دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

پاک کردن رنگ از روی موهای رنگ شده چگونه انجام می شود ؟ 

چهارشنبه، 28 خرداد 1399
دکوپاژ عبارت است از پاک کردن و برداشتن رنگ از روی مو و این کار بیشتر روی موهایی که رنگ تیره، مانند سرخ یا قهوه ای دارند، انجام می شود. با انجام دکوپاژ، رنگ قبلی از روی مو برداشته شده و رنگ دلخواه فرد دوباره روی آن گذاشته می شود

به آرایشگاه های زنانه که سر بزنید، آرایشگرانی را می بینید که مشغول دکوپاژ کردن مو مشتری هایشان هستند. دکوپاژ عبارت است از پاک کردن و برداشتن رنگ از روی مو و این کار بیشتر روی موهایی که رنگ تیره، مانند سرخ یا قهوه ای دارند، انجام می شود. با انجام دکوپاژ، رنگ قبلی از روی مو برداشته شده و رنگ دلخواه فرد دوباره روی آن گذاشته می شود.ماده ای که برای دکوپاژ استفاده می شود، به غلظت دکلره نیست و رقیق تر از آن و حاوی ترکیباتی مانند پودر دکلره، اکسیدان شش درصد و شامپو است اما استفاده از همین ترکیب رقیق هم مشکلاتی را به همراه دارد.نکته جالب توجه اینجاست که خود آرایشگران هم کاملاً به این نکته واقف هستند که دکوپاژ کردن به موها آسیب می زند و آنها را از حالت طبیعی خود خارج می کند. تجویزشان هم برای جلوگیری از آسیب دیدگی، ویتامینه کردن موهاست و به مشتری هایشان توصیه می کنند که هر شش ماه یک بار موها را دکوپاژ کنند و از مواد جدیدی که به بازار آمده و کار دکوپاژ را انجام می دهند و آسیب کمتری هم به موها می زنند استفاده کنند. در حالیکه همین مواد جدید هم حاوی مواد شیمیایی آسیب از هستند. یک نمونه اش خانمی است که موهایش را قبلاً دکوپاژ کرده بود: «موهایم را مدتی پیش دکوپاژ سپس رنگ کردم اما بعد از مدتی متوجه شدم موهایم حالت قبلی خودشان را از دست داده و بعد از حمام کردن وز می شوند.» بعضی از آرایشگران از راه سایت های اینترنتی با مشتری های خود ارتباط برقرار می کنند و به خانم ها در کار دکوپاژ و رنگ کردن دوباره موها مشاوره می دهند و می گویند چه کارهایی انجام دهند و از چه موادی استفاده کنند تا موهایشان به رنگ دلخواه شان در بیاید.نکته جالب تر در مورد مشاوره های مجازی این است که خانم ها با وجود عمل به توصیه های آرایشگر باز هم به رنگ موی دلخواه شان دست پیدا نمی کنند و با هر بار رنگ و دکوپاژ آسیب بیشتری به موهایشان می زنند.

انواع دکوپاژ مو:

دکوپاژ قسمتی

اگر ریشه موی شما طبیعی و ساقه مویتان تیره است ابتدا با برس رنگ مو افاسل را به تیره ترین قسمتهای رنگ شده مو بزنید اما دقت کنید که ریشه مورا نزنید . برای جدا کردن هر لایه مو از قسمت بعدی از پنبه لوله ای استفاده کنید . مدت زمان ماندن افاسل روی موی شما بستگی به پایه موها دارد و بین 20 تا 60 دقیقه متغیر می باشد.

دکوپاژ کلی

اگر تمام موها را رنگ تیره کرده اید و پشیمان شده اید برای یک یا سه درجه روشن تر شدن موهایتان ، یک بسته افاسل و 75 سی سی آب را ترکیب کرده و مانند شامپو با آن تمام مو را بپوشانید و بگذارید 5 تا 20 دقیقه روی موها بماند.افاسل محصولی است که برای پاک کردن پیگمنتهای مصنوعی رنگ از روی موهای رنگ شده تهیه شده است. بنابراین صریحا توصیه می شود آن را فقط برای قسمتی از مو که قبلا رنگ شده به کار ببرید.

نکات مهم در دکوپاژ مو :

دکوپاژ مو یک عمل تکنیکی است که به تجربه آرایشگر و جنس موی مورد نظر بستگی دارد. بعضی از موها بدون هیچ دلیلی سریع و راحت دکوپاژ شده در حالیکه برخی دیگر با همان رنگ به سختی دکوپاژ می شوند. برای اینکه بهترین نتیجه بدست آید باید لایه نازکی از مو را به وسیله دکوپاژ آزمایش کنید و نتیجه کار را ارزیابی کرده و سپس با توجه به پایه مورد نظر یکی از انواع دکوپاژ مو را مورد استفاده قرار دهید.
در مدت مکث دکوپاژ مو ، موها باید تا پایه رنگ مورد نظر روشن شوند، مثلا چنان چه رنگ انتخابی بلوند تیره شماره 6 باشد دکوپاژ باید تا پایه 6 برسد.
افاسل محصولی است که برای پاک کردن پیگمنتهای مصنوعی رنگ از روی موهای رنگ شده تهیه شده است. بنابراین صریحا توصیه می شود آن را فقط برای قسمتی از مو که قبلا رنگ شده به کار ببرید.
در صورتی که افاسل را با اکسیدان کرم شماره 2 برای دکوپاژ به کار می برید باید دقت نمایید که مواد با پوست سر تماس پیدا نکند.
چنان چه مواد دکوپاژ را بیشتر از زمان تعیین شده از طرف کارخانه سازنده روی مو نگه دارید موجب خشکی بیش از حد و در نتیجه متلاشی شدن ساختمان مو می گردد.
بعد از انجام دکوپاژ مو و رنگ آمیزی باید از یک کاندیشنر قوی استفاده شود تا از خشکی و شکنندگی احتمالی موها جلوگیری به عمل آید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه