دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / اس ام اس /

پیامک تبریک روز جهانی استاندارد 

شنبه، 19 مهر 1399
اندیشه تشکیل سازمان بین المللی استاندارد در چهاردهم اکتبر سال 1947 در نشست رؤسای مؤسسه های استاندارد بیست و پنج کشور در لندن شکل گرفت. مقر این سازمان در ژنو می باشد. از سال 1970، چهاردهم اکتبر برابر با 22 مهر بنام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شد.

14 ماه اکتبر میلادی برابر با روز 22 مهرماه بعنوان روز جهانی استاندارد نام گذاری شده اسـت. عضویت ایران در استاندارد از سال 1343 آغاز شده اسـت ودر طول سال هایی کـه گذشته کشورمان توانسته قدم های مثبتی بردارد و در موضوعات بسیاری بعنوان عضو ناظر بر کیفیت حضور داشته باشد، در ادامه با تاریخچه استاندارد آشنا می شویم و پیام های تبریک در همین موضوع را مرور میکنیم.

مؤسسه استاندارد درصورت کشف کالاهای غیر استاندارد و زیانبار برای سلامت مردم ، ضمن اعلام جرم علیه تولید کنندگان آن کالاها و درخواست مجازات برای متخلفان از مراجع قضایی ، فرآورده های غیر استاندارد را از مراکز تولید، توزیع و فروش گرد آوری و از ورود آنها بـه بازار پیشگیری بعمل می آورد.

اهمیت استاندارد

بسیاری چنین می پندارند که استاندارد فقط برای حفظ منافع مصرف کننده است. البته این نظر درستی است و استاندارد به نیازهای فردی و اقتصادی مصرف کنندگان توجه دارد، ولی استواری نظام صنعت و فن آوری نیز از اهداف استاندارد به شمار می آید. می توان گفت سود حاصل از رعایت استاندارد، برای تولیدکنندگان بیش از مصرف کنندگان است. با اجرای قوانین و مقررات استاندارد، نقشه ها و طرح های مربوط به تولید محصولات بر اساس نظام دقیق بازیابی سریع، طبقه بندی و بایگانی می شود؛ همکاری میان واحدهای گوناگون هر سازمان یا کارخانه برای پیشبرد فرآیند تولید میسر می گردد؛ تفاهم کارکنان در مسائل فنی تحقق می پذیرد و سرانجام با تولید کالای کیفیت دار و بسته بندی مطلوب، رضایت مصرف کنندگان نیز جلب می شود. به این ترتیب، استاندارد، شالوده استواری را برای پیشبرد و توسعه صنعت و اقتصاد فراهم می سازد.

اس ام اس روز جهانی استاندارد

استانداردها نه تنها بازارها را می گشاید بلکه حفاظت از محیط زیست ایمنی و امنیت و سلامت و دستیابی به اطلاعات و دانش را نیز به ارمغان می آورد. روز جهانی استاندارد مبارک


استاندارد ها، شهرها را هوشمندتر می کند روز جهانی استاندارد مبارک


استاندارد ها نه تنها برای تجا رت سودمند می باشند، بلکه تعامل مردم سراسر جهان با یک دیگر را آسان میکنند.


استاندارد بی گمان نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم ، فنون و تجارب بشری است که با تلاش های شما و همکاران گرامیتان به صورت قواعد ، مقررات و نظام های شایسته ای نمود پیدا کرده است تا با توسعه صنعت ، صرفه جویی در اقتصاد ملی، حفظ سلامت و ایمنی عمومی ، گسترش مبادلات بازرگانی داخلی و خارجی و ... بتوانیم گامهای موثری در آبادی و عمران کشور عزیزمان برداریم . شایسته است فرا رسیدن بیست و دو مهرماه " روز جهانی استاندارد " را به شما عزیزان تبریک عرض نموده و توفیق روزافزونتان را از درگاه خداوند خواستار باشیم.


جهانی بدون استاندارد به سرعت متوقف خواهد شد و حمل ونقل و تجارت قفل خواهد گردید. اینترنت براحتی از کار خواهد افتاد و صدها هزار سیستم مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات از سیستم های دولتی و بانکی گرفته تا مراقبت های بهداشتی، نظارت ترافیک هوایی، خدمات اورژانس ؛ کمک رسانی حوادث غیرمترقبه و حتی دیپلماسی بین المللی مختل و از کار افتاده خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
ترجمه تخصصی کتاب
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم