دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه +اینفوگرافیک 

شنبه، 09 بهمن 1400
کد خبر: 189869
ساعد نیوز: اگرچه شاخص کل هفته گذشته چهار درصد افت کرد. اما در آخرین روز معاملاتی هفته اول بهمن شاخص کل ۱٫۷ درصد رشد داشت و این کارشناسان را به ادامه روند مثبت هر چند تصنعی و دستوری در هفته پیش رو خوشبین کرده است.

چهارشنبه و پس از حضور ابراهیم رئیسی در تلویزیون، تصمیماتی از سوی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صورت گرفت، در این میان پنج مصوبه به بازار سهام اعلام شد که به عقیده اغلب کارشناسان این مصوبات می تواند ابهامات اقتصادی پیش رو را کاهش دهد چرا که عمدتا ریزش های بازار به دلیل ابهاماتی بود که در آینده اقتصاد را تهدید می کرد.

بر اساس این مصوبات در خوراک پتروشیمی، سوخت مصرفی کارخانجات فولاد و نرخ گاز سوخت فولاد تعدیل صورت گرفت. نرخ خوراک به سقف ۵۰۰۰ تومان، سوخت فولادی ها ۴۰ درصد از سقف ۲۰۰۰ تومان و نرخ سیمانی ها ۱۰ درصد نرخ خوراک تعیین شد. این موضوع ریسک های تحمیلی به شرکت های پتروشیمی را کاهش می دهد.

از طرف دیگر در بحث فروش اوراق مصوب شد فروش به صندوق های با درآمد ثابت حداقل ۵۰ درصد جریان ورود نقدینگی باشد که این عاملی برای جلوگیری از خروج نقدینگی هر چه بیشتر از بازار سهام است. نرخ تسعیر دارایی های ارزی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی ۹۰ درصد نرخ ارز سامانه نیما تعیین شد که این موضوع بسیار بر صنعت بانکداری و همچنین کاهش نرخ بهره بین بانکی اثرگذار است. با توجه به اینکه نرخ بهره به عنوان اهرم در بازارهای مالی عمل می کند، کاهش آن تاثیر مثبتی بر بازار می گذارد.

این عوامل باعث شده تا کارشناسان به هفته پیش رو امید بیشتری داشته باشند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب