوناگون در بازار موجود میباشد ، که از آن میتوان برای طرح های گوناگون استفاده نمایید. همچنین از قلم موهای گریم و آرایشی هم میتوانید ، بهره بگیرید. در گریم کودکان حداقل به دو تا سه قلم مو که دارای سر گرد و چهار گوش با اندازه نازک و پهن هستند نیازمندید.قلم مو پهن و دارای لبه چهارگوش یا گرد، برای رنگ آمیزی در سطح وسیع تر و سایه روشن نمومدن صورت، از رژگونه یا پودر استفاده می شود. قلم موهای متوسز که سر گردی دارند، برای رنگ آمیزی و قلم موهای باریک و نوک تیز برای خطوط باریک و رنگ آمیزی لب مورد استفاده قرار می گیرند.

اسفنج

اسفنج های مختلفی مخصوص گریم کودکان وجود دارد که میتوان از تمام فروشگاههای آرایشی تهیه کرد. اسفنج ها به صورت خشک یا مرطوب استفاده می شود. اسفنج روکش دار مخملی، برای پودر زدن صورت استفاده می شود. اسفنج متخلخل برای ایجاد ته ریش، چروک و پوست ضخیم حیوانات مورد استفاده قرار می گیرد. اسفنج لاتکس، برای رنگ آمیزی و یک دست کردن به کارمی روند.

دستمال مرطوب، دستمال کاغذی

آرایش کودکان چنانچه با مواد مخصوص گریم کودکان انجام شود با آب و صابون به آسانی قابل شستشو می باشد. از دستمال مرطوب و دستمال کاغذی هم می توانید برای پاک کردن آرایش کودکان استفاده کنید.

پاک کننده های آرایش

برای تمیز کردن آرایش کودکان میتوانید قدری پاک کننده آرایشی یا لوسیون را روی دستمال ریخته و آرایش را از روی پوست کودکان پاک نمایید. از شیر پاک کن هم میتوان استفاده کرد.

اکلیل و ژل اکلیلی

برای براق کردن همه یا بخشی از طرح، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آن سبب جلوه بیش تر آرایش کودکان است.

فیکساتور آرایش

برای ماندگاری بیشتر و تثبیت آرایش از فیکساتور آرایشی استفاده می شود. موقع استفاده از فیکساتور، چشم ها را بسته و فاصله باید رعایت شود، تا بچه دچار مشکل نشوند.

اصول ابتدایی در گریم کودک

کودکان دوست دارند که آنها را شبیه به دیگر موجودات کنید. یک ببر قوی و یا خرسی گنده و شاید پروانه ای زیبا. شاید هم والدین کودک بخواهند تا گریم در کودکان را به انجام رسانید. مثلاً در زمانی که مراسم خاصی برای کودک در حال برگزاری است، نیاز است تا کودک به مقدار معقولی آرایش شود. اینکه چرا نیاز است تا کودک را آرایش کنیم، دلایل خودش را دارد. موضوع اینجا است که چگونه و همراه با استفاده از چه ابزارهایی کودک را آرایش کنیم و یا گریم کودک را به انجام رسانیم. واقعاً نمی توان همراه با وسایل و متر یال های آرایشی مورداستفاده بزرگ سالان کودکان را زیباتر کرد. از سوی دیگر نیز چگونه می توان پوست لطیف و حساس کودکان را همراه با هر رنگی نمود؟

در آموزش گریم کودک اصول ابتدایی آن است که بدانید با دنیای لطیف و بسیار حساس کودکان مواجه هستید. در چنین نیاز لطیفی اگر بخواهیم از متر یال های آرایش بزرگ سالان استفاده کنیم، احتمالاً باعث بروز انواع بیماری های پوستی برای کودکان خواهیم شد. در گریم کودک برای آنکه هم بتوان کودک را آرایش کرد و گاهی او را نقاشی نمود و درعین حال خطری متوجه پوست لطیف او نباشد، طیف گسترده ای از متر یال ها تا رنگ های خاص تعریف شده است. رنگ هایی که کاملاً باپوست کودکان سازگار هستند و عاری از ایجاد هرگونه بیماری های پوستی، به راحتی همراه با آب و صابون شسته می شوند.

اصول ابتدایی گریم در کودکان

در اصول ابتدایی گریم در کودکان ۲ اصل در نظر گرفته می شود. اینکه هنرجو بتواند روش های صحیح همراه با استفاده از متر یال های استاندارد در گریم کودک را فرابگیرد و در مرحله بالاتر هنرجو ازلحاظ روحی آمادگی ارتباط برقرار کردن با کودکان را داشته باشد.

در آموزش گریم کودک همه چیز، کسب اطلاعات کامل و مفید از وسایل تا متریال های این حرفه نمی باشد. گریم کودک یک شغل درگیر با روانشناسی کودک است. چراکه کودک باید به گریمور خود اعتماد کند، در کنار او بنشیند و در تمام مدت گریم شدن ممانعتی در کار نداشته باشد. کودکان در حالتی این چنین می شوند که بتوانند ارتباط عاطفی با هنرجوی گریمور پیدا کنند. هنرجویی که نتواند روش های خلق این ارتباط عاطفی را یاد بگیرد، قطعاً نمی تواند در این حرفه حرفی برای گفتن داشته باشد. ازاین رو می توان بعد روانشناسی کودک را نیز از اصول ابتدایی و البته بسیار مهم در گریم کودک دانست.

 گریم  کودکان

آشنایی با سبک ها در گریم برای کودکان

یکی از نکات مهم آن است که هنرجو بداند همراه با هر فضایی و یا حضور در هر مراسمی از چگونه گریمی استفاده کند. در گریم چهره کودک با در نظر داشتن نیازها در محیط های متنوع، سبک های گوناگون تعریف شده است. گریم برای کودکان در یک شهربازی می تواند بسیار متفاوت از گریم صورت کودک در فضای حاکم بر یک جشن تولد باشد.

آشنایی با طرح ها در گریم برای کودکان

از خلق چهره های حیوانات تا نقاشی شخصیت ها بر چهره کودکان در کنار اهدافی مانند زیباسازی کودک برای حضور در مراسم های خاص، همگی از طرح های گوناگون در گریم می باشند. همراه با آموزش گریم چهره کودک لازم است تا با این طرح ها آشنا باشید. اینکه چگونه می توان نقش حیوانی را به شکل فانتزی و زیبا بر چهره کودک خلق کرد و یا اینکه اصول آرایش در کودکان چگونه می باشد، کلیاتی است که همراه با این مرحله از آموزش گریم کودک خواهد شد.

نحوه انجام گریم

هر گریمی مراحلی دارد. مراحلی که باید به درستی انجام شود. در گریم چهره کودک نیز نیاز است تا هنرجو از مراحل استاندارد و بهداشتی و درعین حال سالم در این حرفه آگاه شود. اینکه گریم صورت کودک را از کجا آغاز کنیم، در مسیر انجام گریم از چه ابزارهایی استفاده کنیم و درنهایت چگونه کار را به انتها رسانیم، کلیاتی است که در این مرحله از آموزش گریم کودک مطرح خواهد شد.

آموزش های لازم در باب مسائل بهداشتی:

گریم کودک در ردیف مشاغل آرایشی قرار می گیرد. کودک هم به مانند بزرگ سالان نیازهای بهداشتی و آرایشی مخصوص به خود را دارد. در آموزش گریم اهمیت بالایی در رعایت نکات بهداشتی می شود. خصوصاً آشنایی با انواع بیماری های پوستی در کودکان و چگونگی انجام این حرفه توسط هنرجو، مادامی که می تواند بر این نکات مسلط شود. اهمیت در این مباحث زمانی است که قرار است تا گریم چهره کودک را به تعداد بسیار درزمانی اندک داشته باشیم. مثلاً انجام گریم برای کودک در یک جشن تولد که در آن تعداد بسیاری از کودکان باید درزمانی کوتاه گریم شوند. برای چنین حالتی لازم است تا هنرجو اطلاع کاملی در کنار تسلط بالایی برای حفظ اصول بهداشتی داشته باشد.

روانشناسی کودک

از دیگر اصول مهم در آموزش گریم کودک، روانشناسی کودک است. هنرجو هراندازه در خلق گریم توانمند باشد، مادامی که نمی تواند با وی ارتباط عاطفی برقرار کند، هرگز نخواهد توانست آن شور و هیجان را همراه با گریم برای وی خلق نماید. روانشناسی کودک از اصول پایه در آموزش این گریم است. اینکه با کودک همراه شویم، از او بخواهیم تا آنچه دوست دارد را بیان کند و یا پیشنهادهایی برای او داشته باشیم، کودک در کنار ما بنشیند و تمام مدت گریم را تحمل کند، مادامی که آن حس اعتماد را دارد، همه این مقدمات زمانی فراهم است که هنرجو در آموزش گریم اطلاع کاملی از روانشناسی کودک داشته باشد.

روانشناسی کودک چیزی متفاوت از مهربان بودن است. شما ممکن است با کودکان خیلی مهربان باشید؛ اما احتمالاً نتوانید با وی ارتباط برقرار کنید. در روانشناسی کودک اصل بر آن است که بتوان با کودک ارتباط گرفت. ارتباطی که باعث خواهد شد تا کودک در خیالی آسوده، تمام آنچه می خواهد را با گریمور کودک در میان گذارد.

برخی سوالات شما در مورد گریم کودکان

آرایش و گریم کودک با ابزار و رنگهای مخصوص خودش انجام می شود زیرا که پوشت کودکان حساس به مواد شیمایی و ارایشی است . نقش افرینی و طراحی متنوع در چهره کودکی به مناسبتهای مختلفی و در جشن های ویژه ، می تواند لحظات شیرینی را برای کودک فراهم سازد از این رو مهد کودک ها و خانواده ها از گریمور های مخصوص کودکان برای این منظرو استفاده می کنند.

آرام کردن کودکان برای گریم چگونه ممکن می شود؟

با توجه به علاقه ی شما و نوع ارتباطی که می گیرید به شما کمک خواهد کرد. البته کودکانی هم هستند که خیلی سخت ارام می گیرند البته نباید فراموش کنید که کودکان مشتقانه منتظر نتیجه کار هستند و با دادن یک اسباب بازی و یا قرار دادن یک ایینه که خود را ببیند می تواند کمک کند.

محصولات گریم میکاپ بچه ها فرق دارد؟

بله. استفاده از رنگ های معمول برای انجام گریم کودک مجاز نبوده و حتما باید از رنگ مخصوص گریم کودک (فون خشک) استفاده گردد.

گریم میکاپ بچه ها درامد دارد؟

بله اگر بتوانید به مدارس و مهد کودک ها لینک شوید آنها برای مراسم ها خاصی از شما کمک خواهند گرفت. البته تنها مدارس نیستند. شهربازی هایی که در فروشگاههای زنجیری هستند و … هم می توانند منبع درامد از این دوره باشند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) انتظار بی پایان محمدرضا گلزار با روتین پوستی خاص روی صورتش!! +عکس (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصاویر کمتر دیده شده از دوران دانشجویی استاندار شهید آذربایجان شرقی تصویر عکاس تبریزی از هلی کوپتر رئیس جمهور شهید بر صفحه اول روزنامه گاردین انگلستان فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 اوخشامای (روضه) ترکی یک مادر عشایر قشلاق حاج ایمان کندی در وصف شهید جمهور+ویدئو فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم قول شهید امیرعبداللهیان در جلسه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف+ویدئو تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش روایت احساسی همسر شهید امیرعبداللهیان درباره این شهید+ویدئو /جز خوبی چیزی ندیدم تو زندگی... زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو
تیتر امروز   
پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)