پوشاندن معایب صورت با کانسیلر

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
پوشاندن معایب صورت با کانسیلر
کانسیلر کرم‌پودرهای رنگی به‌صورت فشرده جامد (پلت)، نیمه‌جامد(ماتیکی) یا مایع هستند که معمولا زیر پنکیک یا کرم‌پودر و بعد از کانتورینگ (رفع عیوب صورت و برجسته‌سازی نواحی خاص مانند گونه) استفاده می‌شوند.

برای اغلب ما كانسیلر، وسیله ای برای پوشاندن تیرگی زیر چشم است اما اگر راه و رسم درست كار كردن با كانسیلر را یاد بگیرید می توانید از آن برای پوشاندن تمام معایب صورت مثل جای زخم ها استفاده كنید.
كانسیلر زیر چشم باید یك یا دو درجه روشن تر از رنگ كرم پودری باشد كه استفاده می كنید. از آنجا كه پوست زیر چشم خیلی ظریف و نازك است رگ های آبی رنگ زیر آن به راحتی رنگ پوست این قسمت را كمی تغییر می دهد. یك كانسیلر روشن با تن زرد به راحتی می تواند رنگ آبی این رگ ها را بپوشاند و پوست این قسمت را یكدست جلوه دهد. البته برای پوست های خیلی روشن كانسیلر صدفی، رنگ مناسب تری است.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر کرم پودرهای رنگی به صورت فشرده جامد (پلت)، نیمه جامد(ماتیکی) یا مایع هستند که معمولا زیر پنکیک یا کرم پودر و بعد از کانتورینگ (رفع عیوب صورت و برجسته سازی نواحی خاص مانند گونه) استفاده می شوند.

حقیقت این است که کانسیلرها عموما برای پوشاندن تیرگی زیر چشم طراحی شده اند، اما اگر راه و رسم استفاده ی درست از این وسیله آرایشی را یاد بگیرید می توانید از آن برای پوشاندن معایبی مثل جای جوش، جای زخم و نیز به عنوان پایه و اساس سایه ی چشم استفاده کنید.

مهم ترین نکته در استفاده از کانسیلر این است که باید یک درجه از کرم پودر روشن تر باشد تا نقایص چهره را بپوشاند درغیر این صورت به جای کاور کردن و پوشانندگی، نقایص چهره را بیشتر به رخ می کشند.اگر هم در استفاده از آن، هدف تان روشن کردن برخی نواحی صورت است و به اصطلاح می خواهید پوست تان را در نواحی مثل بینی و پیشانی «هایلایت» کنید، بسته به روشن یا تیره تر کردن آن ناحیه باید از کانسیلر روشن یا تیره استفاده کنید. معمولا در هایلایت صورت با کانسیلر نواحی زیر چشم و روی بینی را روشن و نقاطی مثل بالای پیشانی، زیر خط گونه و… را تیره می کنند.

مخفی کردن جای جوش روی بدن

برای پنهان کردن جای جوش روی بدن خود ، از یک کانسیلر متناسب با رنگ پوست، استفاده نمایید و جوش ها را بپوشانید و سپس روی آن پودر فشرده، بزنید و آن را محو کنید.

آرایش لب

برای تثبیت رژلب و ماندگاری آن تمام قسمت های لب را به کانسیلر آغشته کنید و بعد خط لب و رژلب بزنید . برای جلوگیری از ریزش رژلب و زیباتر شدن حالت لبها مرزهای خارجی لب خود را مشخص کنید و پس از زدن رژلب با یک کانسیلر نوک تیز، خطوطی را خارج از خط لب اصلی بکشید و به خوبی فید کنید.استفاده از کانسیلر پیش از زدن رژلب سبب می شود رنگ پوست لب خنثی شده و رنگ اصلی رژلب را بهتر روی لب ها مشاهده کنید.

هایلایت کردن

برای هایلایت کردن می توانید از کانسیلر استفاده نمایید . با کانسیلر گونه های خود را برجسته کنید ، برای این کار روی استخوان های گونه کانسیلری که یک الی دو شماره روشن تر از رنگ پوست تان است را بزنید.همچنین می توانید با استفاده از کانسیلر و زدن آن به گوشه های داخلی چشم، زیر استخوان ابرو، روی استخوان بینی و بالای لب چهره خود را زیباتر سازید تا اعضای صورت شما هایلایت شوند.

مرطوب کننده رنگی

اگر می خواهید یک مرطوب کننده رنگی سبک داشته باشید ، می توانید یک بخش از کانسیلر را با دو بخش مرطوب کننده ترکیب کنید و سپس به دست و صورت تان بزنید.

تیز تر کردن خط چشم گربه ای

اگر نمی توانید به راحتی خط چشم بکشید و در کار خط چشم مایع مشکل دارید و همیشه خط چشم هایتان تمیز از آب در نمی آید ، می توانید برای تمیز و صاف کردن و تیز کردن خط چشم خود از کانسیلراستفاده نمایید و مقدار بسیار کمی را در لبه های خط چشم به کار ببرید تا یک خط چشم زیبا و تمیز به دست آورید.

پف نقاط مختلف صورت

اگر نقاط مختلف صورت مانند:زیر چشم و … دچار پف و ورم شد ، برای کمتر دیده شدن پف این نقاط ابتدا روی آنها مقداری هایلایتر می زنیم تا هاله ای از نور ایجاد کند، سپس از کانسیلر استفاده می کنیم.

کانتور کردن ابروها

از کانسیلر برای کانتور کردن ابروها استفاده کنید تا ابروهای برجسته تر و زیباتری داشته باشید. برای این کار به بالا و پایین قسمت انتهایی ابروهای خود کانسیلر یک درجه روشن تر از رنگ پوست را بزنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (649 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (128 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...