قیمت دوربین پاناسونیک دیجیتال مدل Lumix DC-GH5S - panasonic Lumix DC-GH5S Digital Camera

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت دوربین پاناسونیک دیجیتال مدل Lumix DC-GH5S - panasonic Lumix DC-GH5S Digital Camera
در این مطلب به بررسی امکانات و ویژگی های دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S خواهیم پرداخت، با ما در ساعدنیوز همراه شوید.
قیمت: 65,550,000 تومان
بروزرسانی: جمعه، 04 شهریور 1401

نقد و بررسی دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S

در نمایشگاه CES 2018 پاناسونیک از دوربین بدونه آینه جدید خود یعنی دوربین Panasonic Lumix GH5S رونمایی کرد. دوربین GH5 S که از خانواده جی اچ پاناسونیک است بهبود های زیادی را مخصوصا در زمینه فیلم برداری داشته است. دوربین پاناسونیک جی اچ 5 اس یک دوربین بدون ایینه چهار سوم است و بگونه ای پاناسونیک آن را طراحی نموده که بیشتر تمرکز آن بر روی فیلم برداری  و عملکرد بالا در نور های ضعیف باشد.

دوربین Panasonic Lumix GH5S از سنسور Live MOS با دقت 10.28 مگاپیکسل بهره می برد. دوربین پاناسونیک GH5 S قادر است ویدئو هایی با کیفیت DCI و UHD 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه در ابعاد بالا به ثبت برساند. همچنین این دوربین با داشتن دامنه ایزو بالا و قابلیت گسترش تا 204800 و بهره مند شدن از تکنولوژی Dual Native ISO در دامنه 400 تا 2500 عملکرد فوق العاده ای را در نور ضعیف دارا بوده.

در پشت سنسور دوربین Panasonic Lumix GH5S پردازشگر اختصاصی پاناسونیک یعنی Venus Engine خودنمایی می کند که ترکیب سنسور و این پردازشگر سبب شده که نسبت به مدل های قبلی خود سرعت و کیفیت بالای تصاویر را به همراه داشته باشد. دوربین پاناسونیک GH5 S قادر به ضبط ویدئو با کیفیت DCI 4K با سرعت 30 فریم و متد 4:2:2 با عمق رنگی 10 بیت می باشد. همچنین با داشتن درگاه HDMI توانایی به نمایش گذاشتن تصاویر هنگام ضبط بر روی یک مانیتور را دارد. علاوه بر دامنه بالای حساسیت سنسور و هچنین عملکرد فوق العاده آن در نور ضعیف، امکان استفاده کار با الگوریتم های V-Log و Hybrid Log Gamma مود HDR برای افزایش موثر گستره دینامیکی را دارا بوده و در تدوین بعد از ضبط فیلم بسیار بهتر عمل می کند.

دوربین Panasonic Lumix GH5S فقط برای فیلمبرداری نیست شما با دوربین پاناسونیک GH5 S نیز تصاویره با کیفیت بالا و زیبایی را میتوانید به ثبت برسانید. ترکیب سنسور و پردازشگر این دوربین در عکاسی شمل را قادر به گرفتن تصاویر پیاپی با فرمت RAW و عمق رنگی 14 بیت را با سرعت 12 فریم بر ثانیه به صورت فوکوس تک نقطه انجام میدهد که این سرعت در حالت فوکوس خودکار به 8 فریم بر ثانیه کاهش می یابد. سیستم فوکوس دوربین پاناسونیک GH5 S نیز بهتر شده و بسیار دقیق تر و سریع تر عمل می کند. این سیستم از 225 نقطه فوکوس با حساسیت 5- EV بهره می برد که همین موضوع باعث شده که در شرایط نوری بسیار ضعیف دوربین Panasonic Lumix GH5S فوکوس بسیار دقیق داشته باشد.

علاوه بر کیفیت عکاسی و ویدئویی بالای این دوربین ، دوربین Panasonic Lumix GH5S از یک بدنه حرفه ای ساخته شده با آلیاژ منیزیم بهره میبرد که امکان استفاده از دوربین را در شرایط مختلف محیطی امکان پذیر می نماید و کنترل دوربین را بسیار اسان می نماید. پاناسونیک در این دوربین از یک چشمی الکترونی از نوع OLED اسفاده کرده که دقت 3.68 میلیون نقطه ای را دارد. علاوه بر آن صفحه نمایش که در دوربین پاناسونیک GH5S استفاده شده ابعاده 3.2 اینچی را دارد از نوع LCD لمسی است و 1.62 میلیون پیکسل را در خود جای داده. قابلیت چرخش صفحه نمایش این امکان را به شما می دهد که از زوایای مختلف بتوانید به راحتی عکس یا فیلم تهیه کنید و خلاقیت خود را راحت تر به نمایش بگذارید.

دوربین Panasonic Lumix GH5S از دو درگاه کارت حافظه SD UHS-II بهره می برد که برای ذخیره اطلاعات بسیار انعطاف پذیر و سریع بوده. همچنین این دوربین مجهز به وای فای ، NFC و بلوتوث بوده که قابلیت انتقال تصاویر به به نمایش گذاشتن آن ها و کنترل دوربین توسط گوشی های هوشمند را به کاربران می دهد.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S

 

سنسور تصویر دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S

سنسور جدیدی که برای دوربین پاناسونیک لومیکس GH5S طراحی شده است. این سنسور از نوع Digital Live MOS که دقت 10.28 مگاپیکسلی را به همراه دارد. طراحی این سنسور به گونه ای بوده که در شرایط نوری ضعیف بتواند عملکردی فوق العاده داشته باشد و ویدئو هایی با رزولوشن بالا را ضبط نماید. پردازشگر اختصاصی و جدید پاناسونیک با نام Venus Engine که در این دوربین به کار رفته است کیفیت تصاویر در GH5S را دوچندان کرده است و دقت و شراپنس تصاویر را نیز بالا میبرد.

پردازش مولتی پیکسل و هوشمندانه این پردازشگر ، شارپنس تصاویر را افزایش میدهد و علاوه بر جزئیات بالایی که به تصاویر می دهد بر دقت دوربین در شرایط نوری متفاوت نیز می افزاید. دوربین پاناسونیک GH5S کنترل رنگ سه بعدی فوق العاده ای را به کاربر می دهد و تکنولوژی پیشرفته این دوربین در کاهش دادن نویز نیز این امکان را به کاربر می دهد تا با حساسیت سنسور بالا نیز قادر به تصویر برداری بدون نویز باشد. علاوه بر این ها باید ویژگی عکاسی پیاپی با سرعت 12 فریم بر ثانیه را در هر دو حالت فوکوس خودکار و دستی به دوربین افزود. به هنگام استفاده از تکنولوژی Dual Native ISO بازه حساسیت سنسور دوربین بین 400 الی 2500 قرار می گیرد. این در حالی است که در حالت عادی این میزان بین 160 الی 51200 قرار دارد. البته باید گفت که یتوان حساسیت سنسور را تا مقدار 80 الی 51200 نیز گسترش داد.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S

 

قابلیت فیلمبرداری DCI و UHD 4K دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S

یکی از نقاط قوت پاناسونیک GH5S فیلمبرداری خارق العاده آن است. این پرچمدار قابلیت فیلمبرداری DCI 4K با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه و 150 Mbps را ارائه می دهد. یکی از قابلیت منحصر به فرد این دوربین فیلمبرداری با متد 4:2:2 با عمق رنگی 10 بیت Long GOP است که با سرعت حداکثر 30 فریم بر ثانیه صورت می گیرد. این قابلیت را هم با کیفیت DCI و هم با UHD در سرعت 24 الی 30 فریم بر ثانیه ارائه می دهد. امکان فیلمبرداری با کیفیت توسط یک رکوردر اکسترنال با خروجی HDMI نیز وجود دارد که در این حالت نیز می توان از متد 4:2:2 با عمق رنگی 10 بیت بهره برد.

برای کاربران حرفه ای نیز این امکان وجود دارد تا از چندین پروفایل تصویر در این دوربین بهره ببرند که با استفاده از آن ها به توانند در تدوین دست باز تری داشته باشند و رنگ های منحصر به فرد به ویدئو های خود اضافه نمایند. از بین این پرو فایل ها میتوان به پروفایل های CINELIKE V و  CINELIKE D اشاره نمود. امکان فیلم برداری اسلوموشن با این دوربین نیز وجود دارد که در حالت فیلم برداری Full HD دوربین 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری میکند که این میزان برای اسلوموشن بسیار عالی است.

طراحی بدنه و وای فای دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S

دوربین پاناسونیک GH5S مجهز به منظره یاب اپتیکی از نوع OLED می باشد. این منظره یاب از دقت فوق العاده 3.86 میلیون نقطه بر خوردار است و که از نسبت بزرگنمایی 0.76x بهره میبرد.

صفحه نمایش پشتی این دوربین دارای ابعاد 3.2 اینچی است که دقت 1.62 میلیون نقطه ای را در بر گرفته. این صفحه نمایش که از نوع LCD است، قابلیت چرخش در جهات مختلف دارد. چنین ویژگی این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند از زوایای مختلف با پرسپکتیو های متفاوت برای عکاسی و فیلم برداری استفاده نماید.

دو درگاه کارت حافظه UHS-II SD در این دوربین تعبیه شده که تنظیمات مختلف از قبیل ذخیره سازی Relay و یا به صورت بک آپ ( ذخیره سازی هم زمان در هر دو کارت حافظه ) را دارا است.

بدنه دوربین پاناسونیک GH5S از آلیاژ منیزیم بوده که نسبت به شرایط مختلف محیطی، نفوذ گرد و غبار و یخ زدگی از مقاومت بالایی بر خوردار است.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S

 

سیستم فوکوس پیشرفته دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S

سیستم فوکوس پیشرفته دوربین پاناسونیک GH5S از تکنولوژی Depth-From-Defocus یا همان DFD پشتیبانی می نماید که این ویژگی به دوربین GH5S این قابلیت را می دهد تا در کمتز از 0.05 ثانیه بتواند بر روی سوژه مورد نظر فوکوس نماید. همچنین این سیستم در حالت عکاسی پیاپی با سرعت 11 فریم بر ثانیه بسیار دقیق عمل می کند. این سیستم از نوع تشخیص کنتراست می باشد که هم در عکاسی و هم در فیلم برداری با این دوربین عمل می کند. پاناسونیک در این سیستم قابلیت دنبال کردن سوژه را نیز لحاظ کرده است. سرعت و دقت سیستم فوکوس دوربین GH5S قابل تنظیم می باشد که به واسطه آن می تواند عملکرد بهتری را برای دوربین در موقعیت های مختلف ایجاد کرد.

به کار گیری 225 نقطه فوکوس در این سیستم کنترل فوق العاده ای را در فوکوس کردن به وجود می آورد. علاوه بر اینها این نقاط از حساسیت 5- EV برخوردار است که در کمتر دوربینی در این سطح یافت میشود و این بدان معناست که دوربین پاناسونیک GH5S میتواند با در شرایط نوری بسیار ضعیف نیز فوکوسی دقیق داشته باشد.

مشخصات فنی دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل Lumix DC-GH5S

بدنه

نوع بدنه بدون‌آینه شبه SLR

سنسور

تعداد پیکسل موثر 10 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن 3680 در 2760
نسبت تصویر 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
اندازه‌ی سنسور چهارسوم (19.2 در 13 میلی‌متر)
نوع سنسور
CMOS
پردازنده Venus Engine 10

مشخصات تصویر

بازه‌‌ی حساسیت خودکار, 160-51200
حداقل حساسیت ارتقایافته 80
حداکثر حساسیت ارتقایافته
204800
لرزشگیر داخلی بله
پسوند غیرفشرده
RAW

لنز و سیستم فوکوس

فوکوس خودکار
- تشخیص کنتراست
- چندگانه
- مرکزی
- تک‌نقطه انتخابی
- تعقیب سوژه
- تکی
- پیوسته
- لمسی
- تشخیص چهره
- نمای زنده
فوکوس دستی بله
تعداد نقطه‌ی فوکوس 225
مانت اتصال لنز میکرو چهارسوم
قابلیت تعویض لنز بله
ضریب فاصله کانونی 2 برابر

نمایشگر و منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش TFT LCD
تعداد نقاط صفحه‌نمایش 1,620,000 نقطه
اندازه‌ صفحه‌نمایش
3.2 اینچ
صفحه‌نمایش چرخان چرخان
صفحه‌نمایش لمسی بله
نمای زنده بله
منظره‌یاب بله
نوع‌ منظره‌یاب
الکترونیکی
پوشش منظره‌یاب 100 درصد
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب 1.52 برابر

قابلیت‌های عکاسی

حداقل سرعت شاتر
60 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر 1/8000 ثانیه
فلاش داخلی
خیر
درگاه اتصال فلاش خارجی بله
حداکثر نرخ عکاسی پیاپی
12.0 فریم بر ثانیه
تایمر عکاسی خودکار
بله (2 یا 10 ثانیه, 10 ثانیه w/3 images)
حالات نورسنجی
- چندگانه
- مرکزی
- نقطه‌ای
جبران نوردهی
±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV )
براکت نوردهی خودکار ±3 (3, 5, 7 فریم در فواصل پله‌ای 1/3EV, 2/3EV, 1EV )

قابلیت‌های فیلمبرداری

فرمت فیلمبرداری MPEG-4, H.264, H.265
حالات فیلمبرداری 2160 × 4096 (24، 25، 30، 50 و 60 فریم بر ثانیه)
2160 × 3840 (24، 25، 30، 50 و 60 فریم بر ثانیه)
1080 × 1920 (24، 25، 30، 50، 60، 120 و 240 فریم بر ثانیه)
میکروفون داخلی
استریو
بلندگو
مونو
ضبط تایم‌لپس بله

فضای ذخیره‌سازی

نوع حافظه جانبی دوگانه SD/SDHC/SDXC

اتصالات

USB
USB 3.1 Gen 1
HDMI بله
ورودی میکروفن بله
خروجی هدفون بله
کنترل از راه دور بله
وای‌فای بله
بلوتوث بله
GPS خیر
NFC خیر

متفرقه

زمان معرفی 2018/01/08
قیمت جهانی در زمان عرضه 2499 دلار

مشخصات فیزیکی

ابعاد 139 در 98 در 87 میلی‌متر
وزن (با احتساب باتری)
660 گرم
مقاوم در برابر شرایط محیطی بله
نوع باتری
باتری لیتیوم یون DMW-BLF19
عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA) 440

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان (عکس) سرگرمی جالب و جدید «دنیز دایی دختر علی دایی» در لندن مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر