دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

پیشگیری از بروز خشم با خوردن مواد خنک کننده 

یکشنبه، 12 خرداد 1398
برای درمان خشم باید فرد را تا حدودی خنک کرد که این اقدام با بعضی از کارهای ساده و مصرف برخی از موادغذایی و داروهای گیاهی قابل انجام است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، سید کاظم کاظمینی در گفتگو با ایسنا با اشاره به خشم به عنوان یکی از مهم‌ترین حالات روحی درگیر همه افراد، اظهار کرد: خشم بیش از حد برای بدن مضر است و می‌تواند عواقب بدی برای جسم و روح افراد به دنبال داشته باشد.

این متخصص طب ایرانی با بیان این که درمان خشم با راهکارهای مقابله با آن قابل کنترل است، گفت: از نظر طب سنتی در هنگام بروز خشم حرارت بدن بالا می رود و به اصطلاح صفرای زیادی، ترشح می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل نیز برای درمان خشم باید فرد را تا حدودی خنک کرد که این اقدام با بعضی از کارهای ساده و مصرف برخی از موادغذایی و داروهای گیاهی قابل انجام است.

وی استفاده از شربت‌های خنک‌کننده مثل شربت گلاب یا به‌لیمو را در این رابطه بسیار موثر و مفید دانست و عنوان کرد: البته داشتن خواب راحت، پرهیز از دیر خوابیدن و بد خوابی نیز از راهکارهای ساده و قابل انجام و در عین حال بسیار مهم در پیشگیری از بروز خشم است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به پرهیز از ورزش‌های سنگین و طولانی به ویژه در فصول گرم سال، ادامه داد: باید غذاهای گیاهی و سبزیجات را بیشتر به رژیم غذایی وارد کرد و در عین حال از مصرف مواد گرم مزاج مثل مصرف ادویه‌های تند و تیز یا سرخ‌کردنی‌ها پرهیز شود.

 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گام به گام مراحل چاپ کتاب