دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

پارک چمران کرج و زیبایی های بی نظیر آن! 

پنجشنبه، 31 فروردین 1402
پارک چمران کرج با همه امکانات و فضاهای بی‌نظیری که دارد، محیطی عالی برای ورزش، فعالیت‌های شاد و سالم، گردش خانوادگی و ... فراهم کرده است. اگر دوست دارید زیبایی‌های طبیعت خداوند را ببینید و عکس‌هایی فوق‌العاده ثبت کنید، سری به بوستان چمران بزنید .

چمران از زیباترین عرصه‌های طبیعی در کرج است که در طول سال و به‌خصوص فصل بهار، گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این پارک تاثیر قابل‌توجهی بر آب و هوای مرکز شهر کرج دارد و سبب خنکی هوای اطراف خود شده است. هر سال با شروع فصل بهار، باغ گل‌های پارک چمران مملو از شکوفه‌های رنگارنگ می‌شود و در طول چند سال اخیر جشنواره لاله های کرج را در این پارک برگزار کرده‌اند. پارک چمران به‌واسطه ظرفیت‌های برجسته گردشگری، از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کرج به شمار می‌رود.

اگر ساکن کرج یا تهران هستید و از گشت و گذار در طبیعت زیبا و تماشای گل‌های رنگارنگ لذت می‌برید، زمانی را به بازدید از پارک چمران کرج اختصاص دهید. طبیعت این بوستان بزرگ جنگلی نه‌تنها در فصل بهار که در تمام طول سال زیبایی‌های منحصر‌به‌فردی دارد و گردشگران علاقه‌مند به عکاسی، در پاییز و زمستان نیز به گشت و گذار در این پارک می‌پردازند. برای آشنایی بیشتر با پارک چمران کرج در ادامه با ساعد نیوز همراه شوید.

پارک چمران کرج به عنوان بزرگ‌ترین بوستان استان البرز شناخته می‌شود. این پارک دارای 40 هکتار مساحت می‌باشد و دارای برترین امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی است. نمایشگاه‌های گل و گیاه، جشنواره لاله ها پارک چمران کرج و برنامه‌های مختلف در این بوستان برگزار می‌شود.

این بوستان به خاطر امکانات استثنایی، کاملا متمایز می‌باشد. حتما از امکانات و زیبایی‌های این پارک بهره ببرید. هر زمان که احساس کردید به یک مکان جدید و سرسبز نیاز دارید، می‌خواهید با دوستانتان زمان را سپری کنید یا کودکتان در محیطی شاد و سالم بازی کند، به بوستان چمران بروید. این بوستان به نام شهید مصطفی چمران نام‌گذاری شده است و به عنوان معروف‌ترین پارک استان البرز شناخته می‌شود. این بوستان از میانه بلوار سرسبز تا تپه‌های کلاک و حتی ورودی جاده چالوس ادامه دارد. این مجموعه در سال‌های قدیم ساخته شده است؛ اما در سال‌های 1390 تا 1394 عملیات بازسازی آن انجام شده است.

رودخانهٔ کرج از میان این پارک نیمه‌طبیعی گذر می‌کند و کنارهٔ این رودخانه تفرجگاه مناسبی برای اهالی کرج در ایام تعطیل به‌وجود آورده و نیز این پارک دارای یک شهر بازی زیبا و مجهز است که در سال 1390 به عنوان شهر بازی نمونهٔ کشوری انتخاب گردید. از دیگر امکاناتی که در این پارک وجود دارد سینما تئاتر وزارت فرهنگ است که در ضلع شمال غربی این پارک واقع شده‌است.

باغ گل‌ها در داخل پارک چمران که باغی بسیار زیباست، در سال 84 توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع بنا شد که در آن بیش از 300 گونهٔ گیاهی از جمله کروپسیس، میخک، ساکولنت، یاس هندی، ارغوان، پیچ اناری و … وجود دارد. این باغ دارای بخش‌های مختلفی از جمله محوطهٔ پرچین‌های تو در تو، کلکسیون رز، قفس پرندگان، آلاچیق، رستوران و کافی‌شاپ و آبشار است.

تاریخچه پارک چمران کرج

نام پارک چمران کرج از اسم شهید استاد مصطفی چمران برگرفته شده و در حال حاضر وسیع ترین پارک استان البرز است. این پارک از ورودی شهر کرج شروع می شود و منتهی الیه آن تا تپه ‌های کلاک و ورودی جاده چالوس کشیده شده است.

از تاریخ دقیق احداث این بوستان اطلاعاتی در دسترس نیست اما طی 4 سال یعنی از سال 1390 تا 1394 مورد بازسازی قرار گرفت. بزرگی این بوستان باعث شده در طول یک روز پذیرای تعداد بالایی از افراد جامعه باشد.

تجهیزات و امکانات رفاهی که در بوستان چمران وجود دارد باعث شده علاوه بر کرج در سایر استان ها نیز شناخته شود. در صورتی که می خواهید به این شهر سفر کنید، امکان استفاده از هر نوع وسیله نقلیه برای شما فراهم است. با خرید بلیط اتوبوس کرج تا حدی می توان هزینه ها را کنترل کرد.

امکانات تفریحی پارک چمران

مجموعه پارک چمران از بخش‌های تفریحی متنوعی تشکیل شده است که سلیقه بازدیدکنندگان و گردشگران مختلف را پوشش می‌دهد. نزدیکی پارک چمران به کوهستان البرز در شمال شهر کرج سبب سرسبزی طبیعت در این پارک شده است. آب و هوای این بخش از شهر کرج نیز به‌دلیل نزدیکی به کوهپایه‌های البرز و پوشش انبوه گیاهی در مجموعه پارک چمران با بخش‌های دیگر شهر تفاوت دارد. ویژگی‌های برجسته این پارک سبب استقبال بالای گردشگران از این مجموعه تفریحی و طبیعی می‌شود.

باغ گل‌های پارک چمران در سال 1384 شمسی در ضلع جنوبی پارک چمران راه‌اندازی شد. در این باغ نمایشگاهی دائمی از انواع گیاهان در طول سال در جریان است. در طول بهار و تابستان بیشترین گردشگر به این بخش از مجموعه تفریحی چمران سر می‌زنند؛ اما در فصل‌های پاییز و زمستان نیز زیبایی‌های باغ گل‌های چمران منحصربه‌فرد هستند.

از دیگر امکانات تفریحی پارک چمران می‌توان به شهربازی این مجموعه در ضلع شمالی مجموعه چمران اشاره کرد که در سال 1390 تاسیس شده است. وسایل بازی در این پارک برای محدوده سنی کودک تا بزرگسال مناسب هستند و همه اعضای خانواده می‌توانند تفریحی پرهیجان را در شهربازی چمران تجربه کنند.مجموعه پارک چمران امکانات تفریحی متنوعی مانند انواع زمین‌های بازی، بوستان بانوان، پارک جنگلی و شهربازی دارد

مجموعه چمران زمین‌های بازی و امکانات تفریحی دیگری مانند زمین‌های پینت بال، اسکیت، چمن مصنوعی، والیبال و بسکتبال و میز پینگ پنگ نیز دارد. کودکان نیز می‌توانند از زمین‌های بازی و ترامپلین بیرون از شهربازی استفاده کنند. محیط داخلی مجموعه چمران برای پیاده‌روی، انجام ورزش‌های گروهی و دوچرخه سواری نیز بسیار مناسب است. در ضلع غربی پارک چمران سینمای چهاربعدی تعبیه کرده‌اند که بازدیدکنندگان علاقه‌مند به بازدید از فیلم‌های پرهیجان چهار بعدی را به سوی خود جذب می‌کند.

گردشگران علاقه‌مند به اتراق در طبیعت می‌توانند برای پیک‌نیکی یک‌روزه در بوستان جنگلی چمران برنامه‌ریزی کنند. این بخش از مجموعه پارک چمران در نزدیکی شهربازی آن و در بخش شمالی باغ قرار دارد. در بخش‌های مختلف این پارک امکانات رفاهی و بهداشتی نیز برای گردشگران تعبیه کرده‌اند. عبور رودخانه کرج در طول سالیان طولانی از میان بوستان جنگلی چمران سرسبزی و طراوت دوچندان به این باغ جنگلی بخشیده است.

از دیگر بخش‌های تفریحی در پارک چمران می‌توان به پارک بانوان این مجموعه اشاره کرد. پارک بانوان چمران در سال 1394 شمسی تاسیس شد و با نام باغ ریحان نیز شناخته می‌شود. این بخش از مجموعه چمران امکانات تفریحی مناسبی در اختیار بانوان قرار می‌دهد و زمین بازی مخصوص کودکان نیز دارد. بانوان علاقه‌مند به ورزش‌های انفرادی و گروهی می‌توانند در این پارک به دوچرخه سواری و انجام دیگر فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

ساعت کاری پارک چمران کرج

هرچند خود پارک به صورت شبانه‌روزی باز است اما برای استفاده از امکانات مختلف آن محدودیت ساعت وجود دارد. برای مثال شهربازی پارک چمران کرج از ساعت 17 تا نیمه شب باز است. بنابراین قبل از مراجعه، حتما تماس بگیرید و از ساعت ارائه خدمات آن مطمئن شوید. خوشبختانه قیمت ورودی پارک چمران کرج و قیمت بلیط‌هایی که برای تفریحات این مجموعه در نظر گرفته شده بسیار معقول و منصفانه هستند.

  • آدرس پارک چمران کرج: مرکز شهر کرج، بلوار شهید چمران، بالاتر از میدان امام حسین، پارکینگ اختصاصی مجموعه پارک چمران

  • شماره تلفن پارک چمران کرج: 32238606-026

چطور به پارک چمران برویم؟

پارک در قسمت شرقی کرج واقع شده است و فاصله کمی با تهران دارد. اگر از میدان آزادی به سمت کرج حرکت کنید، با طی مسافت حدود 35 کیلومتر به این پارک خواهید رسید. چنین مسافتی به طور میانگین حدود 30 تا 35 دقیقه زمان نیاز دارد.

خلاصه

بوستان چمران یکی از بوستان‌های بزرگ شهر کرج است. منطقهٔ خوش آب و هوای کرج یکی از مهم‌ترین مناطق پرورش گل در ایران بوده و گل گوهر شب‌چراغ نیز به‌طور استثنایی تنها در این منطقه قابل تولید و پرورش است. پارک دکتر چمران از اواسط بلوار سر سبز ورودی اصلی شهر کرج که به همین نام است آغاز شده و منطقهٔ وسیعی را تا تپه‌های کلاک و ورودی جادهٔ چالوس در بر می‌گیرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند
ترجمه تخصصی متن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب