دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

پیشنهاد رییس انیستیتوی روانپزشکی برای اعتماد سازی مردم به واکسن کرونا 

چهارشنبه، 19 آذر 1399
کد خبر: 120391
ساعد نیوز: رییس انستیتو روانپزشکی ایران بیان کرد: به عنوان مثال در امریکا قرار است برای اعتمادسازی در مردم رییس جمهورهای پیشین و مسئولان این کشور ابتدا واکسن کرونا را تزریق کنند که این کار می تواند در کشور ما نیز صورت گیرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا: دکتر "سیدوحید شریعت" درباره برخی اظهار نظرها درباره دست ساز بودن ویروس کرونا و عدم اعتماد به واکسن های تولیدی این بیماری اظهار کرد: به دلیل اینکه بیماری کرونا به نوعی مرموز و ناشناخته است، تئوری های توطئه حول و حوش کرونا شکل گرفته و موجب شده خیلی ها معتقد باشند این بیماری ساخته دست بشر است بنابراین واکسن آن ممکن است بدخواهانه در نظر گرفته شده باشد.

وی افزود: هر جایی که نوعی اغما وجود داشته باشد احتمال اینکه توطئه مطرح شود، بیشتر می شود به ویژه درباره این بیماری که گسترده بوده و در کشورهای دیگر نیز این بدبینی و نگرانی وجود دارد به ویژه اینکه فضای مجازی باعث شده این تئوری ها بدون شاهد و دلیل پخش شود و همه ببینند و نگران کننده است که متاسفانخ دیده شده مسئولان کشور نیز این حرف ها را می زنند که موجب خجالت است.

شریعت تصریح کرد: باید بپذیریم این واکنش می تواند طبیعی باشد و اگر اطلاعات دقیق و درست از منابع رسمی و مسئولان کشور به مردم داده شود تا زمانی که واکسن تولید و وارد کشور شد، استفاده کنند، موثر است.

رییس انستیتو روانپزشکی ایران درباره اعتماد مردم به واکسن های کرونا و تزریق آن نیز بیان کرد:به عنوان مثال در امریکا قرار است برای اعتمادسازی در مردم رییس جمهورهای پیشین و مسئولان این کشور ابتدا واکسن کرونا را تزریق کنند که این کار می تواند در کشور ما نیز صورت گیرد و رییس جمهور، اعضای کابینه هیات دولت، نمایندگان مجلس و مسئولین رده بالای کشوری اولین واکسن های خریداری شده و حتی تولیدی داخل کشور را در اذعان عمومی تزریق کنند.

وی افزود: مهم تر از همه این مسائل این است که پیام های یکدستی به مردم بدهیم و به عنوان مثال پیام وزارت بهداشت، مجلس، صدا و سیما درباره این بیماری و مسائل حول و حوش آن یکی بوده و ناهمگونی وجود نداشته باشد زیرا ناهمگنی در صحبت های مسئولین کشوری موجب بی اعتمادی مردم خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI