قیمت گوشی موتورولا وان زوم - Motorola وان زوم

  شنبه، 23 اسفند 1399   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت گوشی موتورولا وان زوم - Motorola وان زوم
در ادامه این مقاله، ما قرار است ویژگی‌های موتورولا وان زوم را مورد بررسی قرار دهیم.
قیمت: ناموجود
بروزرسانی: جمعه، 07 مرداد 1401

نقد و بررسی موتورولا وان زوم

در مورد طراحی ظاهری گوشی موتورولا وان زوم باید اشاره کنیم که کناره‌‌های این گوشی از ضخامت تقریبا بالایی به عنوان یک گوشی امروزی برخوردار بوده، اما به طور کلی با توجه به سایر مشخصات موتورولا وان زوم ویژگی پذیرفته‌ای است. خوب است بدانید ابعاد این گوشی 8.8×75×158 میلی‌متر بوده و وزن آن نیز 190 گرم است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن نیز 81.6 درصد خواهد بود. علاوه بر این بهره‌مندی از بدنه پشتی شیشه‌ای مقاوم در برابر گرد و غبار نیز از دیگر ویژگی‌های خوب در زمینه طراحی موتورولا وان زوم به شمار می‌رود. همچنین باید اشاره کنیم که بدنه پشتی میزبان دوربین اصلی گوشی با لنز چهارگانه خواهد بود که در آرایشی به شکل مستطیل در بالای آرم موتورولا قرار گرفته‌اند.

تنوع رنگی موتورولا وان زوم نیز در رنگ‌های بژ، خاکستری و بنفش قابل انتخاب بوده و علاوه بر این در طراحی ظاهری گوشی درگاه USB-C برای شارژ گوشی و همچنین جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا نیز مشاهده می‌شود که مقبول بسیاری از کاربران گوشی‌های میان رده و یا آن دسته از کاربرانی است که از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند. اگر تمایل دارید که با مکانیزم کار جک هدفون آشنا شوید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر موضوعات اشاره شده ناگفته نماند شاید وزن 190 گرمی اندکی برای یک گوشی سنگین باشد، اما باید بگوییم با توجه به اندازه ابعاد آن و طراحی اروگونومیکی که در موتورولا وان زوم شاهد هستیم، کاربران با خیال راحت می‌توانند آن را در دست نگه دارند.

موتورولا وان زوم

 

نمایشگر موتورولا وان زوم

گوشی موتورولا وان زوم از یک نمایشگر 6.39 اینچی سود می‌برد. جنس این نمایشگر از نوع سوپر امولد است. همچنین این نمایشگر با رزولوشن 2340×1080 پیکسل تصاویر را بسیار شفاف و زنده بر روی نمایشگر نشان خواهد داد. در این قسمت ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که گوشی‌های رده بالا به آن مجهز هستند و این موضوع به قیمت خوب آن نیز اشاره دارد و با توجه به این موضوع آنچه که کاربر از یک نمایشگر خوب انتظار دارد را برآورده خواهد کرد.

از طرف دیگر خوب است بدانید که نمایشگر یاد شده میزبان حسگر اثر انگشت ادغام شده نوری با صفحه نمایش خواهد بود. همچنین در مورد دوربین سلفی نیز باید اشاره کنیم که دوربین سلفی این گوشی هوشمند در مرکز نمایشگر در یک بریدگی قطره‌ای قرار گرفته است.

موتورولا وان زوم

 

عملکرد سخت افزاری موتورولا وان زوم

در بخش سخت افزاری موتورولا از پردازنده میان رده اسنپدراگون 645 شرکت کوالکام برای تأمین نیروی مورد نیاز پردازش بهره گرفته است که دلیل پایین بودن قیمت نیز استفاده از این پردازنده می‌تواند باشد. این پردازنده با یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت همراه شده است که این میزان حافظه از طریق یک کارت میکرو SD نیز قابل ارتقا خواهد بود. هرچند مشخصات گوشی موتورولا وان زوم در این بخش را نمی‌توان در برابر مشخصات گوشی‌های پرچمدار قرار داد، اما باید اشاره کنیم که براساس آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام شده، هیچگونه تاخیری در انجام کارهای معمول در این محصول مشاهده نشده است.

سیستم عامل موتورولا وان زوم

موتورولا وان زوم یک گوشی اندرویدی است که با توجه به میان رده بودن به اندروید 10 مجهز نشده و بر روی سخت افزار خود، سیستم عامل اندروید 9 پای را اجرا می‌کند.

دوربین های موتورولا وان زوم

دوربین که درواقع می‌تواند پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها را در مشخصات موتورولا وان زوم داشته باشد، شامل دوربین اصلی چهارگانه در بدنه پشتی و دوربین سلفی در بدنه جلویی است. دوربین پشتی این گوشی هوشمند از چهار لنز قدرتمند پشتیبانی می‌کند. این لنزها شامل لنز 48 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.7، لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.4، لنز 16 مگاپیکسلی آلتراواید با دیافراکم f/2.2 و لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق هستند.

همچنین پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال 3x و استفاده از آن در زمانی که موردنیاز است از دیگر مشخصه‌های موتورولا وان زوم محسوب می‌شود. هرچند که این ویژگی ممکن است به خوبی ویژگی‌های مشابه در پیکسل 3A نباشد، اما باید اشاره کنیم که با توجه به قیمت این گوشی هوشمند، مشخصه قابل توجهی است. با توجه به ویژگی‌های یاد شده می‌توان تصاویر باکیفیتی را با دوربین وان زوم ثبت کرد و حتی کیفیت تصویر در نور کم نیز حفظ خواهد شد. اما باید اشاره کنیم که اگر نور خیلی ضعیف باشد، در تصویر ثبت شده نویزهایی مشاهده خواهد شد و جزئیات تصویر در مقایسه با تصاویر ثبت شده با پیکسل 3A تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. در اینجا می‌‎توانید اطلاعات خوبی در مورد پیکسل 3A به دست آورید.

در بخش دوربین سلفی هم ما شاهد یک دوربین سلفی تکی، اما با ظرفیت 25 مگاپیکسل خواهیم بود که می‌تواند انتخاب مناسبی را برای دوستداران عکاسی سلفی رقم بزند.

موتورولا وان زوم

 

باتری موتورولا وان زوم

در بخش باتری نیز شاهد باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپرساعتی در این گوشی هوشمند هستیم که وظیفه تأمین انرژی را بر عهده دارد. این باتری مجهز به شارژ سریع با قدرت 15 وات است. شارژر این محصول سیمی بوده و از طریق درگاه USB عمل شارژ انجام خواهد شد. ناگفته نماند با توجه به مشخصات گوشی و آزمایش‌های انجام شده، بعد از انجام کارهای روزمره با این گوشی در اتمام روز 20 تا 30 درصد از شارژ گوشی نیز باقی مانده بود و به‌طورکلی براساس بیان سایت GSMARENA، مدت زمان دوام باتری حدود 90 ساعت است.

سخن پایانی

با توجه به اطلاعاتی که از گوشی موتورولا وان زوم بیان کردیم، شاهد باتری، دوربین و نمایشگر قدرتمند در این گوشی هوشمند بودیم. در این راستا باید اشاره کنیم با توجه به دوربین پیشرفته 4گانه که این گوشی هوشمند از آن بهره‌مند است، علاقه‌مندان به عکاسی یکی از طرفداران آن خواهند بود. از طرف دیگر عمر بالای باتری نیز در این گوشی قابل توجه بوده و نمایشگر شفاف آن نیز به تکمیل شدن ویژگی‌های برجسته آن افزوده است. با این حساب همه ویژگی‌های یاد شده باعث شده‌اند تا موتورولا وان زوم به انتخابی برای افرادی که به دنبال یک گوشی میان رده خوب هستند تبدیل شود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا با مشخصات خوبی که وان زوم دارد، حاضر می‌شوید آن را در فهرست انتخاب خود قرار دهید؟

مشخصات فنی موتورولا وان زوم

عرضه

معرفی 2019، سپتامبر
وضعیت موجود. عرضه‌شده در سپتامبر 2019

نمایشگر

نوع
Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد
6.39 اینچ (~84.6% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن
1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~403 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ
محافط پاندا کینگ

بدنه

ابعاد
158 در 75 در 8.8 میلی‌متر
وزن
190 گرم
ساخت فریم آلومینیومی، پشت و جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)
سیم‌کارت
تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه
- اندروید 9.0 (پای)
- اندروید وان
تراشه
Qualcomm SDM675 Snapdragon 675 (یازده نانومتری)
پردازنده مرکزی
8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 460 طلایی و شش هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 460 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکی
Adreno 612

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 128 گیگابایت 4 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/1.7، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
8 مگاپیکسل (f/2.4، لنز تله‌فوتو، بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
16 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.2)
5 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری
2160p@30fps، 1080p@30/60fps
سلفی 25 مگاپیکسل (0.9 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)
f/2.0، 0.9µمتر
فیلم‌برداری سلفی  

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله، لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری
باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 15 واتی

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث
5.0، A2DP، LE، EDR
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
رادیو
رادیو اف‌ام
USB 3.1، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها خاکستری، مشکی، ارغوانی
مدل‌ها  
نرخ مخصوص جذب (SAR)  
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)  
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 400 یورو

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (28 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (24 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (20 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (18 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (15 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 5 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 5 تیر 1403
روایتی تاریخی از کاندیدای ریاست جمهوری ایران که افغانی از آب درآمد!
جانور عجیب الخلقه ای با چشمان زیبا که جایزه بزرگ زشتی را از آن خودش کرد+عکس
اسامی کامل بازیگران معروفی که سید هستند/ از شهاب حسینی تا نرگس محمدی و ستاره سادات قطبی+عکس
افشاگری علیرضا زاکانی از ایستادگی رهبر انقلاب در برابر طرح‌های دولت احمدی‌نژاد در سال 88
4 کشته در جنایت خانوادگی بیضا/ پدر بی رحم همسر و 3 دخترش را کشت
پارتی شبانه زندگیم را به باد داد ؛ از استادی دانشگاه تا کارتن‌خوابی/ ماشین خارجی و آپارتمان بالای شهر داشتم
پسر جوان از کانال کولر وارد اتاق خواب دختر شیرازی شد
انتشار وصیت نامه آیت الله آل هاشم برای اولین بار: می دانم شهید می شوم
ماجرای جنگ 300 ساله برای تصاحب 200 تن طلا و جواهرات
هشدار جدی وزیر بهداشت درباره پشه آئدس و شیوع تب دنگی در ایران/ همه چیز درباره پشه آئدس و راهکارهای جلوگیری از ابتلا به تب دنگی بویژه در مناطق گرمسیری
تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه و رساله در دانشگاه پیام‌نور
نمای دانشگاه کمبریج غرق در خون شد...
نظام سلامت در گفتار نامزدهای انتخابات و آنچه که نگفتند