دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

پایین کشیدن 2 آناکوندای 400 کیلویی از سقف خانه +فیلم 

شنبه، 30 تیر 1403
ساعدنیوز: ویدئویی بسیار عجیب و ترسناک از پایین کشیدن مار آناکوندا از داخل یک سقف را مشاهده می کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، مار آناکوندا (یا بوای آبی) گونه‌ای مار آبزی از خانواده اژدرماران (مارهای بوآ) است که در رودها و مرداب‌های جنگل‌های انبوه آمریکای جنوبی زندگی می‌کند.

مار آناکوندا سمی نیست ولی قربانیان خود را با پیچیدن بدن به دور آنها و درهم فشردن می‌کشد. درازای بدن این خزنده بین هشت تا یازده متر است. ازلحاظ وزن سنگین ترین مار جهان است که حدود 170 کیلوگرم وزن دارد یعنی 50 کیلوگرم سنگین تر از پایتون. مار آناکوندا تنها نمونه از اژدرماران است که زنده زا است.

گروهی دانشمند از سازمان‌های گوناگون اکنون با اطمینان می‌گویند که آناکوندای سبز یک گونه دیگر هم دارد. این دو گونه از نظر ظاهری تفاوت آشکاری ندارند.

برایان جی‌فرای استاد دانشگاه کویینزلند و یکی از پژوهشگران این پروژه توضیح داد:‌ «حوضه آمازون در اصل دو منطقه است. حوزه آمازون در جنوب و حوزه اورینوکو در شمال. با این وضعیت جغرافیایی برخی از جانوران به گونه متفاوت تبدیل شدند.»

بر اساس پژوهش جدید دو گونه آناکوندا حدود 5.5 درصد تفاوت ژنتیکی دارند که نشان می‌دهد حداقل 10 میلیون سال پیش راهشان از هم جدا شده است.

شگفت اینکه این تفاوت ژنتیکی میان دو گونه آناکوندا تا امروز از دید پژوهشگران پنهان مانده بود. در پژوهش جدید با بررسی ژن مارهای آناکوندا در 9 کشور طی 20 سال مشخص شد که 2 گونه مجزا از این مار وجود دارد.

گونه نخست که آناکوندای سبز جنوب نام گرفته همان «Eunectes murinus» است که در پرو، بولیوی، گویان فرانسه و برزیل زندگی می‌کند.

دومین گونه که تازه کشف شده است، آناکوندای سبز شمال «Eunectes akayima» نام گرفته است و در اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، ترینیداد، گویان و سورینام زندگی می‌کند.

آناکوندای سبز از جمله مارهایی است که پیش از بلعیدن طعمه‌اش را با فشار خفه می‌کند. این مارها با وجود بزرگی وحشتناک خطری برای انسان ندارند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
تصاویری جالب از چهره متفاوت بازیگران سرشناس و مطرح با سبیل+عکس/ از محمدرضا گلزار و مهران مدیری تا مهدی سلوکی و محسن تنابنده
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
خوشگذرانی مایه‌داریِ زهرا گونش و همسر ثروتمندش در قایق تفریحی وسط دریا+ عکس/ تعطیلات آخر هفته خانوم والیبالیست
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
ویراستاری تخصصی مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب