دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

پارلمان عراق خواهان احضار سفرای عربستان و اردن شد 

یکشنبه، 26 بهمن 1399
کد خبر: 136023
ساعدنیوز: کمیسیون شهدا، قربانیان و زندانیان سیاسی پارلمان عراق امروز یکشنبه خواهان احضار سفرای عربستان و اردن به وزارت خارجه به خاطر مصاحبه شبکه سعودی العربیه با دختر دیکتاتور سابق عراق و اقامت او در اردن شد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از ایرنا: عراق امروز نامه ای رسمی به امضای «عبدالاله النائلی» رئیس کمیسیون شهدا، قربانیان و زندانیان سیاسی پارلمان عراق را منتشر کرد که نشان می دهد این کمیسیون از وزارت خارجه عراق خواسته است تا سفیران اردن و عربستان را احضار و یادداشت اعتراض آمیزی را به آنها علیه شبکه العربیه و ظهور دختر صدام دیکتاتور سابق عراق در یک برنامه تلویزیونی در این شبکه تحویل دهد.

در این نامه خطاب به دفتر وزیر خارجه عراق آمده است که با توجه به اقدام شبکه العربیه در تعرض و تعدی آشکار از طریق مصاحبه با «رغد» دختر دیکتاتور سابق و با توجه به اینکه او یکی از عناصر حزب بعث ممنوعه و ارکان آن و از حامیان تروریسم و تحریک علیه اقشار ملت عراق به شمار می رود، از شما می خواهیم که سفیر سعودی را به خاطر اینکه این شبکه از عربستان برنامه پخش می کند و سفیر اردن را به خاطر اینکه این فرد در آنجا مقیم است، فراخوانده و یادداشت اعتراض آمیزی را به هر دو کشور به خاطر این مصاحبه چند قسمتی و عدم پخش آن تحویل دهید زیرا این اقدام شبکه سعودی، تعدی و تجاوز آشکار به ملت عراق و جانفشانی های آنها در مبارزه با حزب بعث منحله و خصوصا تعدی و تجاوزگری آشکار علیه بستگان شهدا و زندانیان سیاسی به شمار می رود که قربانیان این حزب بودند.

براساس این سند، این کمیسیون در این نامه از سازمان اطلاع رسانی و ارتباطات عراق نیز خواسته است تا تدابیر حقوقی را علیه دفتر شبکه تلویزیونی العربیه در بغداد اتخاذ کند.

شبکه سعودی العربیه اخیرا از مصاحبه چند قسمتی خود با دختر دیکتاتور سابق عراق خبر داده است.

دختر صدام به عنوان یکی از چهره های باقی مانده از حزب منحله بعث در حال حاضر در اردن به سر می برد و دولت عراق تاکنون بارها از امان خواسته است که او را به اتهام حمایت و مدیریت گروه های تروریستی در عراق تحویل دهد اما اردنی ها تاکنون به بهانه های مختلف از این کار خودداری کرده اند.

«رغد» از جمله کسانی که نقش مهمی در کشتار سال ۹۳ جوانان شیعه عراقی در پایگاه اسپایکر در حومه شهر تکریت، همزمان با ورود داعش به اراضی عراق داشت.

دختر صدام در اتحاد میان بعثی ها و گروه تروریستی داعش در نیمه های دهه اخیر میلادی و نیز تحریک عشایر منطقه شمال بغداد در سال ۲۰۱۴ نقش برجسته ای داشته است. زمانی که موصل در دهم ژوئن ۲۰۱۴ به دست داعش سقوط کرد، دو عشیره منتسب به خاندان صدام دیکتاتور عراق که تا سال ۲۰۰۳ بر این کشور حکمرانی کرده بود، پایگاه اسپایکر را در حومه تکریت و در نزدیکی زادگاه صدام محاصره کردند. جوانانی که برای آموزش در این پایگاه مستقر بودند، هیچ سلاحی نداشتند و پس از دریافت وعده آزادی خود را تسلیم کردند و یکی یکی به مسلخ برده شدند و تعداد زیادی از آنان بصورت جمعی و در گودال ها و شیارهای طبیعی منطقه تکریت و یا در کنار دجله قتل عام شدند.

ردِ رغد صدام ، زمانی که تکریت در اشغال داعش تروریستی بود زده شد؛ آن هنگام نیروهای عراقی در ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ برای آزادسازی شهر وارد مرکز تکریت شدند، اما با فشار آمریکایی ها و سعودی ها عملیات تقریبا تمام شده ، متوقف و به نیروهای عراقی دستور عقب نشینی داده شد. یک روز بعد رسانه های عراقی به نقل از منابع موثق امنیتی فاش کردند که آن روز رعد صدام به همراه عزت ابراهیم الدوری معاون صدام در تکریت بوده اند. این دو بعد از توقف عملیات به منطقه نامعلومی منتقل شدند. بعدها گفته شد که رغد به اردن رفته و چند ماه پیش نیز برخی منابع خبری اعلام شد که عزت الدوری بر اثر سرطان مُرده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!