قیمت گوشی سامسونگ گلکسی آ 12 - Samsung Galaxy A12

  سه شنبه، 14 بهمن 1399   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت گوشی سامسونگ گلکسی آ 12 - Samsung Galaxy A12
گلکسی A12 سامسونگ جدیدترین گوشی هوشمند اقتصادی سامسونگ است که با ترکیب دوربین چهارگانه، باتری حجیم‌تر، تراشه و ظاهری متفاوت، جایگزین جدید گلکسی A11 محسوب می‌شود.
قیمت: 4,950,000 تومان
بروزرسانی: چهارشنبه، 05 مرداد 1401

نقد و بررسی گلکسی آ 12

در نگاه نخست، گلکسی A12 در‌مقایسه‌ با گلکسی A11‌ گوشی هوشمند قدرتمند‌تری به‌نظر می‌رسد که این حس اولیه را مدیون طراحی بهتر پنل پشتی و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در ترکیب چهارگانه‌ی دوربین‌های پشتی و باتری پرظرفیت‌ترش است.

باتوجه‌به وضعیت کنونی بازار موبایل در ایران، چندان مایه‌ی تعجب نیست که گلکسی A12 یکی از پربازدیدهای بخش محصولات باشد؛ بنابراین، هم‌گام با افزایش استقبال از این گوشی اقتصادی سامسونگ، تصمیم گرفته‌ایم با بررسی گلکسی A12 سامسونگ، عملکرد آن را در دنیای واقعی به شما نشان دهیم.

طراحی و ساخت گلکسی آ 12

ازآنجاکه مواد اولیه نخستین موردی است که شرکت‌های تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند برای کاهش قیمت سراغش می‌روند، گوشی‌های پایین‌رده عموما بدنه‌ای پلاستیکی دارند. به‌همین‌دلیل، بدنه‌ی گلکسی A12 کاملا از پلاستیک پوشیده شده است؛ اما برخلاف گلکسی A11، پوشش بدنه‌ی دستگاه جدید مات است که همین موضوع از برجای ماندن آثار انگشت روی بدنه‌‌ی دستگاه مانع می‌شود.

به‌لطف خطوط مورب روی پنل پشتی، گلکسی ای ۱۲ به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و سُر نمی‌خورد؛ اما در کمال تعجب، این خطوط فقط بخش بالایی از پشت گوشی را پوشانده‌اند. به‌نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها می‌خواهند لوگو SAMSUNG هرچه واضح‌تر دیده ‌شود. در‌هر‌صورت، یکپارچه‌نبودن طراحی پشت دستگاه چندان جالب به‌نظر نمی‌رسد.

بافت به‌کاررفته در پنل پشتی A12 تا بیش‌ از نیمه‌ی آن از خط‌های مورب تشکیل شده است و سامسونگ برای نمایش بهتر توضیحات مختصر ساخت و لوگو خود، طراحی یکپارچه‌ی پنل پشتی را فدا کرده است و بخشی از قاب دستگاه بافتی صاف دارد که این یک‌دست‌نبودن طراحی چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد. گلکسی ای ۱۲ در پنل پشتی از ماژول دوربین چهارگانه‌ای میزبانی می‌کند که به‌صورت مربعی در‌کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. کمی پایین‌تر از دوربین هم فلش LED دستگاه قرار دارد.

نمایشگر ۶٫۲ اینچی گلکسی ای ۱۲ به‌لطف حاشیه‌های باریک بالا و کناری‌اش حدود ۸۳ درصد از نمای جلو را دراختیار دارد؛ اما حاشیه‌ی پایینی اندکی قطور است. سامسونگ توضیحی درباره‌ی پوشش محافظ نمایشگر ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین، استفاده از گلس برای محافظت از نمایشگر، تصمیم معقولی به‌نظر می‌رسد.

پنل جلویی A12 بیشتر از A11، به A10 و A10s شباهت دارد؛ درحالی‌که دوربین سلفی گلکسی A11 داخل حفره‌ای درون نمایشگر قرار داشت، کره‌ای‌ها در نسل جدید باردیگر به بریدگی قطره‌ای نمایشگر در لبه‌ی بالا روی آورده‌اند.

در لبه‌ی سمت راست دستگاه، افزون‌بر کلیدهای تنظیم صدا، کلید پاور ادغام‌شده با حسگر اثرانگشت به‌چشم می‌خورد. لبه‌ی سمت چپ میزبان درگاه دو سیم‌کارت و درگاه مجزای کارت حافظه است. در لبه‌ی بالایی دستگاه، میکروفن دوم و در لبه‌ی پایینی گوشی بلندگو، میکروفن، جک هدفون و درگاه آینده‌نگرانه‌ی USB 2.0 Type-C جا خوش کرده‌اند.

درمجموع، پوشش مات قاب پشتی دستگاه و بافت متفاوت آن در‌مقایسه‌با مدل‌های پیشین، حس‌وحال بهتری به کاربر القا می‌کند؛ اما ترجیح می‌دادیم که سامسونگ در A12 نیز از حفره‌ی نمایشگر برای قراردادن دوربین سلفی استفاده کند.

گلکسی آ 12

 

نمایشگر و اسپیکر گلکسی آ 12

در بازه‌‌ی قیمتی گلکسی A12، پنل‌های LCD رایج‌ترین پنل‌های نمایشگر محسوب می‌شوند. گوشی اقتصادی سامسونگ از نمایشگر ۶٫۵ اینچی با پنل PLS TFT LCD، وضوح ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد. این پنل وضوح و خوانایی نمونه‌های FHD را ندارد و زاویه‌ی دید آن اندکی محدود است.

در آزمایش‌ها، حداکثر روشنایی گلکسی A12 در حالت دستی به ۲۶۰ نیت و در حالت خودکار به ۲۹۵ نیت می‌رسید که هر دو نتیجه در بخش میانی نمایشگر ثبت شده‌اند؛ بنابراین، کاربر در بخش میانی نمایشگر روشنایی بیشتری درمقایسه‌با بخش بالایی و پایینی آن تجربه خواهد کرد. گلکسی A12 در زمینه‌ی حداکثر روشنایی، ضعیف‌تر از نسل قبل عمل می‌کند.

یکی دیگر از ضعف‌های نمایشگر گلکسی A12 را عملکرد کُند حسگر نور محیطی در مواجهه با تابش نور مستقیم می‌دانیم؛ چرا‌که روشنایی نمایشگر با کمی تأخیر افزایش می‌یابد.

نمایشگر گلکسی A12 سامسونگ ۹۸٫۸ درصد از فضای رنگی sRGB‌ را پوشش می‌دهد که خطای میانگین آن در نمایش رنگ‌ها به ۴٫۲ می‌رسد و میزان دمای رنگ ۸۳۶۱ کلوین آن، از تمایل ملموس رنگ‌ها به سردی خبر می‌دهد. همانند گلکسی A11، سامسونگ در این گوشی نیز امکان تغییر پروفایل رنگی را به کاربر نمی‌دهد.

اسپیکر تک‌کاناله‌ی گلکسی A12 کیفیت و حجم و تفکیک صدای چندان مطلوبی ندارد؛ اما عملکردش برای کارهای روزمره چندان آزاردهنده نیست. دستگاه اقتصادی سامسونگ برخلاف محصولات هزار‌دلاری‌اش از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره می‌برد و به‌همراه هدفون توگوشی ساده فروخته می‌شود.

نرم‌افزار و رابط کاربری گلکسی آ 12

کره‌ای‌ها گلکسی A12 را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، یعنی One UI Core 2.5، روانه‌ی بازار کرده‌اند. واژه‌ی Core‌ در نام رابط کاربری گلکسی A12، به‌مفهوم بهینه‌شدن One UI برای گوشی‌ اقتصادی سامسونگ است.

با اینکه برخی ویژگی‌های One UI، نظیر پوشه‌ی ایمن، سرویس پرداخت اینترنتی سامسونگ و Samsung Pass در One UI Core به‌چشم نمی‌خورد، رابط کاربری ویژه‌ی گوشی‌های اقتصادی سامسونگ از بیشتر ویژگی‌های One UI‌ بهره‌مند است و کاربران خلأ چندانی احساس نخواهند کرد.

باتوجه‌به همکاری کره‌ای‌ها با سایر غول‌های حوزه‌ی فناوری، به‌محض راه‌اندازی اندروید در گلکسی A12، افزون‌بر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ، فیسبوک، نتفلیکس، اسپاتیفای و سرویس‌های مایکروسافت شامل آفیس، وان‌درایو، لینکدین و Outlook نیز روی گوشی نصب می‌شوند که صرفا امکان غیرفعال‌سازی آن‌ها وجود دارد، نه پاک‌کردنشان!

با وجود سخت‌افزار نه‌چندان قدرتمند گلکسی A12، رابط کاربری و نرم‌افزارها بدون مشکل جدی کار می‌کنند؛ اما کُندی‌های گه‌گاه حین اجرای اپلیکیشن‌ها، انیمیشن‌ها و ژست‌های حرکتی به‌چشم می‌خورند.

گلکسی آ 12

 

بازده و عملکرد گلکسی آ 12

بار پردازشی گلکسی A12 سامسونگ بر دوش پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو P35 با چهار هسته‌ی ۲٫۳۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A53 قرار دارد. تراشه‌ی میان‌رده‌ی مدیاتک برای پردازش محتوای گرافیکی از پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 بهره می‌گیرد.

هلیو P35 از رم LPDDR3-1866 و LPDDR4x-3200، حافظه‌های ذخیره‌سازی eMMC 5.1، نمایشگر 1080p با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، ضبط و پخش ویدئوهای 1080p@60fps با کدک‌های H.264، H.265 و HEVC، بلوتوث و اتصال وای‌فای ۵ پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A12 در سه نسخه‌ عرضه می‌شود: ۱. سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی؛ ۲. چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی؛ ۳. شش گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی. ما نسخه‌ی مجهز به چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را برای بررسی دراختیار داشتیم.

برای ارزیابی کلی گلکسی A12، از Antutu و PCMark از میان بنچمارک‌ها استفاده و ارزیابی عملکرد تک و چندهسته‌ای CPU را به بنچمارک GeekBench و ارزیابی عملکرد پردازنده در رندر محتوای گرافیکی را هم به 3DMark و GFXBench محول کردیم.

باتوجه‌به نتایج بنچمارک‌ها، گلکسی A12 در زمینه‌ی پردازش‌های CPU-محور بهتر از نسل گذشته ظاهر می‌شود؛ اما در زمینه‌ی پردازش‌های GPU-محور ضعیف‌تر است. در هر صورت گلکسی A12 نمی‌تواند ابزاری مناسب برای اجرای بازی باشد؛ اما در کاربری‌های روزمره و سبک مثل وب‌گردی یا استفاده از پیام‌رسان‌ها رضایت کاربر را جلب خواهد کرد.

دوربین گلکسی آ 12

در فضای رقابتی تنگاتنگ گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده، افزایش تعداد دوربین‌ها یکی از راهکارها برای فروش بیشتر است و سامسونگ نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. دوربین چهارگانه‌ی گلکسی A12 دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.0، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۱۵ درجه‌ای، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 را دربر می‌گیرد.

رابط کاربری دوربین گلکسی A12، افزون‌بر امکانات تصویربرداری مربوط به دوربین‌ها، از حالت Food برای ثبت عکس از غذا و حالت Pro با امکان تغییر ISO (در چهار سطح ۱۰۰، ۲۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰)، تراز سفیدی (تغییر‌پذیر در بازه‌ی ۲۳۰۰ تا ۱۰ هزار کلوین) و سطح نوردهی (در بازه‌ی منفی ۲ تا ۲) بهره‌مند است.

تصاویر دوربین اصلی در وضعیت نوری مناسب، جزئیات مناسب و گستره‌ی دینامیکی متوسطی دارند و رنگ‌ها نیز به‌صورت رضایت‌بخشی ثبت می‌شوند؛ اما تصاویر خالی از نویز نیستند.

گستره‌ی دینامیکی، جزئیات و رنگ‌ها در تصاویر دوربین فوق‌عریض به‌اندازه‌ی دوربین اصلی راضی‌کننده نیستند و نویز بیشتری دارند. افزون‌براین، با اینکه نمی‌توان پوشش ۱۱۵ درجه‌ای دوربین فوق‌عریض را وسیع دانست، گوشه‌های تصاویر اعوجاج نسبتا زیادی دارند.

هم‌زمان با تاریک‌شدن محیط، دوربین اصلی تصاویر را با جزئیات کمتر و گستره‌ی دینامیکی محدودتر و نویزهای بیشتری ثبت می‌کند. مطابق انتظار، از «حالب شب» برای جبران ضعف‌های دوربین اصلی در وضعیت نوری نامناسب خبری نیست.

تصاویر دوربین فوق‌عریض در محیط تاریک درمقایسه ‌با دوربین اصلی، با شدت بیشتری جزئیات خود را از دست می‌دهند. گستره‌ی دینامیکی بسیار محدودتر می‌شود و نویز تصاویر تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

همانند سایر گوشی‌های اقتصادی، تصاویری که دوربین ماکرو ثبت می‌کند، حتی در بهترین وضعیت نوری هم تعریفی ندارد و عملکرد آن در نویز زیاد و جزئیات اندک خلاصه می‌شود.

گلکسی آ 12

 

 

در گلکسی A12، سامسونگ امکان ثبت تصاویر پرتره با حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی را نیز فراهم کرده است. افکت بوکه در حالت پرتره به‌خوبی اعمال می‌شود و فرایند جداسازی سوژه از پس‌زمینه رضایتتان را جلب می‌کند.

باتوجه‌به بازه‌ی قیمتی گلکسی A12، دوربین سلفی سطح جزئیات و گستره دینامیکی مناسبی دارد؛ اما ازآنجاکه فرایند پیاده‌سازی افکت بوکه در حالت Live Focus دروبین سلفی نرم‌افزاری است، نمی‌توان انتظار چندانی از عملکرد مطلوب آن در ثبت تصاویر پرتره سلفی داشت.

باتری گلکسی آ 12

گلکسی A12 سامسونگ انرژی خود را ازطریق باتری حجیم ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند که به‌کمک پشتیبانی شارژ سریع و آداپتور ۱۵ واتی درون جعبه، می‌تواند درحدود دو ساعت از صفر تا صد درصد شارژ شود. درادامه با اجرای آزمون‌های باتری زومیت، شارژدهی گلکسی ای ۱۲ را می‌سنجیم.

بنچمارک PCMark پس از تنظیم میزان روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت و غیرفعال‌سازی اتصالات بی‌سیم، با شبیه‌سازی کاربرهای روزمره نظیر وب‌گردی یا ویرایش عکس می‌تواند معیاری برای مدت روشن‌ماندن نمایشگر باشد. در این آزمون گلکسی ای ۱۲ با ثبت مدت‌زمان ۱۰ ساعت و ۵۹ دقیقه نشان می‌دهد که با میانگین مدت‌زمان ۴ ساعت روشن‌ماندن نمایشگر، می‌تواند بیش از ۲ روز نیز کاربر را همراهی کند.

در آزمایشی دیگر، روشنایی نمایشگر را روی ۲۰۰ تنظیم کردیم، سپس با غیرفعال‌سازی اتصالات بی‌سیم و صدای اسپیکر، ویدئو معیار زومیت را بدون صدا تا زمان خالی‌شدن کامل باتری دستگاه پخش کردیم. گلگسی A12 سامسونگ در این آزمایش موفق شد ۱۶ ساعت و ۵۸ دقیقه‌ی مدام ویدئو را پخش کرد که این نتیجه از عملکرد راضی‌کننده‌ی باتری آن خبر می‌دهد.

جمع‌بندی

گلکسی A12 خالی از ضعف نیست؛ اما زمانی‌که بحث برچسب قیمتی آن به‌میان می‌آید، می‌توان از ضعف‌هایش چشم‌پوشی کرد. نمایشگر گلکسی ای ۱۲ به‌دلیل حداکثر روشنایی کمش برای استفاده در زیر تابش مستقیم آفتاب چندان مناسب نیست، از سوی دیگر ترجیح می‌دادیم سامسونگ به‌جای دوربین‌های ناکارآمد ماکرو و اولتراواید، از دوربین واید باکیفیت‌تر یا تراشه‌ی قدرتمندتری روی گوشی هوشمندش استفاده می‌کرد.

گلکسی A12 درمقایسه‌ با گلکسی A11 تغییرات نسبتا زیادی تجربه می‌کند؛ ظاهر جذاب پنل پشتی، استفاده از پوشش مات، دوربین واید و عمق‌سنج رضایت‌بخش، عملکرد سخت‌افزاری پذیرفتنی و شارژدهی رضایت‌بخش از ویژگی‌های کلیدی گلکسی A12 است که همراه‌ با قیمت مناسب، آن را به محصولی ارزشمندتر تبدیل می‌کنند.

نکات مثبت

  • طراحی و ظاهر جذاب
  • درگاه USB Type-C
  • عملکرد مناسب دوربین واید و عمق‌سنج در طول روز
  • شارژدهی طولانی‌مدت و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی

نکات منفی

  • حداکثر روشنایی کم نمایشگر
  • دوربین‌ اولتراواید و ماکرو ناکارآمد
  • عملکرد گرافیکی ضعیف‌تر درمقایسه‌با نسل گذشته

مشخصات فنی گلکسی آ 12

عرضه

معرفی
2020، نوامبر 24
وضعیت
موجود. عرضه شده در 21 دسامبر 2020

نمایشگر

نوع
TFT
ابعاد
6.5 اینچ (~83.4% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 720 در 1560 پیکسل، 19.5:9 (~264 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ  

بدنه

ابعاد
164 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر
وزن 205 گرم
ساخت
جلوی شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه اندروید 10
تراشه Mediatek MT6765 Helio P35 (دوازده نانومتری)
پردازنده مرکزی
هشت هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.35 گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی  

حافظه

درگاه حافظه
microSDXC
حافظه داخلی 32 گیگابایت، 3 گیگابایت رم یا 64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم یا 128 گیگابایت، 6 گیگابایت رم

دوربین

اصلی
48 مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار، f/2.0)
5 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 115 درجه، f/2.2)
2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری
1080p@30fps
سلفی 8 مگاپیکسل (f/2.2)
فیلم‌برداری سلفی
1080p@30fps

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری
بله

باتری

باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
شارژر
شارژ سریع 15 وات

قابلیت‌ها

حسگرها
حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم
بله
بلوتوث
بله
GPS
بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
رادیو  
USB
USB Type-C 2.0

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، سفید، آبی، قرمز
مدل‌ها  
نرخ مخصوص جذب (SAR)  
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)  
حدود قیمت در زمان عرضه
حدود 180 یورو

28 دیدگاه
  دیدگاه ها
مانا
2 سال پیش

من میدونم چطور شما وقتی دکمه کم و زیاد با دکمه خاموشی هم زمان خاموش روشن کنید آسپیرین میشه❤💋
مانا
2 سال پیش

عالی هرچی بگم کمه حالا الان منم دارم همین که دارم باهاش پیام میدم هستش A12 آبی براش قاب آبرنگ گذاشتم عال عالی عالی هستش❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤مخصوصا دوربینش ❤❤❤💋💋💋❤❤❤🥰🤩🤩🤩🤩🤩
ابو انس
2 سال پیش

تا جایی که میدونم گوشی خوبی هست
الینا
2 سال پیش

گوشی خوبیه؟؟؟
بی کس
2 سال پیش

بله خیلی خوبه عالیه من استفاده میکنم راضیم
مرتضی
2 سال پیش

خیلی قیمت بالا است
A
3 سال پیش

به سوال خوبی اشارع کردین
A
3 سال پیش

دوستام میگن که اگه برنامه پر حجم بریزی داغ میکنه
A
3 سال پیش

خوبه هنگ،داغ،دوربین،تصویرش،باندش، میکنه،خوبه؟؟؟؟
A
3 سال پیش

سلام میشه بگید A12 خوبه ؟
معراج
3 سال پیش

اره باوو
مبین
3 سال پیش

✅✅✅✅✅✅✅
مهدی
3 سال پیش

عالی عالی عالی تشکرحححححححححححنننننننننن
خیلی گوشیه قشنگ وخوبیه
3 سال پیش

چجوری باهاش اسکرین شات بگیری
آرام
3 سال پیش

نمیگم گوشی بدیه گوشی خوبیه کاملا عالی اما قیمتش زیاد ولی خدایی گوشی خوبی😀😊😋
آرام
3 سال پیش

قیمتش خوب نیست من امروز از موبایلی پرسیدم گفت ۴ میلیون و ۶۰۰ اینترنتی هیچی خوب نیست من یه شیامی ۹۰۰ دارم مدل ردمی ۹ سی بهترین گوشی
عالی
3 سال پیش

عالی
فیض اله
3 سال پیش

منم این گوشی رو دارم خیلی ام راضی هستم قیمت خیلی خوبی هم داره
بازدیدکننده
3 سال پیش

هفح
بهار
3 سال پیش

عالی منم این گوشی رو دارم کیفیت عالی داره👌👌
فاطمه
3 سال پیش

سلام این گوشی خیلی خوبیه همه امکانات رو داره منم خیلی دوستش دارم
Ati
3 سال پیش

دوربینش. با کیفیته؟؟؟&☆
Ati
3 سال پیش

گوشی. خوبی. خوشم اومد 😉😉
علی خان محمدی
3 سال پیش

خیلی زیبا است و در حد قیمتش عالی است
علی خان محمدی
3 سال پیش

در حد قیمت خودش عالی
محمد حسن طاهری
3 سال پیش

سلام من هم دارم خیلی خوب است ارزی هستم 😊😊😊
طاها عبدالله زاده
3 سال پیش

گوشی خوشگلی هت و میخواهم بخرم
علی
3 سال پیش

سلام آیا گوشی خوبیه
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (103 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (37 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
5 فیلم مهم لیلا حاتمی که حتما باید دید+عکس
جاری‌ حسود زندگی زن جوان را نابود کرد/ عروس یکی‌یکدانه خانواده با خاک یکسان شد
فال ابجد روزانه جمعه 1 تیر 1403
فال روزانه امروز جمعه 1 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 1 تیر ماه 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 1 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 1 تیر 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 1 تیر 1403
روایت رهبر معظم انقلاب از روزی که فلک و قصاص شد!
لیست کاملی از بازیگران معروفی که از همسرانشان طلاق گرفتند/ از مهدی پاکدل تا پژمان بازغی و رامبد جوان+عکس
محمد فاضلی سکوت را شکست؛ من رفتنی‌ام، ایران تو بمان
حمله عجیب همراه بیمار داغ دیده به دماغ تکنسین اورژانس/ وقتی موقع رفتن به سرکار شانستو با خودت نمیبری😂
داغ داغ/ قیمت همستر کامبت در صرافی kucoin اعلام شد/ بنظرتون کوبیدن رو شکم همستر اینقدری ارزش داره؟
لیست کامل پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران در یک ماه اخیر/ از تمساح خونی جواد عزتی تا مست عشق و سال گربه+عکس
فراری دادن جوانان از سواحل با موسیقی کلاسیک!