دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری /

ویندوز 1.0 چهل ساله شد 

شنبه، 20 آبان 1402
کد خبر: 362088
ساعدنیوز: ویندوز 1.0 که معرفی آن از سوی مایکروسافت، باعث شد رایانه‌ها برای کاربران معمولی دسترس پذیرتر شوند، 40 ساله شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، با پیشرفت سریعی که در فضای رایانش وجود داشته است، بسیاری از نوآوری‌ها، به مرور زمان، قدیمی شده‌اند اما این موضوع شامل حال سیستم عامل ویندوز مایکروسافت نشده و ویندوز همچنان محبوب‌ترین سیستم عامل در میان کاربران است.

پیش از این که سیستم عامل ویندوز دنیا را به تسخیر خود درآورد، مایکروسافت مشغول ام اس داس (MS-DOS) بود. جالب اینجاست که مایکروسافت این سیستم عامل را به تنهایی طراحی نکرده است و مغز متفکر ام اس داس درواقع، تیم پترسون، برنامه نویس ماهری است که در آن زمان در شرکت «سیاتل کامپیوتر پروداکتس» (SCP) کار می‌کرد.

در 27 ژوئیه سال 1981، مایکروسافت حقوق 64-داس را از شرکت SCP دریافت کرد. چند روز پس از دریافت حقوق این سیستم عامل، مایکروسافت تصمیم گرفت نام آن را به ام اس داس تغییر دهد و صدور مجوز استفاده از این سیستم عامل را برای چندین شرکت آغاز کرد.

اما طراحی ویندوز مایکروسافت تحت تاثیر رقابت، به خصوص عرضه رایانه لیزا توسط اپل روی داد که یکی از اولین رایانه‌های شخصی با سیستم رابط کاربری گرافیکی بود.

چهل سال پیش در 10 نوامبر سال 1983، بیل گیتس ویندوز 1.0 را با ویژگی‌هایی شامل برنامه‌های ساده، منوهای باز شوند و یک رابط کاربر پسند رونمایی کرد اما مایکروسافت تا سال 1985 به طور رسمی عرضه ویندوز را آغاز نکرد.

بر اساس گزارش وب سایت xda-developers، اگرچه ویندوز 1.0 برخی ویژگی‌های منحصر به ‌فرد مانند مولتی تسکینگ و استفاده از ماوس داشت، اما با مشکلات عملکرد و پیچیدگی در طراحی روبرو بود. با این حال، نسخه‌های بعدی ویندوز با موفقیت، ریشه‌های داس خود را از دست دادند و با رابط های جذاب و کاربر پسند محبوب شدند.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 15 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خاطره شنیدنی روحانی ایرانی از خرید کُت شلوار/روحانی: تُف به مال دنیا ، فروشنده: باید دَرِش بیاری!!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(تصاویر) 20 ایده طراحی لاک ناخن برای روزهای گرم تابستان/با این طرح ها شیک و مدرن جلوه کنید
ویراستاری تخصصی مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(ویدیو) غوغای صدای بینظیر استاد علی نصیریان در دورهمی پیشکسوتان تمام حاضران را شگفت زده کرد/ ماشالله با صدای گرمشون به ترانه "امشب شب مهتابه" روح جدیدی بخشیدن👌
ترجمه تخصصی متن