۱۰ پارچه‌ مناسب برای لباس کودک را بشناسید!

  یکشنبه، 26 تیر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
۱۰ پارچه‌ مناسب برای لباس کودک را بشناسید!
هر پدر و مادری دلش می‌خواهد بهترین و قشنگ‌ترین لباس‌ها را برای کودکش تهیه کند. این لباس‌ها باید از پارچه‌های مناسب برای لباس کودک دوخته شده باشند. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم از پارچه‌های مناسب برای لباس کودک برایتان بگوییم.باما همراه باشید.

پارچه مناسب کودک چه ویژگی هایی دارد؟

احتمالا لطافت نخستین ویژگی ای است که به ذهن ما می آید. هیچ لباسی به لطافت پوست برگ گل بچه ها نمی شود. اما باید لطیف ترین و نرم ترین لباس ها را برای شان انتخاب کنیم.شست وشوی آسان و راحت یکی از ویژگی های لباس بچه است. بچه ها خوراکی می خورند، بازی و نقاشی می کنند. همیشه احتمال کثیف شدن لباس شان وجود دارد. خوب است لباسی تهیه کنیم که آسان شسته شود.شنیده اید که می گویند پوست باید بتواند نفس بکشد؟ این نکته درمورد کودکان مهم تر هم می شود. لباس های پلاستیکی و الیاف مصنوعی چندان با سلامت پوست سازگار نیستند.

تصویر بچه

پارچه های مناسب برای لباس کودک کدامند؟

بهترین پارچه و لباس کودک را هم که انتخاب کنیم، مهم است پیش از استفاده آن را بشوییم. پارچه در مراحل تولید و دوخت آلوده می شود و این آلودگی می تواند باعث حساسیت پوست کودک و قرمزی آن شود.

حالا ببینیم چه نوع پارچه هایی دارای ویژگی های عالی برای لباس کودک هستند.

پارچه نخی یا پنبه ای

پارچه نخی بهترین دوستدار پوست و البته محیط زیست به حساب می آید. پارچه نخی یا پنبه ای گزینه ای عالی برای انواع تی شرت، پیراهن، جین و لباس زیردکمه دار است. این دست پارچه ها آلرژی ایجاد نمی کنند، بادوام هستند و درمقابل مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارند. هوا از پارچه پنبه ای طبعی به سادگی رد می شود و بنابراین، پوست کودک نفس می کشد. ضمن این که به خوبی رطوبت را جذب می کند.باوجود همه این خوبی ها، اتو کردن لباس های نخی کار وقت گیری ست. ضمن این که ممکن است بعد از شست وشو تغییر شکل دهد و به اصطلاح از شکل بیفتد. به همین دلیل است که بعضی از لباس های نخی درصد کمی پلی استر دارند.

تصویر لباس بچه

پارچه لینن

لینن از آن پارچه های پرطرفداری به شمار می رود که به طبیعی بودنش می نازد. این پارچه جان می دهد برای فصل گرما. رطوبت را جذب می کند و هوا را به راحتی از خودش عبور می دهد. لینن چروک می شود و حسابی ما را درگیر اتو کردن می کند. بعضی ها لینن ضخیم را برای کودک نمی پسندند؛ چراکه لطافت چندانی ندارد. اما لینن نازک و ظریف می تواند گزینه خوبی برای لباس تابستانی کودک باشد.

تصویربچه

پارچه باتیست

باتیست پارچه ای است که از پنبه بافته می شود و خیلی نرم است. اگر بخواهیم پارچه های نخی را مقایسه کنیم، باتیست یکی از نرم ترین هاست. به نازکی وال نیست و جان می دهد برای دوخت لباس کودک. این پارچه نرم، بادوام و سبک است. چه چیزی بهتر از این؟ برای خرید لباس خواب و راحتی بچه ها روی آن حساب کنید.

تصویربچه

پارچه وال

این پارچه بسیار نرم، نازک، لطیف و ظریف است. آن قدر نازک که آن طرفش را به خوبی می توان دید. وال طرح دار یا وال نخی سوییسی، مناسب لباس راحتی نوزاد و کودک هستند.

تصویر لباس بچه

پارچه ماهوت

ماهوت را از پنبه یا ترکیب پنبه تولید می کنند. ماهوت نخی گزینه خوبی برای لباس رو است. احتمالا لباس های گل دوزی شده با ظاهر براق را هنگام خرید لباس کودک در ویترین فروشگاه ها دیده اید. این سبک لباس ها را با ماهوت نخی می دوزند.

تصویربچه

پارچه ململ

ململ انواع مختلفی دارد. از بافت متراکم تا بافت ظریف. از ململ ظریف لباس کودک راحتی تهیه می شود، چراکه نخی تر و سبک تر از آن پیدا نمی شود. پوست کودک نفس می کشد و از لطافت پارچه لذت می برد. بیشترین کاربرد آن به عنوان آستر نرم لباس، پیش بند و مانند این هاست.

تصویربچه

پارچه پشمی گوشفندی

بچه ها در فصل سرما به لباس های گرم و نرم نیاز دارند. یکی از لباس هایی که برای لباس رو مناسب است، پارچه پشمی است که مثل پشم گوسفند می ماند. این پارچه به راحتی در ماشین لباس شویی شسته می شود و بادوام است. نگران خشک شدنش هم نباشید که طولی نمی کشد. انواع کت و کاپشن را می توان از این پارچه انتخاب کرد.

تصویربچه

پارچه میکروفیبر

بعضی از بچه ها پوست حساس تری دارند و انتخاب لباس برای شان سخت تر است. این طور وقت ها می توانید سراغ میکروفیبر بروید. این نسل جدید پارچه ضد آلرژی به حساب می آید.

تصویربچه

پارچه ساتن

بچه ها برای مهمانی رفتن به لباس هایی نیاز دارند که ظاهر شیک و قشنگی داشته باشد، لطیف و بادوام باشد. پارچه ساتن انتخاب خوبی برای لباس مهمانی بچه هاست. ساتن دمای بدن بچه ها را حفظ می کند و چروک نمی شود.

تصویربچه

پارچه پشمی

پشم یکی از الیاف طبیعی جذاب برای تهیه پوشاک به شمار می رود که البته ممکن است خیلی مناسب بچه ها به نظر نرسد. اما این پارچه طبیعی کودک را گرم نگه می دارد. به ندرت کثیف می شود و حسابی بادوام است. همین ویژگی ها باعث می شود آن را یکی از پارچه های مناسب برای لباس کودک بدانیم. نکته مهم این است که هنگام خرید به لطافت آن توجه کنیم.همه پارچه ها برای کودک مناسب نیستند. هنگام خرید لباس نوزاد و کودک باید به کاربرد آن لباس، فصل موردنظر و ویژگی های کودک خودمان توجه کنیم. پارچه های ظریف و نازک برای لایه اول لباس، و پارچه های جان دار و ضخیم تر برای لباس رو مناسب ترند. همیشه هم اولویت را به لباس های با الیاف طبیعی می دهیم، مثل پنبه، لینن و پشم. هرچه باشد سلامتی و راحتی بچه ها مهم ترین نکته است. لباسی برای کودک بخریم که در آن مثل پرنده ها احساس سبکی کند.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها

2 سال پیش

😍🙂بچه ام😂
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان