قیمت گوشی بلک بری ایوالو ایکس - BlackBerry Evolve X

  دوشنبه، 11 اسفند 1399   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت گوشی بلک بری ایوالو ایکس - BlackBerry Evolve X
گوشی موبایل بلک بری Evolve X در سال 2018 میلادی توسط برند معتبر بلک بری معرفی شد. شرکت بلک بری که به امنیت بالای محصولات خود شهرت دارد در بین برخی از افراد از مقوبلیت بالایی برخوردار است. در حقیقت افرادی که تمایل به خرید گوشی بلک بری دارند اشخاص متفاوتی را شامل می‌شوند که بنا بر سلیقه خود بلک بری را انتخاب می‌کنند.
قیمت: ناموجود
بروزرسانی: پنجشنبه، 06 مرداد 1401

نقد و بررسی بلک بری ایوالو ایکس

بی شک طراحی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در خرید گوشی می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد؛ از این رو کمپانی‌های مختلف سازنده سعی می‌کنند گوشی‌هایشان را با طراحی‌های مدرن و زیبا تولید کنند تا بتوانند نظر کاربران را به خود جلب کنند. بلک بری گوشی ایوالو ایکس را بسیار شیک و مدرن طراحی کرده است.

قاب این مدل گوشی از جنس آلومینیوم تولید شده است که از نظر برخی تقلید از پل است. همان طور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، گوشه های سمت راست و چپ انحنا دار طراحی شده‌اند. دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا و پاور، بر روی این لبه‌ها گنجانده شده‌اند. جک هدفون بر روی گوشه بالا و پورت شارژر بر روی لبه پایینی قرار داده شده است.

بر روی پنل جلو، نمایشگر 5.99 اینچی قرار داده شده است که 75.8 درصد از پنل را به خود اختصاص داده است. بر روی پنل جلو هیچ دکمه فیزیکی دیده نمی‌شود. اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی و همچنین فلش LED در بالاترین قسمت گوشی در بالای نمایشگر قرار گرفته‌اند. قاب پشتی تلفن همراه بلک بری، همانند آنچه در مدل گوشی KEY2 دیده‌ایم، مانند بافت‌های تو در تو طراحی شده است.

دوربین دوگانه در بالاترین قسمت به صورت عمودی زیر هم قرار داده شده‌اند. در زیر دوربین حسگر اثر انگشت و لوگوی بلک بری قرار داده شده است. بلک بری مدل گوشی هوشمند ایوالو ایکس را با ضخامت 8.8میلی‌متر و وزن 170 کیلوگرم تولید کرده است.
متاسفانه این گوشی بلک بری در برابر نفوذ مایعات هیچ گونه مقاومتی ندارد.

بلک بری ایوالو ایکس

 

صفحه نمایش بلک بری ایوالو ایکس

صفحه نمایش موجود بر روی گوشی موبایل هوشمند بلک بری Evolve X، از نوع IPS LCD است. این نوع از صفحه نمایش، تصاویر را زیبا، با کیفیت و پر وضوح نمایش خواهند داد. نمایشگر در اندازه 5.99 اینچی تولید شده است. نمایشگر این گوشی در نمایش کنتراست عملکرد ضعیفی دارد اما در نمایش رنگ‌های مختلف عملکرد قابل قبولی دارد.

رزولوشن نمایشگر 1080x2160 پیکسل FHD+ می‌باشد. به این معنی است که در هر اینچ، شاهد حضور 403 پیکسل خواهیم بود. با این وجود بی شک تصاویر زیبا و پر وضوح دیده خواهند شد. نسبت تصویر این نمایشگر 18:9 است و حداکثر میزان روشنایی 500 نیت می‌باشد. از ویژگی‌های خوب نمایشگر می‌توان به وجود محافظ صفحه از نوع کورنینگ گوریلا گلس 5 اشاره کرد. این محافظ به خوبی از پس ضربه و خراش بر خواهد آمد. با این وجود در مورد استحکام گوشی خود نگران نباشید.

سیستم سخت افزار  بلک بری ایوالو ایکس

بیشتر بازی کنید بیشتر کار کنید! بلک بری در طراحی مدل گوشی Evolve X از چیپست آمریکایی اسنپ‌دراگون 660 با معماری 14 نانو متری استفاده کرده است. در کنار چیپست اسنپ‌دراگون 660، شاهد حضور پردازنده 8 هسته‌ای روی تراشه هستیم.

این نوع تراشه در گوشی‌های میان رده مورد استفاده قرار می‌گیرد و در گوشی ریلمی 2 پرو نیز از همین تراشه استفاده شده است. پردازنده گرافیکی Adreno 512 نیز روی تراشه قرار گرفته است. وجود این پردازنده‌های نسبتا پر قدرت کار را برای شما بسیار لذت بخش تر خواهند کرد. با خرید موبایل بلک بری Evolve X می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های بیشتری را در مقایسه با گوشی‌های پایین رده اجرا کنید.

بلک بری بر روی این گوشی هوشمند، اسپیکر پر قدرتی را قرار داده تا بتوانید صدایی پر توان و قدرتمند را دریافت کنید. از جمله ویژگی‌های خوب این اسپیکر می‌توان به صدای دالبی اتوس (Dolby Atmos sound) اشاره کرد.

بلک بری ایوالو ایکس

 

حافظه داخلی و رم بلک بری ایوالو ایکس

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به فضای زیادی جهت ذخیره سازی عکس‌ها، ویدیوها و نصب برنامه‌ها و بازی دارید، گوشی موبایل بلک بری Evolve X می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. این گوشی اندرویدی با حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت، فضای گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد تا داده‌های مختلف خود را در آن در ذخیره کنید. البته باز هم اگر فکر می‌کنید این میزان برای شما کافی نیست، می‌توانید کارت حافظه خارجی microSD را بر روی گوشی خود قرار دهید؛ این مدل گوشی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا 1 ترا بایت را دارد. با این وجود می‌توان گفت که با خرید موبایل بلک بری، در مورد حجم ذخیره سازی، نگران نباشید. البته پشتیبانی از 1 ترابایت حافظه داخلی ادعای کمپانی تولید کننده این گوشی است.

باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت بلک بری ایوالو ایکس

بلک بری بر روی تلفن همراه Evolve X، باتری قابل شارژ غیر قابل جا به جایی را گنجانده است. باتری از نوع لیتیوم-یون است که ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت دارد. از جمله ویژگی‌های خوب این مدل گوشی بلک بری می‌توان به شارژ سریع 15 وات (Quick Charge 3.0) اشاره کرد. با این وجود، در کمترین زمان ممکن، باتری گوشی شما شارژ خواهد شد. از دیگر شگفتی‌های این مدل گوشی موبایل می‌توان به شارژ بی سیم اشاره کرد. با این وجود شما می‌توانید بدون نیاز به کابل، گوشی موبایل هوشمند خود را شارژ کنید.

دوربین اصلی دو گانه بلک بری ایوالو ایکس

حضور دوربین دو گانه بر روی پنل پشتی، یکی از شگفتی‌های گوشی موبایل بلک بری Evolve X است. این دوربین از دو لنز 12 و 13 مگاپیکسل تشکیل شده‌اند که هر کدام با ویژگی‌های منحصر به فردی همراه شده‌اند.

بلک بری تلاش زیادی به خرج داده است تا دوربین این گوشی میان رده خود را در زمینه عکاسی قدرتمند نشان دهد. فوکوس خودکار همراه با تشخیص فاز دوگانه در دوربین این گوشی باعث شده است تا شناسایی سوژه راحت تر شود. وجود قابلیت HDR در دوربین این گوشی باعث شده است عکاسی با آن لذت بخش تر باشد. شناسایی بخش‌های تاریک و روشن موجود در تصویر کار ساده ای است که دوربین این گوشی انجام می‌دهد و تصویر نهایی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد کاملا شارپ و شفاف است.

دوربین عکاسی این گوشی بلک بری از گوشی بلک بری Evolve که نسخه قدیمی تری است عملکرد بهتری دارد.

بلک بری ایوالو ایکس

 

سیستم عامل اندروید بلک بری ایوالو ایکس

بلک بری همانند مدل‌های اخیر از سیستم عامل محبوب و کاربردی اندروید، در گوشی موبایل Evolve X بهره برده است. اندروید سیستم عاملی است که امروزه در بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار قرار داده شده است. بلک بری نسخه اوریو 8.1 را بر روی این مدل گوشی هوشمند قرار داده است تا شما بتوانید به دنیایی گسترده از برنامه‌ها و بازی‌های کاربردی بر روی گوشی خود دسترسی داشته باشید. سیستم عامل اندروید و رابط کاربری جذابش، فضای دلنشین و دسترسی آسانی را برای شما فراهم خواهند کرد.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسل بلک بری ایوالو ایکس

سلفی های زیبا را حتی در نور کم می‌توانید با دوربین جلوی گوشی بلک بری ثبت کنید. از جمله ویژگی‌های خوب و قابل توجه بعد از دوربین اصلی، دوربین سلفی گوشی است. این دوربین با لنز 16 مگاپیکسل و دیافراگم f /2.0 تولید شده است که عکس‌های زیبایی را ثبت خواهد کرد. فلش LED در کنار لنز دوربین، عکس‌های روشن و زیبا را حتی در نور کم تضمین خواهد کرد. با استفاده از این دوربین می‌توانید با کیفیت Full HD و سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه، فیلم بگیرید.

بر خلاف KEY2 در مدل های Evolve و Evolve X، صفحه کلید فیزیکی حذف شده است؛ بلک بری برای تایپ کردن متن‌ها از صفحه کلید مجازی استفاده کرده تا بتوانید صفحه نمایش کاملی را دریافت کنید. اگر در گذشته در محصولات این کمپانی با مشکل صدای تایپ کردن مواجه بودید در این نسخه این مشکل به صورت کامل رفع شده است.

حریم خصوصی بلک بری ایوالو ایکس

در گوشی موبایل بلک بری Evolve X، سنسور اثر انگشت بر روی قاب پشتی قرار داده شده است. بلک بری ادعا کرده است که این مدل سنسور در مدت زمان 0.3 ثانیه، قادر است قفل گوشی را باز کند. البته این مدل گوشی از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل، بهره برده است؛ با تشخیص چهره، باز کردن قفل گوشی تنها 0.4 ثانیه طول می‌کشد.

در فصل زمستان و مواقعی که کاربران دستکش در دست دارند افراد می‌توانند تنها با یک نگاه قفل گوشی خود را باز کنند.

جمع بندی

گوشی موبایل بلک بری Evolve X دارای ویژگی‌ها و امکانات خوبی از قبیل طراحی زیبا و شیک، دوربین‌های با کیفیت، حافظه بالا، رابط کاربری جذاب، باتری پر توان، حسگر اثر انگشت، تشخیص چهره و ... است تا بتواند به مدلی دوست داشتنی تبدیل شود. بی شک سخت افزار قدرتمند این گوشی، در انجام بازی‌ها و اجرای برنامه‌ها سبک و تا حدودی نیمه سنگین عملکرد خوبی دارد. اما برای پردازش برنامه‌های سنگین با مشکل مواجه می‌شود. دوربین اصلی دو گانه و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این مدل گوشی موبایل، حتما دوستداران عکاسی را راضی خواهد کرد. با وجود فلش‌های موجود در کنار دوربین اصلی و دوربین سلفی، شما در هر شرایطی می‌توانید عکس‌های واضح و با کیفیت را ثبت کنید.

مشخصات فنی بلک بری ایوالو ایکس

عرضه

معرفی
2018، اوت
وضعیت
عرضه شده در اوت 2018

نمایشگر

نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد
5.99 اینچ
رزولوشن
1080 در 2160 پیکسل، نسبت تصویر 18 به 9 (~403 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5

بدنه

ابعاد  
وزن  
ساخت
فریم آلومینیومی (سری 7000)
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه
اندروید 8.1 (اوریو)
تراشه
Qualcomm SDM660 Snapdragon 660
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتزی Kryo 260 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی Kryo 260)
پردازنده گرافیکی Adreno 512

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 6 گیگابایت رم

دوربین

اصلی
دوگانه: 12 مگاپیکسل (1.29 میکرومتر سایز پیسکل, 1/2.8 اینچ سایز سنسور, فوکوس خودکار با تشخیص فاز, f/1.8) و 13 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیسکل, 1/3.4 اینچ سایز سنسور, فوکوس خودکار با تشخیص فاز, f/2.6)
قابلیت‌ها
فلاش دوگانه‌ی ال‌ای‌دی، HDR، پاناروما
فیلم‌برداری 1080p@30fps
سلفی
16 مگاپیکسل، f/2.0
فیلم‌برداری سلفی  

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری

بله

- لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
- صدای دالبی اتموس

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
شارژر  

قابلیت‌ها

حسگرها

حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

- شارژ سریع باتری (Quick Charge 3.0)
- شارژ بی‌سیم
- پخش‌کننده‌ی MP4/H.265
- پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/eAAC+/FlAC
- ویرایشگر ویدئو و تصویر
- ویراستار اسناد

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم
بله
بلوتوث
بله
GPS
بله، با A-GPS
رادیو رادیو اف‌ام
USB
2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسب, OTG, پاور دلیوری 2.0

متفرقه

رنگ‌ها مشکی
مدل‌ها  
نرخ مخصوص جذب (SAR)  
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)  
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 440 یورو

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (327 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (43 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (38 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (33 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (23 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (21 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (18 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...
از ماجرای طلاق نیوشا ضیغمی تا اولین کنسرت عرفان طهماسبی در حواشی داغ امروز دوشنبه 28 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 28 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 28 خرداد 1403+فیلم