پرده بکارت حلقوی چگونه است؟

  پنجشنبه، 13 آذر 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
پرده بکارت حلقوی چگونه است؟
پرده های حلقوی یا پاره نمی شوند و یا قسمتی از آن پاره می شود. این نوع پرده به دلیل نوع و ضخامتی که دارد، معمولا به آسانی آسیب نمی بیند و در مقابل فشار وارده در اثر ضربه یا رابطه جنسی مقاوم است و به جای پاره شدن، مقداری به اصطلاح کش آمده و فقط تغییر سایز می دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پرده بکارت (Hymen) نوعی بافت یا غشاء است که بخشی از دهانه واژن یا کل آن را پوشش می دهد. شکل ظاهری و ویژگی های کلی هر یک از اندام های بدن، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دستگاه تناسلی زنان و پرده مهبل هم از این قاعده مستثنا نیست.

پرده بکارت حلقوی

پرده حلقوی همان طور که از نام آن پیدا است، اطراف دهانه مهبل را به صورت حلقه ای پوشش می دهد. پرده حلقوی، ممکن است قابل اتساع یا غیر قابل اتساع باشد. لازم است بدانید، پرده حلقوی و قابل اتساع از طریق برقراری رابطه جنسی پاره نشده و خونریزی نخواهد داشت. لبه های پرده حلقوی، ممکن است گرد یا دندانه دار باشد.

تصویر
پرده بکارت حلقوی

بافت پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی از یک حلقه در ورودی واژن تشکیل شده و دارای یک غشاء نسبتاً نازک و لاستیکی کشش دار است. بکارت متشکل است از بافت رابط کلاژن که قابل انعطاف پذیری دارد. این بافت غنی از گلیکوژن است. سطح داخلی و خارجی آن با اپیتلیوم (epithelium) چینه چینه پوشیده شده است.

اپیتلیوم نوعی بافتی پوششی است که از سلول های چندضلعی اجتماع یافته ای تشکیل شده است و پوشش سلولی سطوح خارجی و داخلی بدن از جمله پوست، دیوارهٔ رگ ها و حفره های کوچک را می پوشاند.

پرده بکارت حلقوی قابل اتساع است یا غیر قابل اتساع ؟

انواع پرده بکارت یا قابل اتساع هستند و یا غیر قابل اتساع پرده حلقوی در بیشتر موارد از نوع قابل اتساع است. پرده بکارت حلقوی که از نوع قابل اتساع باشد پرده ای است که پس از هر بار رابطه جنسی به علت خاصیت کشسانی که دارد به حالت اولیه باز می گردد.

نحوه ی پارگی پرده حلقوی

پرده های حلقوی یا پاره نمی شوند و یا قسمتی از آن پاره می شود. این نوع پرده به دلیل نوع و ضخامتی که دارد، معمولا به آسانی آسیب نمی بیند و در مقابل فشار وارده در اثر ضربه یا رابطه جنسی مقاوم است و به جای پاره شدن، مقداری به اصطلاح کش آمده و فقط تغییر سایز می دهد.

لذا آلت تناسلی مردانه بدون ورود صدمه از سوراخ اتساع عبور می کند و با وجود دخول کامل ومکرر پرده ظاهری سالم و دست نخورده دارد. لازم به ذکر است در لبه پرده بکارت حلقوی قابل اتساع می توان علائم سائیدگی خفیف یا خونمردگی را مشاهده کرد. پرده بکارت حلقوی در حین زایمان طبیعی دچار پارگی شده و برای همیشه از بین خواهد رفت.

گواهی سلامت

به توصیه پزشکان متخصص دختران باید پس از 18 سالگی اقدام به اولین معاینه و اطلاع از نوع پرده بکارت خود نمایند که بتوانند در آینده از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنند.

پرده حلقوی قابل اتساع با توجه به اینکه اغلب در هنگام دخول همراه با خونریزی نبوده مسئله ای شبهه برانگیز در میان زوج های جوان است که می توانند با مراجعه به پزشکی قانونی قبل از دخول گواهی سلامت گرفته و از به وجود آمدن شبهه باکره نبودن پیشگیری کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (542 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (468 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (226 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (209 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...