پارک جنگلی النگدره کجاست؟

  دوشنبه، 10 بهمن 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
پارک جنگلی النگدره کجاست؟
گرگان، در هر فصلی از سال به خصوص بهار و تابستان جزو محبوب ترین مقاصد گردشگران ایرانی است. آب و هوای پاکیزه، طبیعیت سرسبز و دریای زیبای گرگان دل هر مسافری را می برد. یکی از جذاب ترین مکان های گرگان که در هر فصلی از سال رنگ و بوی منحصر به فرد دارد و تحت هیچ شرایطی ذره از زیبایی اش کاسته نمی شود، پارک النگدره گرگان (Alangdareh Park) است.

پارک جنگلی اَلَنْگْدَره یکی از پارک های جنگلی و معروف شمال کشور است. این پارک جنگلی از مناطق نمونه گردشگری ایران و مکان های دیدنی استان گلستان محسوب می شود که در پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان قرار دارد. پیاده روی، دوچرخه سواری، پیک نیک و دورهمی های خانوادگی و دوستانه از جمله تفریحاتی است که می توانید در این پارک جنگلی انجام دهید. جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، خودروهای برقی، زمین های بازی و ورزش نیز از جمله امکانات این پارک است.

در قسمت شمالی پارک جنگلی النگدره محوطه ای تاریخی قرار دارد که قدمت آن به دوران اسلامی برمی گردد. این محوطه در بهمن ماه سال ۱۳۸۳ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

چرا پارک جنگلی النگدره؟

  • پارک جنگلی النگدره از جمله پارک های طبیعی چهارفصل است و در هر زمانی از سال می توان از زیبایی های آن بهره مند شد.
  • این پارک جنگلی در پاییز از مشهورترین جاذبه های طبیعی ایران برای بازدید به شمار می آید.
  • یکی از پارک های جنگلی برتر استان گلستان و ایران محسوب می شود.
  • امکانات رفاهی به نسبت خوبی برای گردشگران در آن وجود دارد.

پارک جنگلی اَلَنْگْدَره

امکانات پارک جنگلی النگدره

در پارک جنگلی النگدره، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد که شامل جاده سلامتی، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان، زمین ورزش بزرگسالان، خودروهای برقی، صندلی، نیمکت، آلاچیق سرویس های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی است.

جاده سلامتی النگدره

جالب است بدانید که به منظور حفظ محیط زیست جنگل النگدره و سلامتی گردشگران و شهروندان گرگانی، تردد خودروها در روزهای زوج در داخل این جنگل ممنوع است. گردشگران، مسافران و ورزشکاران می توانند از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر به راحتی و به دور از آلودگی صوتی و شلوغی، در این جنگل سرسبز و در این جاده به جنگل نوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری و تفریح بپردازند.در روزهای زوج ورود خودروها به داخل پارک جنگلی النگدره ممنوع است.طول جاده سلامت پارک جنگلی النگدره حدود ۶ كيلومتر است و تا ميدان انتهای النگدره ادامه دارد. ماشين ها نیز می توانند از جاده پيرامونی جنگل، معروف به جاده ايستگاه چوب تردد کنند و در پارکینگ اختصاصی جنگل، پارک کنند.در پارک جنگلی النگدره همچنین مسیر چوبی به طول ۱,۵۰۰ متر وجود دارد. در این مسیر گردشگران و مسافران می توانند در میان طبیعت بی نظیر النگدره پیاده روی متفاوتی را تجربه کنند. این جاده به منظور ایجاد بستری ایمن برای پیاده روی در دل النگدره و جلوگیری از کوبیدگی خاک این جنگل احداث شده است.

ایستگاه دوچرخه

دوچرخه سواری یکی از مفرح ترین و هیجان انگیزترین تفریح ها و ورزش ها محسوب می شود، به ويژه اگر در دل طبیعتی زیبا و در میان درختان بلندقامت جنگل به آن بپردازید. در پارک جنگلی النگدره یک ایستگاه دوچرخه برای ورزشکاران و علاقه مندان به دوچرخه سواری برپا شده است.

پارک جنگلی النگدره کجاست؟

پس عبور از پیچ و خم جاده های سرسبز شمال و رسیدن به شهر زیبای گرگان، کافی است به سمت جنوب غرب این شهر حرکت کنید. یکی از بلوارهای معروف به اسم ناهارخوران، شما را به سمت این پارک هدایت می کند.

انتهای بلوار ناهارخوران، ورودی این پارک است. وقتی که قدم در تونل درختی این پارک گذاشتید، بعد از این که یک دور کامل در آن زدید، از سر دیگر آن خارج می شوید که خروجی آن به سمت بلوار ناهارخوران و نزدیک ورودی آن است. یعنی وارد جنگل می شوید و پس از یک دور کامل در پارک از همان جایی که وارد شدید، خارج می شوید. البته در طول رسیدن به این پارک جنگلی می توانید از سایر جاذبه های شمال ایران دیدن کنید.

  • آدرس پارک جنگلی النگدره : ایران، استان گلستان، شهر گرگان، بلوار ناهارخوران، پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره

قوانین ورود به پارک جنگلی النگدره

اگرچه گشت و گذار با ماشین، در میان جاده های جنگلی شمال، جذابیت خاصی دارد اما قطعا پیاده روی در هوای معتدل و میان انبوه درختان سر به فلک کشیده، لذت و صفای دیگری دارد.مسئولین گرگان هم برای حفظ محیط زیست و هم اهمیت دادن به سلامت گردشگران و شهروندان گرگانی، در پارک جنگلی النگدره، قانونی وضع کرده اند که بر اساس آن تردد خودرها در روزهای زوج در این پارک ممنوع است. بنابراین از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر می توانید بدون دغدغه رفت و آمد ماشین ها، در میان مسیر آسفالت این پارک، با آرامش قدم بزنید، بی محابا بدوید و یا دوچرخه سواری کنید.

بهترین فصل سفر به النگدره

پارک جنگلی النگدره طبیعتی چهار فصل و تماشایی دارد. در هر فصل و هنگامه ای که به این جنگل سفر کنید، آن را غرق در زیبایی و شگفتی خواهید دید. با این وجود این پارک جنگلی در پاییز چهره هزار رنگ و رویایی به خود می گیرد که بسیار چشم نواز است.

از اینکه در این مطلب همراه ما بودید متشکریم...


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (605 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (59 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان