دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

پاداش‌های خلاقانه المپیکی؛ از خودرو و آپارتمان تا کولونوسکوپی رایگان و مادام العمر! 

پنجشنبه، 08 شهریور 1403
کد خبر: 405952
ساعدنیوز: پاداش‌های المپیکی تنها به پول محدود نمی‌شود. برخی کشورها با پاداش‌های خلاقانه و غیرمنتظره از قهرمانان خود استقبال می‌کنند. از خودرو و آپارتمان گرفته تا معافیت سربازی و حتی کولونوسکوپی رایگان، نمونه‌هایی از این پاداش‌های جالب هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، کشورهای مختلف برای ایجاد انگیزه به مدال‌آوران خود در المپیک پاداش‌هایی دادند که خیلی از آنها مالی نیست. ورزشکاران تمام زندگی خود را برای کسب مدال المپیک تمرین می‌کنند. گام بر روی سکو، اوج یک عمر تلاش، عزم و فداکاری است.

براساس گزارش CNN، ورزشکاران مدال‌آور در پاریس مدال و یک جعبه حاوی پوستر رسمی بازی‌های المپیک دریافت کردند اما این تنها پاداشی نبود که بسیاری از قهرمانان المپیک دریافت کردند. بیش از 40 کشور به ورزشکاران مدال‌آور خود پاداش‌هایی در سطوح مختلف اهدا کردند. بیش از 25 کشور بیش از 100 هزار دلار به ورزشکارانی که با مدال طلا از پاریس بازگشتند، اهدا کردند.

آمریکا به قهرمانان خود 37500 دلار پاداش داد. این مبلغ سخاوتمندانه‌تر از پاداشی است که کشورهایی مانند انگلیس، سوئد و نروژ به ورزشکاران خود داده‌اند چون آنها چیزی دریافت نمی‌کنند. این مبلغ پاداش آمریکا را در رده 35 در لیست سخاوتمندانه ترین کشورها قرار می دهد.

با نزدیک شدن به پارالمپیک، CNN Sport نگاهی به برخی از جوایز چشمگیر می اندازد که ورزشکاران برای کسب افتخار تلاش می‌کنند.

* بیشتر از طلا

شمشیربازی به عنوان پردرآمدترین ورزش از نظر مالی شناخته نمی‌شود اما چونگ کا لونگ و ویویان کنگ از هنگ کنگ با چیزی بیش از مدال طلا به خانه بازگشتند. با همکاری باشگاه جوکی هنگ کنگ به ورزشکارانی که طلا گرفتند حدود 770 هزار دلار پرداخت شد. همه مدال‌آوران همچنین می‌توانند مشتاقانه منتظر بلیت‌های راه‌آهن رایگان مادام‌العمر، به لطف غول راه‌آهن MTR باشند.

*وعده پاداش هنگفت عربستان به مدال‌آوران

عربستان هنوز مدال طلای المپیک را به دست نیاورده اما هر ورزشکاری که اول این کار را انجام دهد، می تواند منتظر یک پاداش هنگفت باشد. به گزارش رویترز، پنج میلیون ریال (تقریباً 1.3 میلیون دلار) به هر قهرمان المپیک عربستان وعده داده شده است. طارق حامدی ورزشکار این کشور یک شبه با کسب مدال نقره کاراته برای عربستان در بازی‌های 2020 توکیو، میلیونر شد.

* آسیا سخاوتمندانه‌ترین قاره در پرداخت پاداش المپیک

آسیا بدون شک سخاوتمندترین قاره برای ورزشکاران است و 6 مورد از 10 پرداخت برتر المپیک امسال در این قاره است. گرجستان تنها کشور اروپایی است که در جمع 10 کشور برتر است. صربستان با 223 هزار دلار دلار و ایتالیا با 200 هزار دلار برای دارندگان مدال طلا در رده بعدی هستند. زمانی که کشور سابقه موفقیت کمتری داشته باشد نسبت به ورزشکاران مدال‌آور خود سخاوتمندتر هستند.

در این بین برخی از کشورها پاداش‌های غیر مالی به ورزشکاران خود می‌دهند. بر اساس گزارش‌های متعدد از جمله وال استریت ژورنال و بی‌بی‌سی، یولو ژیمناست فیلیپین در المپیک پاریس طلا گرفت. او می‌تواند مجموعه‌ای از کولونوسکوپی‌های مادام العمر و اعتبارات دانشگاهی را بگیرد.

فیلیپین تنها کشوری نیست که به ورزشکاران مدال‌آور خود پاداش‌های غیرمالی می‌دهد. برندگان مدال طلای کره جنوبی حدود 50000 دلار و معافیت از خدمت ملی اجباری این کشور را دریافت کردند. به قهرمانان المپیک از کشورهایی مانند قزاقستان و تاجیکستان وعده آپارتمان داده شد. بنا بر گزارش ها، به تیم فوتبال عراق و علی عامر یاسر وزنه بردار، زمین و پول فقط برای راهیابی به بازی‌ها داده شد. مدال‌آوران ازبکستان نیز خودرو پاداش گرفتند.

  برچسب ها: المپیک پاداش

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 08 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
نگاهی به موتور هوش پران هادی چوپان، گرگ پارسی/ تغییر چهره هادی چوپان با ریش و سیبیل سامورایی+عکس
تصویری از اعلامیه ترحیم روح الله داداشی، قوی ترین مرد جهان/بنویسید بعد مرگم روی سنگ با خطوطی نرم و زیبا و قشنگ
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدئو) خیانت بزرگ این خلبان ایرانی در جنگ تحمیلی 8 ساله!/ چه چیزی او را به چهره ای منفورتر از صدام تبدیل کرد؟!
تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ویدیو/ آب‌پاکی "محمدرضا باطنی"، استاد سابق زبان‌شناسی دانشگاه تهران بر زبان فارسی/ در آینده برای کتب حافظ، سعدی و شاهنامه زیرنویس باید اضافه کنید
هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه