ویزای شینگن کدام کشور راحت است؟

  دوشنبه، 01 مرداد 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
ویزای شینگن کدام کشور راحت است؟
باتوجه به آن‌که با اخذ ویزای شینگن شما می‌توانید به‌راحتی به کشورهای عضو شینگن سفر کنید، این نوع ویزا بسیار مورد توجه قرار گرفته؛ اما قوانین سخت‌گیرانه بسیاری نیز برای صدور این ویزا در نظر گرفته شده‌اند.

در حقیقت 29 کشور در منطقه شینگن قرار دارند که برای افراد غیراروپایی اخذ این ویزا ضروری است. هرساله شرایط اعطای ویزای شینگن تغییر می‌کند و هر کشور شرایط خاص خود را داشته که در صورت برگزیدن کشورهایی با قوانین آسان‌تر، در مدت زمان کوتاه‌تر و با سخت‌گیری‌های کمتر می‌توانید این ویزا را اخذ نمایید.

راحت ‌ترین کشور برای ویزای شینگن

طبق آمار و بررسی‌های انجام شده، حدود 75 درصد از حجم سفرها در سال جاری از سوی توریست‌ها صورت گرفته‌اند. این موضوع می‌تواند تاکید کند که اعطای ویزا به توریست‌ها با حجم بالایی صورت می‌گیرد و شما می‌توانید ویزای شینگن راه ابریشم را با داشتن شرایط و مدارک قابل قبول دریافت نمایید. اگر قصد دارید تا به‌سراغ راحت‌ترین کشور برای اخذ ویزای شینگن بروید، در وهله اول باید شرایط و مدارک خود را مورد بررسی قرار دهید. طبق آمار ارائه شده می‌توان به این نتیجه دست یافت که در میان کشورهایی با قوانین راحت‌تر برای ارائه ویزای شینگن، کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و سوئیس در دسته کشورهایی بوده‌اند که متقاضیان بسیاری داشته‌ و تعداد ویزاهای ریجکت شده‌ آن‌ها نیز بیشتر بوده است؛ اما با این حال جزء کشورهایی محسوب می‌شوند که برای اعطای ویزای شینگن قوانین ساده‌تری را در نظر گرفته‌اند.

در واقع کشورهای سوئیس، یونان و ایتالیا در حدود 12 درصد از متقاضیان خود را رد کرده‌اند. کشورهایی چون ایسلند و اسپانیا توانسته‌اند کمترین ریجکت را داشته باشند که می‌توان گفت این کشورها ویزای شینگن را راحت‌تر به متقاضیان خود اعطا می‌کنند. در میان سخت‌گیرانه‌ترین کشورهای اروپایی برای اعطای ویزای شینگن می‌توان به اتریش، آلمان، نروژ، فرانسه و... اشاره کرد.

پرچم کشورها

دلیل سخت گیری برخی از کشورها برای اعطای ویزای شینگن به ایرانیان

یکی از سوالات پرتکرار این است که چرا برخی از کشورها مانند هلند، اتریش، آلمان و... ویزای شینگن را به دشواری به ایرانیان اعطا می‌کنند. در واقع به‌دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی موجود در ایران، این کشورها ویزای شینگن را به‌سختی به ایرانیان ارائه می‌دهند. کشور آلمان به سبب داشتن تعداد پناهندگان بسیار زیاد ایرانی که در سال‌های اخیر نیز افزایش یافته، شرایط سخت‌تری را برای این مهم در نظر گرفته است. اگر علاقه‌مند هستید تا از کشورهایی نظیر اتریش و هلند ویزای شینگن را دریافت نمایید، می‌بایست مدارک مالی بسیار قوی را ارائه دهید. در این مسیر میتوانید روی کمک متخصصین راه ابریشم حساب کنید.

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن د رانواع مختلف ارائه می‌گردد که شما می‌بایست متناسب با هدف و شرایط خود هر یک از آن‌ها را انتخاب نمایید. در ادامه به انواع ویزای شینگن اشاره می‌کنیم.

  • ویزای شینگن نوع A (ویزای ترانزیت فرودگاه): این ویزا برای افرادی که در کشورهای غیرشینگن ساکن هستند و تمایل دارند به کشور دیگر غیرشینگن سفر کنند، مناسب است. در واقع زمانی که شما بخواهید از مبدا به مقصد خود بروید و در یکی از فرودگاه‌های شینگن پیاده شده و به مسیر خود ادامه دهید، اخذ ویزای شینگن نوع A اجباری خواهد بود. زمانی که این ویزا را دریافت می‌کنید اجازه ورود به کشور شینگن را نداشته و تنها باید از هواپیما پیاده شده و سوار هواپیما دیگری شوید.

  • ویزای شینگن نوع B: این نوع ویزا به افرادی که تمایل دارند تا کمتر از 5 روز در منطقه شینگن حضور داشته باشند، اعطا می‌شود.

  • ویزای شینگن نوع C: شما می‌توانید با ویزای شینگن نوع C به مدت کوتاه و کمتر از 90 روز در یک دوره 180 روزه در منطقه شینگن اقامت داشته باشید. این ویزا متناسب با هدف سفر شما می‌تواند به‌صورت تک ورود، دو ورود یا چند ورود ارائه شود.

  • ویزای شینگن نوع:D این ویزا به‌منظور تحصیل، کار یا زندگی به افراد خارجی اعطا می‌شود که می‌بایست بیشتر از 90 روز و تا یک سال در منطقه شینگن حضور داشته باشند.

    پاسپورت

نکات مهم در خصوص اخذ ویزای شینگن راحت‌ترین کشور

زمانی که برای هر یک از کشورهای حوزه شینگن اقدام می‌کنید تا ویزای آن را دریافت نمایید، باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی مدارک خود را به‌صورت دقیق و کامل ارائه دهید. تمامی مدارک باید به‌طور کامل ترجمه شوند و همچنین می‌بایست هدف خود را از سفر به کشور مربوطه برای افسر ویزا بازگو کنید، تا شرایط برای اخذ ویزای شینگن شما تسهیل گردد. در واقع زمانی که هدف شما از سفر به کشور مورد نظر و دریافت ویزای شینگن مشخص نباشد یا مدارک شما دارای نقص باشند، بدون‌شک برای هر کشوری در این حوزه شینگن اقدام کنید، این ویزا ریجکت خواهد شد.

افزایش شانس ویزای شینگن

یکی از راه‌هایی که می‌تواند شانس شما را در دریافت ویزای شینگن چند برابر نماید، مشورت با افراد با جربه و متخصص است. یکی دیگر از مهم‌ترین نکات برای دریافت ویزای شینگن، استفاده از سفارتی بوده که راحت‌تر ویزا را صادر می‌کند. برخی از سفارت‌ها برای ایرانیان بیشترین صدور را داشته و برخی دیگر بیشترین رد ویزا را انجام داده‌اند که می‌بایست آن‌ها را کنار بگذارید. یکی از مواردی که می‌تواند شانس دریافت ویزای شینگن را برای شما چندبرابر سازد، نحوه ارائه مدارک به سفارت و به افسر است. در واقع شما باید به‌گونه‌ای مدارک خود را ارائه دهید که مطابق با سلیقه افسران سفارت باشد. همچنین باید بدانید که افسر به‌دنبال چه مدرکی بوده و شما باید دقیقاً همان را به وی تسلیم نمایید.

پرچم کشور

سخن پایانی

برای اخذ ویزای شینگن باتوجه به آن‌که از تنوع بالایی برخوردار بوده و شامل ویزای شینگن نوع D، نوع C، نوع D و... می‌شود، باید مراحل و اقداماتی را انجام دهید. یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش از انجام مراحل اخذ این نوع ویزا، انتخاب راحت‌ترین کشور است. برخی از کشورها چون آلمان، اتریش و... به‌دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی، قوانین خاص و پیچیده‌ای را برای اعطای ویزای شینگن به متقاضیان در نظر گرفته‌اند. در این شرایط باید به‌سراغ کشورهایی که ویزای شینگن را با دشواری کمتری ارائه می‌دهند بروید که شامل ایسلند، اسپانیا، ایتالیا و... هستند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (186 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (110 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (104 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (51 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (20 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی پارتنرش شد +تصاویر
علیرضا بیرانوند متهم به قتل یک جوان هوادار پرسپولیس شد؟!/ درویش علیه دروازه بان یاغی مدرک رو کرد؟ +سند
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
اکرم بانو از پرشورها کارت قرمز گرفت / استوری جنجالی و پرحاشیه همسر علیرضا بیرانوند به اجبار از اینستاگرام پاک شد +سند
20 ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک
چرا مشارکت در چند انتخابات اخیر کم است؟
ماجرای ضرب المثل معروف «ماست را کیسه کردن» چیست؟
مهم‌ترین مطالبات از تیم اقتصادی رئیس جمهوری چیست؟
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم