ساعدنیوز
ساعدنیوز

قیمت ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3 - SAMSUNG Galaxy Watch 3 Smart Watch

  چهارشنبه، 28 مهر 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3 - SAMSUNG Galaxy Watch 3 Smart Watch
در این بخش از ساعدنیوز ما به معرفی مشخصات و نکات کلیدی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3 خواهیم پرداخت. پس با ما در ادامه مطلب همراه شوید.
قیمت: 5,079,000 تومان
بروزرسانی: یکشنبه، 22 خرداد 1401

نقد و بررسی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3

شاید زمانی وجود حسگر الکتروکاردیوگرام یا همان نوار قلب در یک ساعت هوشمند فقط در فیلم‌های علمی-تخیلی جا داشت. اما در چند سال اخیر غول‌های دنیای فناوری اطلاعات وجود چنین امکاناتی را به ویژگی عادی ساعت‌های هوشمند بالارده تبدیل کرده‌اند. از اولین باری که سامسونگ اولین ساعت هوشمند Galaxy Watch را روانه بازار کرد، چند سالی می‌گذرد. سامسونگ برای عضو جدید خانواده ساعت‌هایش به جای نام Galaxy Watch 2، عنوان Galaxy Watch 3 را انتخاب کرده است تا حتی در نام هم مشخص شود که واچ 3 از Galaxy جدیدتر است. اما ویژگی‌های جدید این محصول جدید فقط به نام و عنوان خلاصه نمی‌شود، وجود نشانگر حداکثر اکسیژن مصرفی یا VO2 max در کنار بهبود در ویژگی رصد خواب و خلاصه اطلاعات مربوط به اکسیژن خون بخشی از ویژگی‌هایی هستند که سامسونگ با استفاده از آن‌ها اپل را به رقابتی سخت‌ و طولانی و البته خوشایند دعوت کرده است.

سخت افزار و طراحی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3

اجازه دهید صحبت از طراحی ساعت جدید سامسونگ را با چند عدد و رقم شروع کنیم؛ ساعت Galaxy Watch 3 حدود 14 درصد از Galaxy Watch نازک‌تر است. ساعت جدید به‌طور کلی 8 درصد کوچک‌تر و 15 درصد سبک‌تر است که نشان از شاهکاری در طراحی دارد. خبر خوب اینکه در این ساعت هم امکان «حاشیه گردان» (Rotating Bezel) وجود دارد. این که می‌توانید حاشیه ساعت را بچرخانید و در منوها جابجا شوید یا عدد وارد کنید، ویژگی نه‌چندان جدید اما بسیار دوست‌داشتنی است که دوباره در این ساعت دیده ‌می‌شود.

طراحی گلکسی واچ جدید، نسبت به برادر بزرگ‌ترش تغییر عجیب‌وغریبی نداشته است. البته سامسونگ در طراحی این محصول از کمک «IWC Schaffhausen» شرکت ساعت‌سازی مشهور سوئیسی استفاده کرده است. ساعت جدید Watch Active 2سامسونگ همچنان در دو اندازه 41 و 45 میلی‌متری با مشخصات مشابه روانه بازار شده است. پس اگر می‌خواهید ساعت بزرگ‌تر با باتری قوی‌تری داشته باشید، بهتر است به اندازه 45میلی‌متری فکر کنید. بنابر ادعای سامسونگ، باتری ساعت بزرگ‌تر قادر است با یک بار شارژ تا دو روز انرژی موردنیاز ساعت را تأمین کند. ساعت کوچکتر هم صفحه‌نمایش کوچکتری دارد و قادر است تا یک روز به‌طور مداوم کار کند اما از نظر طراحی ظریف‌تر و نازک‌تر است. هر دو ساعت هم می‌توانند از طریق فناوری شارژ بی‌سیم سامسونگ شارژ شوند. صفحه‌نمایش همیشه روشن از نوع OLED درکنار محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass هم به این معنی است که صفحه نمایش ساعت جدید درحقیقت تکرار فرمول موفقی است که در Watch Active 2 مورد استفاده قرار گرفته بود.

سامسونگ در طراحی این محصول از کمک «IWC Schaffhausen» شرکت ساعت‌سازی مشهور سوئیسی استفاده کرده است.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3

 

نرم‌افزار و سیستم‌عامل ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3

نکته جالب‌توجه این است که سامسونگ محصول در این محصول هم از تراشه Exynos 9110 SoC تولید خودش استفاده کرده است که در واقع همان تراشه‌ای است که در گلکسی واچ اولیه هم مورد استفاده قرار گرفته بود. اما حافظه رم به یک گیگابایت و حافظه داخلی به 8 گیگابایت افزایش پیدا کرده است تا در عملکرد کلی ساعت هم تأثیر ملموسی داشته باشد. در نهایت Galaxy Watch 3 هم از استاندارد نظامی MIL-STD-810G برخوردار است؛ یعنی این ساعت هم از آزمایش‌های نظامی سختی مانند ضربه، شوک، لرزش، رطوبت و ... با سربلندی بیرون آمده است. استفاده از گلکسی واچ 3 تا عمق 50 متری آب هم هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد کرد.

سیستم‌عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند سامسونگ یا همان تایزن حالا دیگر به عضو جدایی ناپذیر ساعت‌‌های هوشمند این شرکت تبدیل شده است.این سیستم‌عامل در عملکرد با اختلاف از Wear OS خود گوگل بهتر است و با محصولات اندوریدی سازگاری کامل دارد اما در اتصال به گوشی‌های دارای سیستم عامل iOS کمی کاربر را آزار خواهد داد.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3

 

ویژگی‌های جدید ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3

درست است که Galaxy Watch 3 عملاً در طراحی ویژگی جدیدی ندارد اما کافی است آن را روشن کنید تا متوجه تغییرات بزرگ در نرم‌افزار شوید. گلکسی واچ 3 قادر است 40 فعالیت بدنی مثل دویدن و شناکردن را شناسایی کند. این ساعت هوشمند قادر است 7 فعالیت از این 40 فعالیت بدنی را به شکل خودکار ردیابی کند و 33 فعالیت دیگر هم به صورت دستی شروع می‌شوند. تحلیل و بازخورد حرفه‌ای دویدن آن هم به صورت لحظه‌ای یکی از همین ویژگی‌هاست که Galaxy Watch 3 را به محصولی حرفه‌ای برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های ورزشی تبدیل کرده است. سامسونگ اعلام کرده است فناوری مکان‌‌یابی داخلی (GPS) و سنسور ضربان قلب اپتیکالی که در این محصول وجود دارند، همان‌هایی هستند که در Watch Active 2 مورد استفاده قرار گرفته بودند. همانطور که اشاره کردیم در ساعت جدید سامسونگ امکان ثبت و ضبط حداکثر اکسیژن مصرفی یا VO2 max درنظر گرفته شده است. این مشخصه عاملی تعیین کننده در میزان تحمل فرد درهنگام ورزش است. خلاصه‌ای از اطلاعات SPO2 هم در نرم‌افزار این محصول قابل مشاهده است تا شکل و حالت تنفس و انتقال خون در بدن کاربر به او نشان داده شود.

رصد خواب در گلکسی واچ 3 به شکل عجیبی بهبود پیدا کرده است. سامسونگ با مشارکت بنیاد ملی خواب آمریکا (National Sleep Foundation) تحلیل و بررسی خواب را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشیده است. ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 قادر است سه چرخه خواب را بسنجد و با بررسی مدت‌زمان بیداری و حرکات بدن در زمان خواب، اطلاعات کاملی از کیفیت خواب را برای کاربر به ارمغان بیاورد. البته متاسفانه همچنان از امکان تشخیص نشانه‌های وقفه تنفسی در خواب خبری نیست؛ این در حالی است که برندهایی مثل فیت‌بیت این امکان را به کاربر ارائه می‌دهند.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3

 
 

جمع بندی

سامسونگ جدید راهی بازاری شده است که در حال حاضر هم بسیار شلوغ و پرهیاهیوست و از ساعت‌هایی تشکیل شده است که هر کدام ویژگی جالب توجهی برای عرض دارد. شاید از نظر طراحی، حاشیه گردان می‌تواند مشتریان زیادی را به سمت سامسونگ بکشاند و از نظر کارایی هم قطعاً رصد خواب جدید و امکان بررسی حداکثر اکسیژن مصرفی، مطلوب ورزشکاران و علاقه‌مندان به سلامت فردی است. به‌نظر می‌رسد ساسمونگ با تولید Galaxy Watch 3 قادر خواهد بود قسمت قابل توجهی از بازار را به چنگ (یا به عبارتی مچ) درآورد. با این حال، باید منتظر رسیدن Apple Watch 6 باشیم تا ببنیم کدام یک از غول‌های صنعت فناوری اطلاعات، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

مشخصات فنی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3

عرضه

معرفی 5 آگست 2020
وضعیت موجود، عرضه شده در 6 آگست 2020

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 1.4 اینچ (~30.4% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 360 در 360 پیکسل، 1:1 (~364 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
چندلمسی  
محافظ کورنینگ گوریلا گلس DX

بدنه

ابعاد 46.2 در 45 در 11.1 میلی‌متر
وزن - 53.8 گرم - 45 میلی‌متری
- 48.2 گرم نسخه 41 میلی‌متری
- 43 گرم - نسخه 45 میلی‌متری
سیم کارت eSIM

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه
wearable OS 5.5 مبتنی بر تایزن
تراشه Exynos 9110 (ده نانومتری)
پردازنده مرکزی
دو هسته‌ای 1.15 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکی Mali-T720

حافظه

درگاه حافظه  
حافظه داخلی 8 گیگابایت، 1 گیگابایت رم

دوربین

اصلی خیر

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری  
اسپیکر بله
نوع هشدار  

باتری

باتری
باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 340 میلی آمپر ساعت
استندبای  

قابلیت‌ها

حسگرها شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب‌سنج، فشارسنج
پیام رسانی  

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC بله
رادیو  
USB خیر

متفرقه

رنگ‌ها برنز، مشکی، سفید
محدوده قیمت حدود 250 یورو

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پزشک رهبر معظم انقلاب: به رهبری توصیه کردیم که میوه بخورند اما ایشان بعد از پرسیدن قیمت میوه‌ها ارزانترین میوه را انتخاب کردند که همه مردم توان خرید آن را دارند+ویدئو (1057 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (144 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (139 نظر) الهام حمیدی: تا حالا بوتاکس نکردم؛ مخالف عمل زیبایی نیستم اما احساس می‌کنم برای من زوده+ ویدیو (93 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (88 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) محمود احمدی‌نژاد: مهران مدیری به من پیغام داد که من یه سریال ساختم و مجوز نمیدن پرسیدم و به من گفتند این داره دوره ریاست‌جمهوری تو رو نقد میکنه+ویدیو (65 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) واکنش تحسین برانگیز هادی چوپان به حمله اسرائیل: شهادت برای مادرمان ایران تسلیت ندارد تبریک دارد/ پرسنل غیور ارتش و نیروی انتظامی شهادت هم رزمتان مبارک! (53 نظر) ناصرالدین‌شاه: این شهر زن‌های بسیار خوشگل دارد /دخترهای مثل حوری را نگاه می‌کردم و افسوس‌ها می‌خوردم (52 نظر) قاب نوستالژی؛ نگاهی به تصاویر خاطره انگیز بچه های دهه شصتی که تا عمر دارن یادشون نمیره (50 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران امین زندگانی، بازیگر جوکر که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر) پریوش نظریه: من به خاطر دخترم جدا شدم/ ما آدم هم نبودیم اصلا چیز شرم آوری نیست/ ترجیح دادم که بچم تو یه محیط آروم بزرگ بشه+فیلم (40 نظر) لاله صبوری: همسرم پویا آمریکایی هست جدا از هم زندگی میکنیم من متعلق به اونجا نیستم با اینکه شرایط رفتن رو دارم!+فیلم (36 نظر) خلاقیت جذاب و هوشمندانه شهرداری در ایجاد دستگاهی برای گرم کردن دست شهروندان در زمستان+عکس/ ذهن پویا در خدمت به مردم👌 (36 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
کشف «گرانترین گنجینه انگلستان» که هزار سال در یک دره مدفون شده بود+عکس
این کودک 17 هزارساله «چشم آبی» بوده است+عکس
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 8 آبان 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 8 آبان ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 8 آبان ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 8 آبان 1403 + فیلم
رژیم لبنیات برای ورزشکاران
فال انبیاء روزانه سه شنبه 8 آبان 1403
سکته مغزی: دومین علت مرگ ایرانی‌ ها / زنگ خطر کاهش 10 سال سن سکته مغزی در ایران
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 8 آبان 1403
20 تا از شایع ترین تداخلات دارویی که می تواند کشنده باشد + رایج ترین علائم تداخل دارویی
10 علت که می‌گوید نباید در خانه سگ نگهدارید! / نگهداری سگ در خانه چه مضراتی دارد؟
7 نکته در مراقبت از گربه‌های خانگی که باید بدانید / در آوردن گربه به خانه عجله نکنید
4 روش کاربردی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی / نکات کلی برای نگهداری از ماشین ظرفشویی
این 15 ترفند کمک می کند تا بدون آرایش زیبا و جوان باشید
منتخب روز   
غمگین ترین و دردناک ترین سکانس فیلم عاشقانه شهرزاد/ مرگ جمشید خان در آغوش رفیق صمیمی اش با حسرت لبخند شهرزاد اشکال حک شده روی دیوار که نشان میدهند مصری‌های باستان شکل وسایل نقلیه آینده را پیش بینی کرده اند! رقابت عشقی دو پسر جوان رنگ خون گرفت پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است! آیا موجودات فضایی و فرازمینی در ساخت اهرام مصر دست داشتند؟ + اسناد و مدارک واقعی جزئیات دقیق و کامل دوئل مرگبار به خاطر عشق دختر صاحبکار / قتل بی‌رحمانه جوان 26 ساله به دست دوستش جزئیات کامل عملیات ناموفق گروگان گیری مسلحانه / پسر 18 ساله به سلامت آزاد شد قتل توسط فردی که 4ماه از آزادی اش می گذشت بازگشت مجدد موج شدید فیلترینگ / آقای رئیس جمهور! فقط 2 ساعت فیلترینگ را برداشتید رفتار خارج از عرف و بی‌احترامی اردوغان به پزشکیان در اجلاس بریکس+ویدئو (فیلم) کباب بازی مردم لبنان زیر بمباران وحشتناک اسرائیل / انصافاً این روحیه مردم لبنان قابل ستایشه ... عکس دیده نشده از معشوقه یهودی مظفرالدین شاه قاجار / ماشالا مَردیه برای خودش!😂