دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

پلاژ تیس در چابهار و جاذبه های بی نظیر آن! 

جمعه، 15 اردیبهشت 1402
در این بخش از ساعد نیوز شما را با پلاژ ساحلی تیس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این ساحل زیبا در نزدیکی چابهار در ادامه با ما همراه باشید.

پلاژ ساحلی تیس از مکان های دیدنی چابهار است و در محدوده ساحل تیس قرار دارد. عمق دریا در محدوده این پلاژ به دلیل شیب کم و ملایم ساحل، تا صدها متر پس از ساحل یکسان و کمتر از یک و نیم متر است. در این پلاژ امکانات رفاهی نظیر آلاچیق، دوش، اغذیه‌فروشی و رستوران و امکانات تفریحی مانند قایق‌‌های تفریحی، جت‌اسکی، شاتل، استخر بادی و سرسره آبی فراهم شده است.

چابهار بندری که به دلیل آب و هوای بهاری‌اش به این نام خوانده می‌شود یکی از شگفت انگیزترین بنادر ایران است. این شهر که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده لقب تنها بندر اقیانوسی ایران را نیز دارد. تنها بندر ایران که به آب‌های آزاد راه دارد و ما را به اقیانوس هند متصل می‌کند. شهر چابهار در جوار سواحل دریای عمان قرار گرفته و این سواحل چابهار، این منطقه را به مقصدی هیجان انگیز در منطقه جنوب ایران تبدیل کرده است.

پلاژ ساحلی تیس (Tiss Beach Resort) از مکان های تفریحی و دیدنی چابهار است و در محدوده ساحل تیس قرار دارد. این ساحل حدود 10 کیلومتر تا چابهار فاصله دارد. عمق دریا در محدوده این پلاژ به دلیل شیب کم و ملایم ساحل، تا صدها متر پس از ساحل یکسان و کمتر از یک و نیم متر است. در این پلاژ امکانات رفاهی نظیر آلاچیق، دوش، اغذیه‌فروشی و رستوران و امکانات تفریحی مانند قایق‌‌های تفریحی، جت‌اسکی، شاتل، استخر بادی و سرسره آبی فراهم شده است.

بد نیست بدانید که ساحل تیس، قدمتی تاریخی دارد و گفته می شود که قدمتش به 2500 سال پیش باز می گردد. در نواحی این ساحل، چند بنای تاریخی از جمله قلعه پرتغالی ها به چشم می خورد که نشانگر تاریخچه پربار این ساحل هستند.

این پلاژ ساحلی یکی از زیباترین و آرام ترین سواحل دریای عمان در نزدیکی چابهار است. به شما پیشنهاد می کنیم که تماشای غروب آفتاب را در این ساحل از دست ندهید.

شنا در پلاژ ساحلی تیس

ساحل زیبای تیس به دلیل شیب بسیار کم و ملایمی که دارد، تا صدها متر دورتر از ساحل دارای عمق یکسان و کمتر از 1.5 متر می باشد. که این امر موقعیت بسیار ایده‌ آلی را برای شنا فراهم می ‌‌آورد. این ساحل یکدست و تمیز و با شیب بسیار کم و البته مهم تر از همه آرام، لذت بازی با بچه ها را در دریا با امنیت و آرامش خاطر فراهم کرده است. در این ساحل شما فرصت شنا در آب های دریای عمان را خواهید داشت.

تفریحات پلاژ ساحلی تیس

اگر قصد اقامت ارزان در چابهار دارید، پلاژ ساحلی تیس از ارزان‌ترین مراکز اقامتی دریایی چابهار در تیس می باشد که در کنار آن بخشی برای شنای بانوان، بخش شنای آقایان، انواع تفریحات آبی نظیر جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، شتر سواری، دوچرخه ساحلی، موتورهای چهار چرخ، عکاس خانه، آلاچیق برای برپایی چادر با پرداخت هزینه، سوپر مارکت می باشند که در ایام توریستی بر تعداد آنها افزوده می شود.

امکانات پلاژ تیس

از جاهای دیدنی نزدیک پلاژ ساحلی تیس و تفرجگاه ساحلی تیس می توان به ساحل تیس ( ساحل عمومی و رایگان تیس ) ، اسکله تیس برای عکاسی و ماهیگیری، قلعه پرتغالی‌ها تیس، غارهای سه گانه و معبد بان مسیتی اشاره کرد، اقامت در آلاچیق ساحلی تیس برای شما ارزانتر تمام می شود که در 400 متری همین پلاژ قرار دارد.

پارکینگ خودروهای سواری، انتظامات و نگهبانی باعث شده تا مسافران با خیالی راحت در این منطقه دریایی مشغول تفریح و استراحت شوند، همچنین در نزدیکی همین پلاژ ساحلی تیس تعدادی از بهترین رستوران‌های تیس فعالیت دارند.

جاذبه های اطراف پلاژ تیس

از آنجایی که این پلاژ ساحلی در نزدیکی روستای تیس واقع شده است. پس از تفریح در ساحل تیس، بازدید از جاذبه های زیر را از دست ندهید؛

  • قلعه پرتقالی ها

  • گورستان جن ها

  • آرامگاه سید غلام رسول

  • قلعه بلوچ

  • قلعه پیروز گت

  • قلعه انوشیروان

چطور به پلاژ ساحلی تیس برویم ؟

پلاژ ساحلی تیس در روستای تیس قرار دارد. یعنی در مسیر چابهار به روستای تیس در جاده ساحلی کمی بعد از روستا، این پلاژ قرار گرفته است. بنابراین برای رفتن به این ساحل باید به سمت روستای تیس بروید. از چابهار تا تیس نیز حدود 15 تا 20 دقیقه باید با خودرو برانید. همچنین می‌توانید از تاکسی تلفنی استفاده کنید.

  • آدرس: استان سیستان و بلوچستان، 5 کیلومتری جاده چابهار-کنارک، بعد از جاده تیس

  • ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

  • هزینه بازدید: رایگان (تفریحات ساحلی هزینه دارند).

خلاصه

پلاژ ساحلی تیس از بهترین محل چادر زدن در چابهار و یکی از زیباترین جاهای دیدنی چابهار در غرب روستای تیس است، شما می توانید کانکس در پلاژ ساحلی تیس و تفرجگاه ساحلی تیس برای اقامت شبانه اجاره کنید، اتاق‌های اجاره‌ای در پلاژ ساحلی تیس معمولا دارای کولر، یخچال، لوازم خواب، حمام و توالت، صبحانه و در صورت تمایل ناهار و شام هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
ویراستاری تخصصی مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس