پارک امیرگان استانبول کجاست؟

  جمعه، 29 مهر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
پارک امیرگان استانبول کجاست؟
پارک امیرگان استانبول در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است و قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و در واقع یکی از قدیمی ترین پارک های استانبول محسوب می شود. این پارک با گلکاری از گل های زینتی و درختان بی نهایت زیبایی که دارد توانسته محبوبیت بیش از اندازه ای بدست بیاورد. این پارک در مجاورت تنگه بسفر قرار دارد.

بخشی از جاذبه های شهر استانبول را مانند هر شهر دیگری در دنیا، پارک های آن تشکیل می دهند که پارک امیرگان استانبول یکی از بهترین آنهاست. این پارک به دلیل گلکاری های زیبا و به خصوص برگزاری جشنواره های مختلف در آن شهرت دارد.

مثل هر شهر دیگری در دنیا، در شهر استانبول هم پارک های بزرگ و کوچک و مختلف زیادی وجود دارد که محلی برای تفریح و آرامش محلی های استانبول است و گردشگران هم هر وقت احساس کردند نیاز به کمی آرامش دارند و باید که از هیاهوی شهر دور باشند، می توانند به آنها بروند. یکی از معروف ترین و شاید بتوان گفت معروف ترین پارک شهر استانبول، پارک امیرگان استانبول (Emirgan Park Istanbul) است.

پارک امیرگان در زمان های مختلف میزبان جشن های و فستیوال های مختلف است و برای مقال در فصل بهار، ماه آوریل که می رسد، جشن لاله ها در آن برگزار می شود و لاله ها در رنگ های مختلف در آن به چشم می خورند که بسیار دیدنی و زیبا است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

 پارک امیرگان استانبول

تاریخچه پارک امیرگان استانبول

قدمت پارک امیرگان به اواسط قرن ۱۶ بازمی گردد؛ زمانی که این مکان به صدر اعظم نیسانجی فریدون بی هدیه داده شد. در قرن ۱۷، سلطان مراد چهارم کل املاک را به فرمانده صفوی اهدا کرد، کسی که قلعه خود را بدون مقاومت تسلیم عثمانی ها کرده بود. حدود سال ۱۸۶۰، مالک پارک، خدیوا اسماعیل پاشا، فرمانروای عثمانی مصر و سودان بود و سه عمارت چوبی در آن ساخت که همچنان پابرجا هستند. با گذر سال ها، اسم پارک به پارک امیرگان تغییر یافت و تا سال ۱۹۴۰ چندین بار مالکیت آن تغییر کرد و بعد از آن به مالکیت شهر استانبول درآمد.

پارک امیرگان استانبول

عمارات پارک امیرگان استانبول

  • عمارت زرد: عمارت زرد رنگ بنایی چوبی، بزرگ و مشرف به بسفر است و در مرکز پارک قرار دارد. ویژگی های معماری سنتی عثمانی را در این عمارت می توان مشاهده کرد. همچنین بنا دکوراسیون داخلی بسیار زیبایی دارد. در گذشته این عمارت به عنوان مهمان خانه استفاده می شد. عمارت در دو طبقه و در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع ساخته شده است که یک بالکن، یک تراس و زیرزمین دارد.
  • عمارت صورتی: عمارت صورتی خانه ای به سبک عثمانی است و اغلب برای مراسم عروسی یا دیگر رویداد ها مورد استفاده قرار می گیرد. این عمارت در دو طبقه ساخته شده و با تزیینات بسیار زیبا، نشانگر عظمت تاریخ خود است. امروزه عمارت صورتی در آخر هفته ها به عنوان کافه مورد استفاده قرار می گیرد. مانند عمارت زرد، مردم می توانند از میهمانان خود در عمارت صورتی پذیرایی کنند.
  • عمارت سفید: عمارت سفید سومین عمارت پارک امیرگان است و در نزدیکی عمارت زرد قرار دارد و به سبک نئوکلاسیک، در دو طبقه و از چوب ساخته شده است. این عمارت فقط ۱۵۰ متر با عمارت زرد فاصله دارد و امروزه به عنوان کافه و رستوران مورد استفاده قرار می گیرد.

پارک امیرگان استانبول

جاذبه های پارک امیرگان

  1. طبیعت دیدنی پارک امیرگان : پارک امیرگان شبیه بهشتی کوچک در دل شهر استانبول است. نمی شود از درخت های سرسبز و بلندقامت و گل کاری های بی نظیرش چشم برداشت. تنوع گیاهان این باغ بیشتر از 200 نوع است. درخت هایی مثل صنوبر، سرو، چنار، کاج سنگی، کاج آبی و کاج سفید در این باغ پرورش داده اند. بدون شک از زیبایی های این باغ سیر نمی شوید و دلتان می خواهد ساعت ها در آن گشت بزنید. همین زیبایی ها باعث شده این پارک به پاتوق مردم استانبول در اوقات فراغتشان تبدیل شود.
  2. پیاده روی: در بین بخش های گل کاری، مسیرهایی برای رفت وآمد و پیاده روی مشخص کرده اند. پیاده روی کردن در این باغ پرگل، حس سرزندگی را به شما هدیه می دهد. عده ای روی نیمکت های باغ نشسته اند و گرم صحبت کردن هستند. شاید بعضی افراد را هم ببینید که زیر سایه درختان مشغول کتاب خواندند.
  3. پیک نیک: در پارک امیرگان استانبول، همه چیز برای پیک نیک مهیاست. آلاچیق هایی در پارک تعبیه کرده اند و می توانید زیراندازیتان را آنجا بیندازید و از آفتاب فرار کنید. کودکان هم در زمین های بازی مشغول تفریح هستند.
  4. عکاسی: عکاس حرفه ای باشید یا آماتور، فرقی ندارد. بخش های مختلف باغ به حدی جذاب است که ناخودآگاه دلتان می خواهد عکسی بگیرید. عمارت های پارک امیرگان هم فضای مناسبی برای عکس هایتان می شود. تردید نکنید و گوشیتان را بردارید. به امتحان کردنش می ارزد.
  5. جشنواره گل های لاله در پارک امیرگان: بخش زیادی از زیبایی پارک امیرگان استانبول، مدیون گل های لاله است. پارک امیرگان به «پارک گل لاله» هم معروف است. در اواسط بهار و شروع ماه آوریل، همه مردم شهر منتظر جشنواره لاله ها هستند. این روزها گردشگرهای زیادی هم برای شرکت در این جشنواره به استانبول می روند؛ البته در ایران هم باغ گل لاله های گچسر معروف است. باغ لاله هرجای دنیا که باشد، تماشایی و دل انگیز است.

پارک امیرگان استانبول

تاریخچه کاشت لاله ها در پارک امیرگان

کاشت لاله ها در پارک امیرگان به دهه 1960 بر می گردد. در آن زمان فقط در بخشی از پارک، گل های لاله کاشتند؛ اما نمی دانستند که در آینده امیرگان بهشتی از لاله های رنگارنگ می شود. سال 2005 اولین جشنواره گل لاله در این پارک برگزار شد. خیلی از مردم و گردشگرها از آن استقبال کردند. به همین خاطر شهرداری استانبول برنامه ای هرساله برای این جشن در نظر گرفت.

پارک امیرگان استانبول

چگونه به پارک امیرگان استانبول برویم؟

در شهر پر رفت و آمد استانبول منطقی ترین راه برای بازدید از مکان های گردشگری، استفاده از سرویس های حمل ونقل عمومی است.

اتوبوس:

  • از میدان تکسیم: خطوط 40، 40T و 42T
  • از بشیکتاش: خط 40B

مترو:

سوار خط M2 مترو استانبول شوید و در ایستگاه روملی حصار پیاده شوید، از آنجا می توانید با خط 59RH خود را به پارک امیرگان برسانید.

کشتی:

کشتی یکی از وسایل حمل ونقل عمومی رایج در شهر استانبول است. برای رفتن به پارک امیرگان، می توانید کشتی «امینونو - روملی کاواگی» را سوار شوید. این کشتی از ایستگاه های امینونو، بشیکتاش، بِبِک، ایستینه، بویوک دره و روملی کاواگی گذشته و به پارک امیرگان می رسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (114 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (51 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (23 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403