دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ویدئو پُربازدید از نمای بیرونی و داخلی خانه هاشمی رفسنجانی/از اتاق شخصی و تردمیل ورزش آقای رفسنجانی تا چرخ خیاطی و آشپزخانه همسرشان 

شنبه، 23 تیر 1403
ساعدنیوز: ویدئویی از نمای داخلی و خارجی خانه اآیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را مشاهده می کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، اکبر هاشمی بهرمانی مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (1313 - 1395ش) روحانی، سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود. وی از یاران شاخص امام خمینی در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود و چند بار دستگیر و زندانی شد. از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران، عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال 1360 تا 1388ش، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدای تأسیس و ریاست آن مجلس از سال 1386 تا 1389ش، و ریاست هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله فعالیت‌های وی پس از انقلاب بود.

اکبر هاشمی بهرمانی در 3 شهریور 1313ش در روستای بهرمان شهرستان رفسنجان در استان کرمان به دنیا آمد. پدرش میرزاعلی هاشمی بهرمانی تحصیلات حوزوی داشت و از باغداران منطقه بود که محل رجوع مسائل دینی و مادی مردم بود. مادرش ماه‌بی‌بی صفریان نام داشت. هاشمی در 5 سالگی تحصیل قرآن، گلستان سعدی و نصاب الصبیان را در مکتب‌خانه آغاز کرد. در سال 1327ش و در سن 14 سالگی به همراه پسرعمویش محمد هاشمیان برای تحصیل علوم دینی به قم رفت.

هاشمی دروس مقدمات و سطح را در درس حسینعلی منتظری، علی مشکینی، محمد صدوقی، مصطفی اعتمادی و محمد مجاهدی حاضر شد و در درس خارج مراجعی از جمله بروجردی، امام خمینی، محقق داماد، سید محمدرضا گلپایگانی، مرتضی حائری یزدی و سید شهاب الدین نجفی مرعشی شرکت کرد. همچنین فلسفه و تفسیر را از علامه طباطبایی، حسینعلی منتظری و ابوالفضل زاهدی آموخت.

هاشمی در سال 1337ش با عفت مرعشی ازدواج کرد. فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر پنج فرزند آنان هستند.

درگذشت

هاشمی رفسنجانی، یکشنبه 19 دی 1395ش، در پی سکته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در 82 سالگی درگذشت. در 21 دی 1395ش، آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر او نماز اقامه کرد و پس از تشییع در حرم امام خمینی به خاک سپرده شد.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن
پادشاه اسپانیا و دختر شیک‌پوشش، سوفیا در جشن قهرمانی یورو 2024+عکس
هزینه چاپ یک کتاب
لیست جهیزیۀ جالب عروس در عصر قاجار؛ از سنگ‌پای نقره تا شربت‌خوری و چای‌خوری پاریسی+عکس
(ویدئو) خاطره جالب و شنیدنی بسکتبالیست بلند قامت ایران ، حامد حدادی در برنامه"شب آهنگی" از گریم متفاوت و عجیب در سریال مختارنامه/ پیش خانواده آبروش رفته کلا
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "سگ گله" را که در کمین "روباه مکار" است، در 4 ثانیه پیدا کنند
ترجمه تخصصی کتاب