قیمت تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585 - SAMSUNG Galaxy Tab A SM-T585

  دوشنبه، 31 خرداد 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585 - SAMSUNG Galaxy Tab A SM-T585
تا به امروز سامسونگ تبلت‌های متنوعی را در طرح‌ها و با قابلیت‌های متنوع معرفی و عرضه کرده است و یکی از تبلت‌های این کمپانی مدل Galaxy Tab A SM-T585 است. سامسونگ این تبلت را در سال 2016 معرفی کرده است. برای آشنایی بیشتر با این تبلت در ساعدنیوز همراه ما باشید.
قیمت: 5,300,000 تومان
بروزرسانی: شنبه، 15 مرداد 1401

نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585

تبلت مدل «Galaxy Tab A» نسخه‌ی 4G سامسونگ از سری محصولات سال 2016 این شرکت است که صفحه‌نمایش 10.1 اینچی دارد. بدنه‌ی تمام پلاستیکی این تبلت 8.2 میلی‌متر ضخامت و 525 گرم وزن دارد و از کیفیت ساخت و استحکام خوبی برخوردار است. تراشه Exynos 7870 این تبلت، دارای پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Cortex- A53 با پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2 است. رم 2 گیگابایتی و حافظه‌ی 32 گیگابایتی هم از دیگر مشخصات فنی این محصول است. البته به‌ کمک کارت‌های حافظه microSD می‌توان میزان حافظه را تا 256 گیگابایت افزایش داد. یک باتری لیتیوم‌یون 7300 میلی‌آمپری هم وظیفه‌ی توان‌رسانی به این قطعات سخت‌افزاری و صفحه‌نمایش را به‌عهده دارد. درمجموع قطعات سخت‌افزاری این مدل طوری انتخاب شده‌اند که هم توان کاری خوبی داشته باشند و هم باعث افزایش بیش‌ازحد قیمت نهایی کالا نشوند. صفحه‌نمایش 10.1 اینچی Galaxy Tab A از نوع IPS با نور پس‌زمینه LED با رزولوشن 1920×1200 پیکسل و تراکم 224 پیکسل بر اینچ است و کیفیت خوبی در نمایش رنگ‌ها دارد. پشتیبانی از Wi-Fi، بلوتوث و GPRS هم از دیگر اتصالات این مدل است. دوربین پشتی یا همان دوربین اصلی این تبلت از رزولوشن 8 مگاپیکسل مجهز به فلش LED برخوردار است که می‌توان در محیط‌های تاریک هم با آن عکاسی کرد. دوربین جلو یا همان سلفی هم کیفیت 2مگاپیکسلی دارد. این تبلت به‌صورت پیش‌فرض به اندروید 6.0 تحت عنوان Marshmallow مجهز است. درمجموع می‌توان Galaxy Tab A را یک محصول خوش‌ساخت و یک همراه همیشگی برای انجام انواع امور معمول روزمره در یک صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ دانست.

طراحی و ساخت تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585

گلکسی تب ۱۰٫۱ سال ۲۰۱۶ یکی از بهترین تبلت‌های زمان خود بود. این تبلت شرکت سامسونگ هنوز هم برای انجام کارهای روزمره مناسب است و عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. البته نباید از آن انتظار سرعت خیلی بالا و قدرت پردازشی شگفت انگیز را داشته باشید. هر چه باشد با تبلت جدیدی سروکار ندارید، اما اندازه صفحه نمایش خوب و کیفیت ساخت بالای آن نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند.

جنس بدنه‌ی تب A به‌عنوان یک محصول میان‌رده کاملا رضایت‌بخش است. قاب پلاستیکی این دستگاه، بافت نرمی دارد و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. اما اگر به دنبال تبلت باکیفیت‌تر و مرغوب‌تری در همین اندازه هستید، مدیاپد X2 می‌تواند به‌مراتب گزینه‌ی بهتری باشد. همچنین به دلیل بافتی که بر قاب پشتی این تبلت سامسونگ وجود دارد، امکان سرخوردن آن در دست بسیار کم است. مهم‌ترین ضعف طراحی این تبلت به لنز برجسته‌ی دوربین اصلی آن مربوط است. این برجستگی باعث می‌شود که  وقتی در حال کار با تبلت روی سطوح صاف (مانند میز) هستید، با لرزش دستگاه روبه‌رو شوید. البته این مشکل را می‌توان با خرید یک کاور، به‌سادگی برطرف کرد. فرق نمی‌کند که دستان بزرگ یا کوچکی داشته باشید، کار با گلکسی تب A با یک دست برایتان کمی سخت خواهد بود.

تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585

 

نمایشگر تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585

صفحه نماشی ۱۰٫۵ اینچی برای این تبلت در نظر گرفته شده است. این صفحه نمایش دقت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش کیفیت قابل قبولی دارد. روشنایی خوبی تولید می‌کند که باعث شده بتوانید در زیر نور خورشید با این تبلت راحت‌تر کار کنید. همچنین صفحه نمایش زاویه دید مناسبی دارد و رنگ‌ها را خیلی خوب نشان می‌دهد. صفحه نمایش این تبلت برای تماشای ویدیو، تجربه بازی‌های سبک و گشت و گذار در اینترنت بسیار مناسب است.

تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585

 

سخت‌افزار و باتری تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585

یکی از مسائل بسیار مهمی که کاربران در زمان خرید گوشی یا تبلت خود به آن توجه زیادی می‌کنند، قدرت سخت‌افزاری و نحوه‌ی اجرای برنامه‌هاست. یکی از بهترین روش‌ها برای اطلاع از قدرت سخت‌افزاری یک تبلت، کار با آن است. در طول چند روزی که ما با این محصول میان‌رده و کم‌ادعای سامسونگ کار کردیم، به مشکل خاصی در مورد کندی برخورد نکردیم. البته این را هم بگوییم که استفاده‌ی ما از این تبلت تنها شامل کاربری‌های عمومی بود. مسلما تراشه‌ی Exynos 7870 و رم ۲ گیگابایتی این تبلت نمی‌تواند در اجرای برنامه‌های سنگین، عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود نشان دهد. 

این تبلت سامسونگ ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد و از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. اگر فضای داخلی این تبلت نیاز شما را پاسخ نمی‌دهد، می‌توانید از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت روی این تبلت استفاده کنید. منبع انرژی این تبلت کوچک را یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۷۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت تشکیل می‌دهد که به وسیله‌ی کاربر قابل‌جداشدن نیست. مطابق آنچه انتظار داشتیم، گلکسی تب A می‌تواند به طور متوسط تا یک روز شارژ دوام بیاورد.

نرم‌افزار و دوربین تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585

بدون معطلی سراغ اصلی‌ترین موضوع در مورد نرم‌افزار این تبلت می‌رویم. اندروید نسخه‌ی ۶ در این تبلت ارزان‌قیمت سامسونگ اجرا می‌شود. مانند گذشته، سامسونگ در کنار سیستم‌عامل اندروید تبلت‌های خود، از رابط‌کاربری تاچ‌ویز (TouchWiz) استفاده کرده است. این رابط‌کاربری قابلیت‌های مفید و جذابی مانند Reading Mode، Kids Mode و دسترسی به فایل‌های سیستمی دارد.

«Kids» ویژگی جدیدی نیست که به تبلت‌ها یا اسمارت‌فون‌ها راه پیدا کرده باشد؛ اما این حالت می‌تواند برای کاربران یا والدینی که می‌خواهند تبلت خود را به دفعات زیاد در اختیار دیگران قرار دهند، مفید واقع شود. در این حالت می‌توانید مشخص کنید شخصی که در حال کار با تبلت شماست، مجاز به استفاده از چه برنامه‌ها یا محتوایی است. از خوبی‌های این حالت می‌توان به نمودار مربوط به مدت‌زمان استفاده از برنامه‌ها یا مدت‌زمان ارتباط با مخاطبان اشاره کرد. البته همه‌ی این امکانات و دسترسی‌ها در قسمت کنترل والدین (Parental Control) قرار دارد که با یک کد چهاررقمی محافظت شده است.

از دیگر ویژگی‌های مهم این تبلت میان‌‍رده‌ی کره‌ای می‌توان به رادیوی FM و پشتیبانی از USB OTG اشاره کرد. برنامه‌ی رادیو در این تبلت از قابلیت ضبط و پخش در حالت اسپیکر برخوردار است. همچنین به لطف پشتیبانی گلکسی تب A از OTG، می‌توانید به‌راحتی فلش USB، موس و کیبورد خود را به دستگاه وصل کنید.

در انتهای بخش سیستم‌عامل، از تمام گفته‌های خود این‌طور جمع‌بندی می‌کنیم که گلکسی تب A تبلتی با امکانات نرم‌افزاری زیادی است و رابط‌کاربری ساده و زیبایی دارد.

در بخش دوربین، سامسونگ از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی بر قاب پشتی و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی بر قاب جلویی گلکسی تب A استفاده کرده است. تب A به‌عنوان یک تبلت می‌تواند عکس‌های باکیفیت و رضایت‌بخشی بگیرد؛ اما اگر بخواهید کیفیت عکس‌های این تبلت را با عکس‌های گوشی‌های میان‌رده مقایسه کنید، کمی از عملکرد دوربین تبلت سامسونگ دلسرد می‌شوید. بسیار طبیعی است که استفاده‌ی کاربران از دوربین تبلت‌ها باید در حد و اندازه‌ی اسکن‌کردن QR کدها یا نهایتا عکاسی از مستندات و کتاب و جزوه‌ها باشد.

تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585

 

جمع‌بندی

به طور خلاصه باید بگوییم که گلکسی تب A مدل 2016 یک تبلت بزرگ و تقریبا ارزان اندرویدی است که ارزش خرید بالایی دارد. این تبلت دارای اندازه مناسبی است. نمایشگر آن برای تماشای فیلم و خواندن کتاب الکترونیکی کیفیت لازم و کافی دارد و سخت‌افزار آن جوابگوی کارهای روزمره است. در مجموع اگر بخواهیم به‌تنهایی و بدون درنظرگرفتن مدل‌های قبلی به گلکسی تب A نگاه کنیم، درمی‌یابیم که این محصول در محدوده‌ی قیمتی خود، محصول ارزشمندی است و مشخصات خوبی دارد.

مشخصات فنی تبلت سامسونگ گلکسی تب ای تی 585

عرضه

معرفی 2016, می
وضعیت
موجود. عرضه شده در می 2016

نمایشگر

نوع
پنل PLS LCD با صفحه لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 10.1 اینچ (~74.9% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1200 در 1920 پیکسل (~224 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
چندلمسی بله

بدنه

ابعاد 254.2 در 155.3 در 8.2 میلی‌متر
وزن 525 گرم
ساخت  
سیم‌کارت نانو-سیم

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه اندروید 6.0 (مارشمالو), قابل ارتقاء به 7.0 (نوقا)
تراشه Exynos 7870 Octa
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 1.6 گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته‌ی 1.0 گیگاهرتزی Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP1

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی, تا 256 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 16 گیگابایت و 2 گیگابایت رم یا 32 گیگابایت و 3 گیگابایت رم (نسخه‌ی دارای S-Pen)

دوربین

اصلی 8 مگاپیکسل, f/1.9, فوکوس خودکار, فلش LED
قابلیت‌ها
برچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, پاناروما
ویدیو 1080p@30fps
سلفی 2 مگاپیکسل, f/2.2, 1080p ویدیو

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
اسپیکر بله

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 7300 میلی آمپر ساعت
شارژر  

قابلیت‌ها

حسگرها شتاب‌سنج

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, WiFi Direct, هات‌اسپات
بلوتوث 4.2, A2DP, LE
GPS بله, با A-GPS, GLONASS, Beidou
رادیو  
USB microUSB 2.0

متفرقه

رنگ‌ها سفید, سیاه
مدل‌ها SM-T580, SM-T585, SM-P580, SM-P585, SM-P585Y
نرخ مخصوص جذب (SAR)  
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)  
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 220 یورو

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
(عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403