ساعدنیوز
ساعدنیوز

قیمت دوربین کانن دیجیتالی مدل 80D - Canon 80D Camera

  یکشنبه، 31 مرداد 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت دوربین کانن دیجیتالی مدل 80D - Canon 80D Camera
در این مطلب به بررسی امکانات و ویژگی های دوربین دیجیتال کانن مدل 80D خواهیم پرداخت، با ما در ساعدنیوز همراه شوید.
قیمت: 42,999,990 تومان
بروزرسانی: پنجشنبه، 03 شهریور 1401

نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

کمپانی کانن به تازگی اقدام به عرضه چند محصول جدید نموده است. دوربین عکاسی کانن 80D یک دوربین DSLR سطح متوسط جدید می باشد که برای گرفتن تصاویر و فیلم طراحی شده است. دوربین عکاسی کانن 80D مجهز به یک سنسور تصویر  CMOS 24.2  مگاپیکسل و موتور پردازش تصویر DIGIC 6 به همراه یک سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه جدید که تمام نقاط فوکوس آن از نوع متقاطع یا صلیبی هستند تشکیل شده است دوربین عکاسی کانن 80D همچنین دامنه حساسیت به نور استاندارد ISO 1016000، که تا ISO 26000 قابل افزایش می باشد، و حداکثر سرعت 7 فریم در ثانیه را ارائه می کند.

حسگر و پردازنده دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

دوربین عکاسی کانن 80D از حسگر CMOS AF دو نقطه ای برخوردار است که این به معنای وجود نقاط شناسایی فاز روی حسگر است تا عملیات فوکوس کشی را نسبت به DSLR های معمولی سریع تر کند. بر اساس اعلام شرکت کانن سیستم فوکوس خودکار دوربین عکاسی کانن 80D نسبت به مدل قبلی حساس تر و سریع تر شده است.

این امر به خصوص هنگام استفاده از Live View و فیلمبرداری بسیار محسوس تر است و فوکوس روان تر و  دقیق تری را در اختیار عکاس می گذارد. دقت فوکوس کشی روی سوژه های ثابت با وجود یک اسنایپر بسیار بالاست. ضمن آنکه سوژه های در حال حرکت نیز به خوبی دنبال می شوند و در محدوده ی فوکوس قرار می گیرند.

با نگاهی به صفحه‌ی پشتی دوربین عکاسی کانن 80D، ارگونومی چشم‌ نواز آن توجه هر علاقه‌ مند به دوربین‌های حرفه‌ای را جلب خواهد نمود. اما اگر به دوربین‌های SLR کانن علاقمند باشید، شاید حذف جوی ‌استیک فوکوس خودکار زیاد به مذاقتان خوش نیاید.

البته دست کاربر به هیچ عنوان بسته نیست و به ‌راحتی می‌تواند با دوربین عکاسی کانن 80D کار کند، انگار شرکت کانن تصمیم گرفته با فاصله‌گرفتن از بعضی جزییات در بدنه‌ی دوربین‌هایش تغییر ایجاد کند. البته معجزه‌ی صفحه ‌نمایش لمسی را نمی‌توان نادیده گرفت. حالا به‌ راحتی و فقط با چند لمس می‌توانید به تنظیمات موردنظرتان دسترسی داشته باشید.

  نکته قابل توجه این است که نرخ عکاسی پی در پی دوربین عکاسی کانن 80D جدید نسبت به مدل قدیمی ۷۰D بی تغییر باقی مانده است و همچنان ۷ فریم بر ثانیه است. اما نکته ی تسحین دهنده این است که کیفیت تصاویر در عکاسی پی در پی به ۱۱۰ عکس با فورمت  JPEG  و ۲۵ عکس با فورمت Row  در این دوربین جدید ارتقا یافته است.

این امر در دوربین ۷۰D 65  عکس JPEG و ۱۶ عکس Raw  بوده است. این ارتقا ۲۰ درصدی نسبت به مدل قبل اگرچه قابل قبول به نظر می رسد ولی شاید اگر جدید ترین تکنولوژی پردازشگر تصویر DIGIC 7 که روی جدید ترین مدل PowerShot G7 X Mark II به کار رفته ، در این دوربین نیز به کار می رفت شاهد ارتقائات و پیشرفت های بسیار بیشتری بودیم.

دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

 

بدنه دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

کلید های دوربین عکاسی کانن 80D ، مشابه به مدل پیشین خود، 70D می باشد؛ به استثنای یک تغییر در ظاهر ساختار منوی Q یا Quick Menu (منوی سریع) و کلید Playback یا پخش تصاویر. با توجه به ساختار فیزیکی و قرار گیری کلیک به مشکلاتی میشود این دو مدل را از هم مشخص بکنید.

چند تفاوت ظریف دیگر نیز میان این دو مدل می باشد؛ به عنوان نمونه یک پورت هدفون بیشتر در دوربین عکاسی کانن 80D موجود می باشد و همان گونه یک گزینه بیشتر در mode dial (چرخ دنده بالای بدنه دوربین) تعبیه شده است.

  یک صفحه‌نمایش لمسی ۳ اینچی ! بدون شک افزایش میزان کنترل دوربین توسط چنین صفحه‌نمایشی توجه بسیاری از علاقه‌مندان دوربین‌های SLR را به خود جلب می نماید. شاید در نگاه اول توانایی‌هایی مثل چکاندن شاتر به وسیله‌ی یک لمس کوچک روی صفحه ‌نمایش در مواردی مثل عکاسی اجتماعی و خیابانی کارایی آن‌ چنانی نداشته باشد.

اما پس از مدتی کار با دوربین، جادوی این ویژگی در عکاسی از زوایای سخت خودنمایی می‌کند. دسترسی به مودهای مختلف فوکوس خودکار از طریق این صفحه‌ نمایش در دسترس قرار گرفته و منوی مختصری که در زمان عکاسی live view دیده می‌شود، کار را برای صاحب این دوربین بسیار ساده می‌کند. در دو سوی این منو، گزینه‌های متعددی برای تنظیمات عکاسی دیده می‌شود.

دوربین عکاسی کانن 80D برای استفاده با یک دست یا با هر دو دست دوربین بسیار راحتی می باشد. این دوربین بسیار سبک است، که علت آن تا اندازه زیادی به دلیل استفاده از پلی کربنات و آلیاژ منیزیم در بدنه آن است. بر خلاف این موضوع، این دوربین از کیفیت ساخت بسیار عالی و محکمی برخوردار است.

دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

 

فوکوس دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

با یکی شدن ویژگی های NANO و USM، این لنز شامل قابلیت های ویژه ای مثل سرعت زیاد، موتور اولتراسونیک بروز شده برای اهداف عکسبرداری و همین طور موتور ساکت و بدون صدایی برای فیلمبرداری با عملکرد زیاد در همه ی محیط های فوکوس کردن میباشد که برترین خروجی تصاویر و فیلم را برای علاقه مندان به ارمغان می آورد.

همچنین عکاسان قابلیت مدیریت به ویزگی های وضوح دستی در زمان فیلمبرداری در مود وضوح اتوماتیک برای هر تک تصویر را هم در خدمت خود خواهند داشت.

مشابه دوربین EOS 70D این مدل هم به قابلیت وضوح عالی که داراست مشهور میباشد. ۴۵ نقطه فوکوس مشخص کننده فاز در این مدل تمامی آن از نوع کراس می باشد و قابلیت قفل کردن برروی شخصیت و دنبال کننده وضوح بر روی سوژه‌هایی در حال حرکت را در محیط های نوری سخت هم مهیا خواهد کرد.

  با نگاهی به صفحه‌ی پشتی دوربین عکاسی کانن 80D، ارگونومی چشم‌ نواز آن توجه هر علاقه‌ مند به دوربین‌های حرفه‌ای را جلب خواهد نمود. اما اگر به دوربین‌های SLR کانن علاقمند باشید، شاید حذف جوی ‌استیک فوکوس خودکار زیاد به مذاقتان خوش نیاید.

البته دست کاربر به هیچ عنوان بسته نیست و به ‌راحتی می‌تواند با دوربین عکاسی کانن 80D کار کند، انگار شرکت کانن تصمیم گرفته با فاصله‌گرفتن از بعضی جزییات در بدنه‌ی دوربین‌هایش تغییر ایجاد کند. البته معجزه‌ی صفحه ‌نمایش لمسی را نمی‌توان نادیده گرفت. حالا به‌ راحتی و فقط با چند لمس می‌توانید به تنظیمات موردنظرتان دسترسی داشته باشید.

ضمن آنکه این سنسور هم به قابلیت های پیشرفته Dual Pixel CMOS AF تجهیز است و تونایی آن را دارد تا در زمان تصویربرداری یا عکسبرداری در حالت LiveView وضوحی عالی و نرم،، با دقت و پر سرعت را همانند آنچه که در زمان کار با مدل های تصویربرداری تجربه می‌کنید در اختیارتان قرار خواهد داد.

برای وضوح در این مود کافی میباشد هر نقطه از تصاویر را بر روی صفحه نمایش دوربین لمس خواهید کرد، تا دوربین سریع بر روی آن نقطه وضوح بکند.

دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

 

عکسبرداری و فیلمبرداری دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

دوربین عکاسی کانن 80D علاوه بر یک مدل عکسبرداری رده بالا، یک دوربین تصویربرداری بینظیر نیز به شمار میرود.

عموما به هیچ عنوان انتظار تصویربرداری با کیفیت 4K را از این مدل نباید داشت، ولی تصاویر Full HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه تا حد بالای کار تصویربرداری را راه می اندازد. این مدل قابلیت این را دارد تا با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری بکند.

ثبت فیلم به واسطه این مدل از دو ویژگی وضوح اتوماتیک Dual Pixel CMOS AF و Movie  Servo AF استفاده میکند که به کمک نمایشگر تاچ، رسیدن به این ویژگی ها به راحتی ممکن میشود.

تعبیه شدن ورودی هدفون به همراه درگاه میکروفون از دیگر امکانات مورد نیاز دراین مدل میباشد که نظر کارگردانان فیلم‌های ویدیویی از جمله مستند سازان تازه کار را به سمت خود کشانده است.

امکانات به خصوص این مدل در عرصه ی ثبت ویدیو، حالت تصویربرداری HDR میباشد که قابلیت این را دارد برای رسیدن به جزئیات زیادتر تصویری در زمان تصویربرداری از منره ها با کنتراست زیاد را مورد بهره برداری قرار بدهد.

دوربین در این مود در آن واحد دو فریم با کیفیت HD ولی در محیط های نوردهی متفاوت ثبت می‌کند که یکی از آن‌ها با نوردهی معمولی و دیگر با نوردهی کم قابل انجام میباشد.

این تصویربرداری با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه انجام میشود، ولی در زمان پخش فشرده شده و تصویری با کیفیت بالا (۳۰ فریم بر ثانیه) که از رنج دینامیکی بالایی بهره می‌برد را به کاربر تحویل می‌دهد.

لنز دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

لنز Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS USM با فواصل کانونی ۱۳۵-۱۸ و کمترین دیافراگم F/3.5-5.6 با دهانه EF-S مناسب دوربین های کانن است. این لنز ۵۱۵ گرم وزن خواهد داشت و از فیلترهای ۶۷ میلیمتری بر روی دهانه خود بهره برداری کرده است .

موتور AF دو منظوره به کار رفته شده در این لنز دوربین، به طور قابل حلی شامل کارایی پر سرعتی در همه ی محدوده زوم خود، برای عکاسی از فواصل نزدیک تا فاصله های دور میباشد.

همان گونه که عنوان کردیم این لنز نیز برای عکسبرداری و هم تصویربرداری استاندارد می باشد، به این خاطر ویژگی لرزشگیر تصاویر لنز کانن  canon 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM  جهت خلق تصویری شارپ تر در زمان فیلم برداری دستی تا ۴ گام (step)، لرزش دست‌ را جبران خواهد ساخت.

دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

 

تولید و طراحی دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

شرکت کانن در دوربین عکاسی کانن 80D هم طراحی کلاسیک مدل های نیمه ‌پیشرفته تولی خودش تا جایی ممکن رعایت میکند. این ساختار به شکلی میباشد که در نخستین نگاه، هر شخص که با اصول طراحی دوربین کمی آشنایی داشته باشد به شرکت تولید کننده آن آگاه خواهد شد. 

مکان تعبیه شدن دکمه های مدیریت، تا جایی ممکن، شباهت زیادی به مدل پیشین خود یعنی مدل 70D دارا میباشد.

چنانچه از زاویه بالا به دوربین عکاسی کانن 80D  مشاهده بکنید در سمت چپ، دکمه چرخان را ملاحظه خواهید کرد که با ویژگی قفل ‌شوندگی روی یک مود برای جلوگیری از تغییر اتفاقی در اختیار عکاسان گذاشته شده است.

درگاه‌های ارتباطی دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

عکس‌ها و تصاویر ضبط‌ شده توسط دوربین عکاسی کانن 80D روی یک کارت حافظه از نوع SD ضبط می‌شوند که تا حجم ۱۲۸ گیگابایت برای این دوربین توصیه شده است.

اضافه‌کردن درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون در کنار درگاه میکروفون کار را برای افرادی که به فیلمسازی علاقه دارند، بسیار ساده کرده است. مثل مدل‌های قبل درگاه‌های USB و HDMI نیز در کناره‌ی سمت چپ دوربین عکاسی کانن 80D تعبیه شده‌اند و وظیفه‌ی انتقال اطلاعات و اتصال به پخش‌کننده‌های تصویر و صدا را بر عهده دارند.

کاربر این دوربین می‌تواند عکس‌ها و تصاویر ضبط‌شده را به صورت بی‌سیم و از طریق اپلیکیشن رایگانی به نام Canon Camera Connect به تلفن هوشمند یا تبلت خود منتقل کند.

همچنین انتقال به حافظه‌های خانگی یا کلاد و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به‌راحتی با واسطه قرار دادن یک گجت هوشمند و از طریق WiFi داخلی و اتصال NFC صورت پذیرد. با اتصال تلفن هوشمند یا تبلت خود از طریق WiFi به عکاسی از راه دور و تنظیم بی‌سیم نوردهی نیز دسترسی خواهید داشت.

مشخصات فنی دوربین دیجیتال کانن مدل 80D

بدنه

نوع بدنه SLR سایز متوسط

سنسور

تعداد پیکسل موثر 24 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن 6000 در 4000
نسبت تصویر 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
اندازه‌ی سنسور APS-C ‏ (22.5 در 15 میلی‌متر)
نوع سنسور
CMOS
پردازنده
DIGIC 6

مشخصات تصویر

بازه‌‌ی حساسیت
100-16000
حداقل حساسیت ارتقایافته  
حداکثر حساسیت ارتقایافته 25600
لرزشگیر داخلی خیر
پسوند غیرفشرده
RAW

لنز و سیستم فوکوس

فوکوس خودکار - تشخیص کنتراست
- تشخیص فاز
- چندگانه
- مرکزی
- تک‌نقطه انتخابی
- تعقیب سوژه
- تکی
- پیوسته
- لمسی
- تشخیص چهره
- نمای زنده
فوکوس دستی بله
تعداد نقطه‌ی فوکوس 45
مانت اتصال لنز کانن EF/EF-S
قابلیت تعویض لنز بله
ضریب فاصله کانونی
1.6 برابر

نمایشگر و منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش TFT LCD
تعداد نقاط صفحه‌نمایش 1,040,000 نقطه
اندازه‌ صفحه‌نمایش 3 اینچ
صفحه‌نمایش چرخان
چرخان
صفحه‌نمایش لمسی بله
نمای زنده بله
منظره‌یاب بله
نوع‌ منظره‌یاب
اپتیکال
پوشش منظره‌یاب
100 درصد
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب 0.95 برابر

قابلیت‌های عکاسی

حداقل سرعت شاتر 30 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر 1/8000 ثانیه
فلاش داخلی
بله
برد فلاش داخلی 12.00 متر
درگاه اتصال فلاش خارجی بله
حداکثر نرخ عکاسی پیاپی 7.0 فریم بر ثانیه
تایمر عکاسی خودکار بله (2 یا 10 ثانیه)
حالات نورسنجی - چندگانه
- مرکزی
- نقطه‌ای
جبران نوردهی ±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV, 1/2EV )
براکت نوردهی خودکار  

قابلیت‌های فیلمبرداری

فرمت فیلمبرداری MPEG-4, H.264
حالات فیلمبرداری
1080 × 1920 (60p, 30p, 24p)
720 × 1280 (60p, 30p)
میکروفون داخلی
استریو
بلندگو
مونو
ضبط تایم‌لپس بله

فضای ذخیره‌سازی

نوع حافظه جانبی SD/SDHC/SDXC

اتصالات

USB USB 2.0
HDMI بله
ورودی میکروفن بله
خروجی هدفون بله
کنترل از راه دور بله
وای‌فای بله
بلوتوث خیر
GPS بله
NFC بله

متفرقه

زمان معرفی 2016/02/18
قیمت جهانی در زمان عرضه 1199 دلار (بدنه), 1799 دلار (با لنز 135-18 میلی‌متری)

مشخصات فیزیکی

ابعاد 139 در 105 در 79 میلی‌متر
وزن (با احتساب باتری)
730 گرم
مقاوم در برابر شرایط محیطی بله
نوع باتری باتری لیتیوم یون LP-E6N
عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA)
960
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (40 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
جمع و جور کردن بدون عیب و نقص اتاق به سبک نبات خانوم، دختر بانمک شاهرخ استخری+ویدیو/ بیچاره اون عروسکا که دست و پاشون له شد😂 ماجرای بدن رنجور سردار آزمون چیست؟ شناور سپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی + فیلم شلیک موشک بالستیک از این شناور ماجرای مفقود شدن کارگر شهرداری؛ جستجو ادامه دارد خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...