دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

پایتخت آمریکا در آستانه تحلیف بایدن امنیتی و پادگان نظامی شده است 

پنجشنبه، 25 دی 1399
کد خبر: 129640
ساعد نیوز: پایتخت آمریکا پس از شورش هواداران ترامپ و یورش آنها به ساختمان کنگره که 5 کشته برجای گذاشت و نگرانی از بازگشت آنها در روز مراسم تحلیف «جو بایدن » رئیس جمهوری منتخب، امنیتی شده و با حضور 15 هزار نیروی نظامی به پادگان تبدیل شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا: یک مقام ارتش آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد ۱۵ هزار نیرو در واشنگتن دی سی مستقر می شوند تا امنیت مراسم تحلیف را تامین کنند.

حضور ۱۵ هزار نیروی نظامی در پایتخت آمریکا که روزگاری «قلب دموکراسی» نامیده می شد، این سوال را ایجاد کرده است که آیا شرایط امنیتی این کشور از دیگر کشورهایی که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست به آنجا لشکر کشی کرد، بدتر شده است؟

تعداد نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان کمتر از پنج هزار نفر است.

چهارشنبه ۱۷ دی ماه، در حالیکه نمایندگان کنگره مشغول شمارش آرای گزینشگران و تایید پیروزی جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا بودند، هواداران ترامپ بعداز سخنرانی تحریک آمیز او به ساختمان کنگره یورش بردند و با ایجاد جو رعب و وحشت و برجای گذاشتن پنج کشته از جمله ۲ افسر پلیس، جلسه کنگره را به تعطیلی کشاندند.

پس از آن، شهردار واشنگتن خواستار اعزام گارد ملی به این شهر و منطقه کلمبیا شد و مقررات منع رفت و آمد را تا روز تحلیف و لغو مجوزهای تجمع را تا سه روز پس از تحلیف صادر کرد.

در مقابل کاخ سفید و کنگره آمریکا هم دیوارهای آهنی کشیده شده است؛ شاید برای آنکه آرزوی ترامپ برای دیوار کشی در آخرین روزهای دولت برآورده شده باشد اما در واشنگتن دی سی.

با توجه به اظهارات ترامپ در روزهای اخیر که نشان می دهد از برنامه هواداران خود برای برگزاری راهپیمایی و اجتماع در روز تحلیف حکایت دارد و با توجه به یافتن چند بمب در اطراف ساختمان کنگره، شرایط امنیتی تشدید شده است.

این مساله در روز استیضاح ترامپ هم به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت اما مجلس نمایندگان ترامپ را به خاطر حمایت از تروریسم داخلی و تحریک به شورش، استیضاح کرد.

امروز هم اعلام شد محوطه «نشنال مال» که به منطقه اطراف کاخ سفید و بناهای یادبود لینکلن و واشنگتن اطلاق می شود، بسته خواهد بود.

فروشگاه ها و مراکز خرید هم تا یکم بهمن ماه اجازه فعالیت نخواهند داشت.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب