دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

پاکستان: تقویت همکاری‌ها با ایران اولویت سیاست اسلام‌آباد است 

جمعه، 15 اسفند 1399
کد خبر: 139942
ساعدنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طرح اقتصادی قطار باری تهران-استانبول-اسلام‌آباد را یکی از راهبردهای کلی دولت این کشور دانست و افزود: تقویت روابط و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران همیشه در اولویت سیاست پاکستان قرار دارد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از ایرنا: «زاهد حفیظ چودری» در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و رسانه های بین المللی در اسلام آباد، ایجاد بازارهای مرزی مشترک با ایران را ابتکار ویژه دولت پاکستان برای تحکیم مراودات تجاری و اقتصادی میان دو کشور توصیف کرد.

وی اظهار داشت: سیاست همیشگی پاکستان تقویت بیش از پیش روابط و همکاری های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران می باشد و یکی از آن ها نیز احداث بازارچه های مرزی مشترک محسوب می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود: ایران از پیشنهاد توسعه بازارچه های مرزی استقبال کرده و اکنون دو کشور درحال کار روی این طرح می باشند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت پاکستان با هدف دیپلماسی اقتصادی و امنیت اقتصادی کشور از ژئواستراتژیک به سمت ژئواقتصادی تغییر جهت داده است، گفت: ابتکارات مختلف منطقه ای شامل طرح اقتصادی سی پک با چین به ویژه پیشبرد طرح ریلی اکو میان تهران-استانبول-اسلام آباد نیز یکی از مولفه های سیاسی و راهبرد کلی دولت اسلام آباد به شمار می رود.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز گذشته طی سخنانی در اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با تاکید بر لزوم توسعه شبکه حمل و نقل یکپارچه با هدف تسهیل تجارت میان اعضای سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، راه آهن تهران-استانبول-اسلام آباد موسوم به قطار باری اکو را برای گسترش ارتباطات منطقه ای حائز اهمیت دانست.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری سه شنبه گذشته با تایید راه اندازی مجدد قطار کانتینربر اکو میان تهران-استانبول-اسلام آباد، ضمن استقبال از احیای این طرح ریلی آن را موجب تسهیل تجارت میان ایران، پاکستان و ترکیه دانست.

منابع خبری با اشاره به توافق اخیر ایران، پاکستان و ترکیه به عنوان اعضای بنیانگذار سازمان همکاری اقتصادی (ECO) برای ازسرگیری حرکت قطار کانتینربر اکو در سال جاری، می گویند ارتباطات منطقه ای میان سه کشور، تسهیل رفت و آمد تجاری و مردمی و مزایای اقتصادی درازمدت از دستاوردهای این پروژه ریلی خواهد بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب