پروتز باسن چیست؟

  دوشنبه، 05 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
پروتز باسن چیست؟
پروتز باسن: تا چندی پیش پروتز سینه ، گونه و لب و سینه به‌ طور متداول در افراد انجام می‌شد اما مدتی است که بزرگ کردن باسن با پروتز در کنار تزریق چربی به باسن در بین خانم‌ها رایج شده است و طرفداران خاص خود را دارد.

پروتز باسن چیست؟

پروتز باسن: تا چندی پیش پروتز سینه ، گونه و لب و سینه به طور متداول در افراد انجام می شد اما مدتی است که بزرگ کردن باسن با پروتز در کنار تزریق چربی به باسن در بین خانم ها رایج شده است و طرفداران خاص خود را دارد.

پروتز در ناحیه باسن سبب می شود باسن، برجسته و خوش فرم شود و افراد از اندام خود رضایت پیدا کنند. خانم هایی که قصد انجام این پروتز را دارند می توانند باسن خود را از طریق پروتز و لیفت باسن بزرگ و برجسته نمایند. افراد با انگیزه های مختلفی برای انجام این عمل اقدام می کنند.

پروتز برای باسن از لایه ی سیلیکونی تشکیل شده است و کاملاً انعطاف پذیر می باشد و در ساخت و تولید آن سعی شده است کاملاً طبیعی باشد و شبیه به باسن طبیعی طراحی و ساخته شود. برای انجام این عمل نیز مثل عمل پروتز سینه از پروتزهای با انواع مختلف استفاده می شود که انتخاب نوع پروتز باید با نظر پزشک جراح صورت گیرد.

باید در نظر داشت که عمل بزرگ مردن باسن با پروتز هم مثل بقیه عمل های زیبایی مثل عمل بینی ریسک دارد. جراح باید قبل از انجام عمل زیبایی باسن در مورد عوارض ناشی از عمل فرم دادن و پزرگ کردن باسن با پروتز ، هزینه های عمل و نوع پروتز و …با بیمار صحبت کند و آگاهی لازم را به او بدهد تا شخصی که قصد انجام عمل پروتز برای باسن را دارد با آگاهی کافی تصمیم به انجام عمل پروتز بگیرد.

نکته ای که در انجام عمل باسن و قرار دادن پروتز باید مورد توجه قرار می گیرد این است که برای جاگذاری پروتز فقط باید چربی زیر پوست زده شود و از زدن چربی در لایه های عمقی باسن به دلیل احتمالی آمبولی اکیداً خودداری شود. به همین دلیل بهتر است قبل از انجام عمل پروتز باسن، بیمار در مورد عمل اطلاعات کافی کسب نماید و در مورد این مسائل قبل از عمل باسن با پزشک صحبت کند.

عمل های جراحی زیبایی باسن ۳ گروه هستند؛

  • کوچک کردن باسن: برای بیمارانی که از پر چربی بودن باسن شاکی هستند
  • بزرگ کردن باسن: برای بیمارانی که خواهان حجیم شدن باسن هستند
  • لیفت باسن: برای بیمارانی که به علت کاهش وزن دچار شلی و افتادگی پوست باسن شده اند

بزرگ کردن باسن

بزرگ کردن باسن به دو روش انجام می شود:

1- تزریق چربی: چربی را می توان از شکم؛ پهلوها و ران ها ساکشن کرده و به باسن تزریق کرد. اگر ساکشن چربی بدون فشار منفی زیاد انجام شود پاره شدن و تخریب سلول های چربی به حداقل می رسد. تزریق چربی احتمال پس زدن پروتز را ندارد و عمل کم خطرتری است. این عمل راحت بوده ولی به علت اینکه هنگام نشستن ؛ فشار وزن بدن به این قسمت وارد می شود باعث جابجایی چربی و افزایش جذب آن می شود. فعالیت نرمال بعد از دو روز و فعالیت فیزیکی بعد از دو هفته شروع می شود. اشکال این روش احتمال جذب چربی و نیاز به تزریق مجدد است

2:استفاده از پروتز برای حجیم کردن باسن :این پروتز از جنس سیلیکون بوده و از پروتز پستان محکم تر است. عمل جراحی از خطی بطول ۵ سانتیمتر در چین بین دو باسن از روی ناحیه ساکروم در باسن دو طرف گذاشته می شود. پروتز را در ۳ قسمت می توان گذاشت ۱- زیر فاشیا ۲-لابلای عضلات باسن ۳-زیر عضلات باسن

انواع پروتز باسن

۱-پروتز سیلیکون ژلی

۲-پروتز سیلیکون الاستیک با قوام سفت

انتخاب نوع پروتزباسن بر اساس قوام عضله باسن در معاینه است. برای افرادی که نیاز به افزایش تون ناحیه باسن دارند مانند افرادی که دچار پتوز و شلی این ناحیه هستند ؛يا افرادی که دفرمیتی مادرزادی و اکتسابی در این ناحیه دارند؛ افرادی که باسن غیر قرینه دارند؛ یا افرادی که عمل ثانویه برای بزرگ کردن باسن دارند می توان از پروتز سیلیکونی الاستیک با قوام سفت استفاده کرد

در افرادی که نیاز به افزایش تون باسن ندارند و تون عضلات خوب است می توان از پروتز سیلیکونی ژلی استفاده کرد.

چه کسی کاندید خوبی برای کاشت باسن است؟

آمار عمل کاشت باسن در حال افزایش است اما این بدان معنی نیست که برای همه مناسب است اگر شما :

  • اخیراً وزن از دست داده و همچنین حجم طبیعی باسن خود را از دست داده اید.
  • احساس می کنید که باسنتان صاف است و یا باسن مربعی شکل دارید.
  • احساس می کنید با انجام جراحی بزرگ و خوش فرم کردن باسن ، بادی کانتورینگ شما متعادل می شود.

هزینه پروتز باسن

ایمپلنت باسن یک عمل جراحی زیبایی محسوب می شود. این نوع عمل ها از نظر پزشکی ضروری تلقی نمی شوند و تحت پوشش بیمه نیستند. دانستن کلیه هزینه های پیش رو مهم است و گذشته از هزینه واقعی جراح شما همچنین باید هزینه های بیهوشی و هزینه اتاق را جداگانه پرداخت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان