قیمت دوربین پاناسونیک دیجیتال مدل LUMIX DMC-FZ2500 - panasonic LUMIX DMC-FZ2500 Digital Camera

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت دوربین پاناسونیک دیجیتال مدل LUMIX DMC-FZ2500 - panasonic LUMIX DMC-FZ2500 Digital Camera
در این مطلب به بررسی امکانات و ویژگی های دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500 خواهیم پرداخت، با ما در ساعدنیوز همراه شوید.
قیمت: 39,845,800 تومان
بروزرسانی: جمعه، 04 شهریور 1401

نقد و بررسی دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

پاناسونیک FZ-2500 یک دوربین شبه DSLR یا بریج است ولی احتمالا با تصوری که شما از این دوربین‌ها دارید تفاوت می‌کند. FZ-2500 برای این طراحی شده که یک دوربین همه‌کاره باشد. دوربینی برای افرادی که نمی‌خواهند دردسر و هزینه‌ی خریدن و حمل کردن چندین لنز را تحمل کنند.

این دوربین ابعادی در حدود یک DSLR دارد ولی به یک لنز زوم 20x مجهز است که معادل یک لنز 24-480mm روی دوربین‌های فول فریم خواهد بود. در داخل این دوربین یک سنسور 1 اینچی قرار دارد که چند وقتی است در دوربین‌های کامپکت سطح پیشرفته هم نظیر آن را می‌بینیم. این سنسور هنوز به بزرگی سنسورهای دوربین‌های DSLR نیست ولی از سوی دیگر از سنسور بسیاری از دوربین‌های شبه DSLR دیگر کاملا بزرگ‌تر است.

این دوربین مثل بیشتر دوربین‌های جدید پاناسونیک قابلیت فیلم‌برداری و عکس‌برداری 4K را هم دارد. طبق گفته‌ی خود پاناسونیک این دوربین همان اندازه که برای عکاسان در نظر گرفته شده، می‌تواند برای فیلم‌سازان هم کارآمد باشد.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

 

طراحی و امکانات دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

FZ-2500 به هیچ وجه دوربین کوچکی نیست. با توجه به گریپ بزرگ و طراحی کلی بدنه ممکن است در نگاه اول آن را با یک دوربین DSLR اشتباه بگیرید. این موضوع لزوما چیز بدی نیست ولی اگر شما به دنبال یک دوربین کوچک هستید بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید. البته خوب است این را هم بگوییم که اگر بخواهید معادل محدوده‌ی فاصله‌ی کانونی FZ-2500 را روی یک دوربین DSLR داشته باشید به یک لنز بسیار بزرگ نیاز خواهید داشت. بنابراین می‌توان گفت FZ-2500 برای افرادی طراحی شده که می‌خواهند بدون فدا کردن بیش از حد کیفیت تصاویر یک دوربین با اندازه‌ی کوچک‌تر داشته باشند.

FZ-2500 در دست حس یک دوربین باکیفیت و خوش‌ساخت را دارد و بافت پوشش گریپ هم این حس را تقویت می‌کند. البته با توجه به قیمت این دوربین نباید انتظار دیگری هم داشته باشیم.

روی بدنه‌ی این دوربین چیدمانی از دکمه‌ها و چرخنده‌ها را می‌بینید که مطابق با نیازهای مخاطبان آن طراحی شده‌اند. تنها روی حلقه‌ی دور لنز سه دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی قرار داده شده است. کافی است به داخل منوهای دوربین بروید تا ببینید هر کدام از این دکمه‌ها را می‌توانید برای انجام تعداد زیادی از کارها برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب می‌توانید FZ-2500 را دقیقا به شکلی شخصی‌سازی کنید که مورد نیاز شما است.

سه دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی دیگر هم روی این دوربین وجود دارد که دوتای آن‌ها در پشت و یکی باقی‌مانده در بالای دوربین قرار دارد.  علاوه بر این سه دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی مجازی هم روی صفحه‌نمایش دوربین به نمایش در خواهند آمد. در واقع این امکان وجود دارد که تقریبا تمام تنظیمات دوربین را به یک دکمه‌ی مجزا اختصاص دهید تا بتوانید به سرعت به آن‌ها دستری داشته باشید.

در بالای دوربین همچنین یک چرخنده‌ی بزرگ برای انتخاب حالت‌های مختلف نورسنجی از قبیل خودکار، دستی و حالت‌های نیمه‌خودکار وجود دارد. روی این چرخنده حالت‌هایی برای انتخاب صحنه، وضعیتی برای یک حالت شخصی‌سازی شده و یک حالت برای عکاسی پانوراما هم دیده می‌شود.

یک چرخنده‌ی دیگر در سمت مقابل قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید بین حالت‌های مانند عکاسی تک، عکاسی پیاپی (Burst) و همچنین حالت‌های عکاسی 4K گردش کنید. چرخنده‌ی سوم هم بسته به حالت عکاسی برای تنظیم پارامترهای مختلفی به کار می‌رود. یک لغزنده‌ی کوچک هم درست پشت دکمه‌ی شاتر قرار گرفته که نوشته‌ای ندارد و برای تنظیم پارامترهای مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. برای مثال در حالت اولویت دیافراگم می‌توانید از آن برای تعیین میزان گشودگی دریچه‌ی دیافراگم استفاده کنید. یا می‌توانید در حالت تمام دستی از لغزنده برای تنظیم سرعت شاتر و از دیگری برای تنظیم دیافراگم استفاده کنید.

قابلیت عکاسی 4K در دوربین‌های پاناسونیک به یک قابلیت محبوب تبدیل شده است. با استفاده از این حالت می‌توانید از داخل یک ویدیوی 4K عکس‌های 8 مگاپیکسلی استخراج کنید.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

 

صفحه‌نمایش و ویزور دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

ویزور FZ-2500 که پیش از این با دوربین کامپکت G80 معرفی شده بود، روشن و شفاف است و نمایی بسیار عالی از صحنه را نشان می‌دهد. این ویزور قطعا در این کلاس دوربین‌ها یکی از بزرگ‌ترین ویزورها محسوب می‌شود. در شرایط نوری خوب هنگام تکان دادن دوربین هیچ تاخیر قابل توجهی را مشاهده نخواهید کرد. سنسور مجاورتی که به صورت خودکار پیش‌نمایش را بین ویزور و صفحه‌نمایش سوییچ می‌کند باعث می‌شود استفاده از FZ-2500 حس یک دوربین DSLR را داشته باشد.

در پشت دوربین به یک صفحه‌نمایش LCD تمام لمسی می‌رسید. این صفحه‌نمایش را می‌توانید باز کنید و بچرخانید و در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید آن را رو به بدنه‌ی دوربین قرار دهید تا آسیب نبیند. از این صفحه‌نمایش لمسی می‌توانید برای کارهای مختلفی از جمله تعیین نقطه‌ی فوکوس، گرفتن عکس و گشتن در منوها بهره ببرید.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

 

لنز دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

لنز FZ-2500 زومی تا 20 برابر را ارائه می‌دهد و همان‌طور که گفتیم روی حلقه‌ی دور آن سه دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی قرار گرفته است. به صورت پیش‌فرض دو تا از این دکمه‌های برای زوم و زوم بک آهسته استفاده می‌شوند که به طور ویژه هنگام فیلم‌برداری مفید است.

فیلتر ND برای زمانی مفید است که می‌خواهید در نور زیاد، بدون سوزاندن عکس با دیافراگم باز عکاسی کنید. قرار دادن این سوییچ روی حالت خودکار ایده‌ی خوبی است، چرا که FZ-2500 در زمینه‌ی تشخیص بهترین تنظیمات کاملا خوب عمل می‌کند.

دور لنز دو حلقه‌ی قابل چرخش هم وجود دارد که یکی برای تنظیم فوکوس دستی و دیگری برای تنظیم زوم لنز به کار می‌رود. در دور دکمه‌ی شاتر هم سوییچی برای تنظیم زوم وجود دارد ولی حلقه‌ی لنز بیشتر حس یک دوربین DSLR را منتقل می‌کند. مکانیزم زوم این لنز داخلی است. بنابراین حتی در بیشترین فاصله‌ی کانونی هم ابعاد آن تغییری نمی‌کند. این قابلیتی به ویژه برای فیلم‌بردارها مفید است.

بازترین اندازه‌ی دیافراگم این لنز f/2.8 است ولی هنگام زوم کردن این عدد دیافراگم دوام زیادی نمی‌یابد. جایی در حدود فاصله‌ی کانونی 80 میلی‌متر، اندازه‌ی دیافراگم به f/4.0 افت می‌کند. در زوم‌ترین حالت لنز هم حداکثر می‌توانید از دیافراگم f/4.5 استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های مفید این دوربین لرزشگیر اپتیکال 5 محوره‌ی آن است. این قابلیت به ویژه زمانی که از لنز در حالت تله‌فتو استفاده می‌کنید مفید است. به لطف این قابلیت معمولا عکس‌های این دوربین حتی در بیشترین زوم هم تار نیستند و جزئیات خوبی دارند.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

 

فوکوس و سرعت عملکرد دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

FZ-2500 در زمینه‌ی فوکوس قابلیت‌های خوبی دارد. 49 منطقه‌ی فوکوس برای این دوربین در نظر گرفته شده که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در نور خوب فوکوس تقریبا آنی است. در نور کم سرعت فوکوس کاهش پیدا می‌کند ولی به ندرت پیش می‌آید که دوربین در این زمینه دچار خطا شود. فوکوس مداوم (tracking) هم عملکرد خوبی دارد ولی شاید به خوبی دوربین‌های گران‌تر نباشد. اگر قصد دارید با این دوربین از سوژه‌های سریع عکاسی کنید شاید بهتر باشد به جای استفاده از عکاسی پیاپی در رزولوشن کامل با سرعت 12 یا 8 عکس در ثانیه، از قابلیت عکاسی 4K استفاده کنید.

بافر دوربین زمانی که با حالت عکاسی پیاپی عکاسی می‌کنید ظرفیت 30 عکس Raw و JPEG را دارد. پس از رسیدن به مرز 30 فریم دوربین کند می‌شود و باید پیش از گرفتن 30 فریم بعدی چند ثانیه صبر کنید. این رقم اگر تنظیمات را روی فقط JPEG قرار دهید به 85 عکس می‌رسد.

زمانی که FZ-2500 را روشن می‌کنید، این دوربین چند ثانیه زمان نیاز دارد تا لنز را باز و در حالت عکاسی قرار دهد. بنابراین اگر تصمیم دارید در فواصل کوتاه با سرعت زیاد عکاسی کنید بهتر است دوربین را در حالت روشن نگه دارید.

در مجموع سرعت عملکرد این دوربین بالا است و حرکت بین منوها و تصاویر به خوبی انجام می‌شود.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

 

کیفیت تصاویر دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

عکس‌های JPEG این دوربین عالی است. جزئیات عکس‌ها زیاد است و می‌توانید عمق‌میدان کم مطلوبی را از آن بگیرید. حالت ماکرو هم عملکرد خوبی دارد و اجازه می‌دهد کادر عکس را با سوژه پر کنید. با بالا رفتن حساسیت تا ISO 1600 ممکن است متوجه اندکی نویز و کاهش شارپنس عکس‌ها شوید، ولی همچنان تصاویر کاملا قابل قبول هستند. حتی در ISO 3200 و ISO 6400 هم بسته به سوژه امکان رسیدن به تصاویر مطلوب وجود دارد، ولی بهتر است تا جای ممکن از ISO 12800 یا بالاتر استفاده نکنید.

نورسنجی و تشخیص تراز سفیدی خودکار عملکرد بسیار خوبی در FZ-2500 دارد. تا حدی که شاید در برخی صحنه‌ها مثل عکاسی با نور شمع که انتظار عکس گرم‌تری را دارید عملکرد این دوربین در تنظم تراز سفیدی بیش از حد خوب به نظر برسد. همچنین ممکن است بسته به سوژه گاهی ترجیح دهید اندکی با تنظیمات جبران نوردهی ور بروید تا به عکس بهتری برسید.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

 

فیلم‌برداری دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

FZ-2500 علاوه بر عکاسان برای فیلم‌سازان هم قابلیت‌های خوبی دارد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن فیلم‌برداری 4K است. این دوربین همچنین به جک 3.5 میلی‌متری هدفون، جک 3.5 میلی‌متری میکروفون و پورت خروجی mini-HDMI هم مجهز شده است. سایر قابلیت‌های ویدیویی این دوربین شامل قرار دادن کدهای زمان، کنترل کالربار و چیزهایی است که فیلم‌سازان حرفه‌ای از دیدن آن‌ها خوشحال می‌شوند. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اضافی امکان گرفتن خروجی حرفه‌ای V-Log را هم به این دوربین اضافه کنید.

جمع‌بندی

اگر دنبال دوربینی هستید که در یک پکیج قابلیت‌ها و امکانات زیادی را در اختیارتان قرار دهد، و به ویژه دوست ندارید زحمت عوض کردن لنز را به خود بدهید، FZ-2500 انتخابی منطقی خواهد بود. این دوربین محدوده‌ی فاصله‌ی کانونی بسیار وسیعی دارد، تصاویر با کیفیتی می‌گیرد و همچنین می‌تواند به عنوان یک دوربین فیلم‌برداری هم استفاده شود. این دوربین کوچک نیست و بنابراین حس یک دوربین جدی را به شما منتقل می‌کند؛ البته بدون نیاز به کیفی سنگین و پر از لنز.

با این حال قیمت این دوربین هم چندان کم نیست. هر چند احتمالا برای این که یک DSLR مناسب را همراه با لنزهایی که این محدوده‌ی فاصله‌ی کانونی را پوشش دهند بخرید باید بیشتر هزینه کنید. با توجه به این که FZ-2500 احتمالا تمام چیزی را که نیاز دارید در خود دارد، قیمت آن منطقی به نظر می‌رسد. FZ-2500 دوربین فوق‌العاده‌ای است و دنباله‌ی موفقی برای FZ1000 محسوب می‌شود که خودش هم دوربینی بسیار خوبی است.

مشخصات فنی دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل LUMIX DMC-FZ2500

بدنه

نوع بدنه
شبه SLR

سنسور

تعداد پیکسل موثر
20 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن 5472 در 3648
نسبت تصویر 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
اندازه‌ی سنسور 1 اینچی (13.2 در 8.8 میلی‌متر)
نوع سنسور
BSI-CMOS
پردازنده
Venus Engine

مشخصات تصویر

بازه‌‌ی حساسیت خودکار, 125-12800
حداقل حساسیت ارتقایافته 80
حداکثر حساسیت ارتقایافته 25600
لرزشگیر داخلی بله
پسوند غیرفشرده RAW

لنز و سیستم فوکوس

فوکوس خودکار
- تشخیص کنتراست
- چندگانه
- مرکزی
- تک‌نقطه انتخابی
- تعقیب سوژه
- تکی
- پیوسته
- لمسی
تشخیص چهره
- نمای زنده
فوکوس دستی بله
تعداد نقطه‌ی فوکوس 49
فاصله کانونی لنز 24-480 میلی‌متر
قابلیت تعویض لنز خیر
حداکثر گشودگی دیافراگم F2.8–4.5
حداکثر زوم اپتیکال 20 برابر
حداقل فاصله فوکوس عادی 30 سانتی‌متر
حداقل فاصله فوکوس ماکرو 3 سانتی‌متر

نمایشگر و منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش TFT LCD
تعداد نقاط صفحه‌نمایش 1,040,000 نقطه
اندازه‌ صفحه‌نمایش
3 اینچ
صفحه‌نمایش چرخان چرخان
صفحه‌نمایش لمسی بله
نمای زنده بله
منظره‌یاب بله
نوع‌ منظره‌یاب
الکترونیکی
پوشش منظره‌یاب 100 درصد
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب 0.74 برابر

قابلیت‌های عکاسی

حداقل سرعت شاتر 60 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر 1/4000 ثانیه
فلاش داخلی
بله
برد فلاش داخلی 13.20 متر
درگاه اتصال فلاش خارجی بله
حداکثر نرخ عکاسی پیاپی 12.0 فریم بر ثانیه
تایمر عکاسی خودکار
بله (2 یا 10 ثانیه)
حالات نورسنجی - چندگانه
- مرکزی
- نقطه‌ای
جبران نوردهی ±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV )
براکت نوردهی خودکار ±3 (3, 5, 7 فریم در فواصل پله‌ای 1/3EV, 2/3EV, 1EV )

قابلیت‌های فیلمبرداری

فرمت فیلمبرداری MPEG-4, AVCHD, H.264
حالات فیلمبرداری
2160 × 4096 (24 فریم بر ثانیه)
2160 × 3840 (24، 25و 30 فریم بر ثانیه)
1080 × 1920 (60 فریم بر ثانیه)
میکروفون داخلی
استریو
بلندگو
مونو
ضبط تایم‌لپس خیر

فضای ذخیره‌سازی

نوع حافظه جانبی SD/SDHC/SDXC

اتصالات

USB USB 2.0
HDMI بله
ورودی میکروفن بله
خروجی هدفون بله
کنترل از راه دور بله
وای‌فای بله
بلوتوث خیر
GPS خیر
NFC خیر

متفرقه

زمان معرفی 2016/09/16
قیمت جهانی در زمان عرضه 1199 دلار

مشخصات فیزیکی

ابعاد
138 در 102 در 135 میلی‌متر
وزن (با احتساب باتری) 915 گرم
مقاوم در برابر شرایط محیطی خیر
نوع باتری
باتری لیتیوم یون DMW-BLC12
عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA) 350

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
ویدئویی از انتقال پیکرهای شهید آیت‌الله رییسی و همراهان از معراج شهدای تبریز آخرین ویدئو از رئیسی و همراهانش در همان هلیکوپتر و همان روز حادثه +ویدئو واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور ادای احترام مردم جمهوری آذربایجان به شهدای حادثه هلیکوپتر رییس‌جمهوری ایران +ویدئو آخرین بوسه پدر شهید آل هاشم بر رخسار پسرش+ویدئو/سلام ای غروب غریبانه ی دل... حال و هوای منزل فوق العاده ساده شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور +ویدیو/ خانه ای بدون لوستر و سراسر فرش ماشینی! صندلی سیاه پوش مزین شده به قاب عکس رئیس جمهور و آیت الله آل هاشم در مجلس خبرگان+تصاویر نخستین تصویر از تابوت وزیر امورخارجه ایران شهید حسین امیرعبداللهیان+عکس اجتماع امام رضایی‌ها برای شهادت خادم الرضا(ع) : خوشحالم که برای اولین‌بار به یک شهید رأی دادم +ویدئو اجتماع مردمی و عرض تسلیت مردم مشهد مقابل منزل مادر شهید رییسی+ویدیو اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت» اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ حال و هوای خانواده شهید دریانوش؛ خلبان هلی کوپتر رئیس جمهور+ویدئو/عجب رسمیه رسم زمونه... واکنش داریوش ارجمند بازیگر نقش فردوس در سریال ستایش به شهادت سید ابراهیم رئیسی +عکس پدر شهید سیدمهدی موسوی: «وقتی خم شد و پایم را بوسید فهمیدم دیگر قرار نیست همدیگر را ببینیم...» +ویدئو واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی منتشر شد تصاویری از لحظه پیدا شدن انگشتر آیت الله رئیسی در محل حادثه/ این انگشتر هدیه رهبری بود +فیلم تنها درخواست شهید رئیسی از تولیت آستان قدس+ ویدئو/خاکسپاری در جوار امام رضا علیه‌السلام... اولین تصاویر از تابوت حامل شهید رئیسی و شهید موسوی حال و هوای شهید خلبان دریانوش در جلوی منزل پدری ایشان/ گریه های جگرسوز پدر برای جوان پَر پَر شده +عکس از بی تابی مادر آیت الله رئیسی در سوگ فرزندش تا پیدا شدن انگشتر رهبری در محل حادثه در حواشی داغ امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 کفش رها شده و باران خورده شهید مالک رحمتی، استاندار آ.ش در جنگل مه آلود +عکس/یک روزی باران میبارد...آرام آرام میشورد غمها را شعرخوانی زیبای شهید آیت الله آل هاشم، امام جمعه محبوب قبل از شهادت/ سید شریف و خندان تبریز روحت شاد+ویدیو تصاویری از منزل کوچک و فوق العاده ساده مادرِ رئیس جمهور شهید کشورمان سید ابراهیم رئیسی+ویدیو سوگواری و وداع دردناک پدر همسر سیدابراهیم رئیسی پای تابوت داماد شهیدش+عکس آخرین قاب دو نفره پدر و پسری شهید مالک رحمتی که در تاریخ ماندگار شد+عکس شباهت باورنکردنی برادر سیدابراهیم رئیسی به رئیس جمهور شهید کشور+عکس وداع با پیکر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس گریه های دلخراش مادر عزادار ابراهیم رئیسی: امام زمان! ابراهیم را کجا بردی؟ هدیه خاص ابراهیم رئیسی به این دختر بچه 5 ساله تبریزی+عکس خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
تیتر امروز   
واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور
خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور
اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟
واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس
از بی تابی مادر آیت الله رئیسی در سوگ فرزندش تا پیدا شدن انگشتر رهبری در محل حادثه در حواشی داغ امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403