قیمت دوربین کانن دیجیتالی مدل PowerShot SX500 IS - Canon PowerShot SX500 IS Camera

  شنبه، 30 مرداد 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت دوربین کانن دیجیتالی مدل PowerShot SX500 IS - Canon PowerShot SX500 IS Camera
در این مطلب به بررسی امکانات و ویژگی های دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS خواهیم پرداخت، با ما در ساعدنیوز همراه شوید.
قیمت: 3,380,000 تومان
بروزرسانی: پنجشنبه، 03 شهریور 1401

نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS

SX500 IS یک دوربین کامپکت سوپر زوم است. البته نه از آن کامپکت های سوپرزوم شبیه به دوربینی چون SX260 HS. بلکه از آن هایی که شباهت بیشتر با دوربین های رده ی Bridge چون Nikon LZ20 دارند. در حقیقت دوربینی چون SX40 HS و مدل های پیشین آن هم در همین رده قرار می گیرند، هرچند که شباهت آن به دوربین های Bridge خیلی بیشتر می باشد. از دلایل این شباهت نخست می توان به دستگیره ی بزرگ اشاره کرد.

 SX500 IS نیز مجهز به دستگیره ای کاملا بزرگ می باشد که در دست گرفتن دوربین را برای عکاسی در بزرگنمایی های بالاتر کاملا ساده می کند و باعث می شود که با اطمینان بیشتری آن را در دست بگیرید و در ضمن لرزش کمتری نیز داشته باشد. با این حال ابعاد آن کاملا کوچک است و به غیر از قطر، در عرض و طول حتی از SX160 IS هم کوچکتر می باشد. بشکه ی لنز آن به دلیل لنز غول پیکری که درون آن قرار گرفته همواره بیرون زده است. 

لنز دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS

لنز SX500 فواصل کانونی 24-720 میلی متر را پوشش می دهد. بدین معنی که لنز بسیار وایدی است و می تواند میدان دید خیلی گسترده ای را در بر بگیرد. در عین حال در زوم کامل توانایی ارائه ی بزرگنمایی تا 30 برابر را دارد که بسیار عالیست و در سطح سوپرزوم ترین دوربین های دنیا قرار می گیرد.

کمینه ی نسبت کانونی این لنز، f/3.4-5.6 می باشد که کاملا معمولی و استاندارد است. همانند SX40 HS عملکرد ماکرو لنز این دوربین هم فوق العاده است به طوری که می تواند از فاصله ی 1 سانتی متری بر روی هر سوژه ای فوکوس کند. 

دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS

 

تنظیمات عکاسی دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS

طبق انتظاری که داشتیم این دوربین دارای لرزش گیر اپتیکال نیز هست تا بتواند لرزش دست را به نحو خیلی خوبی جبران نماید و همواره بتوانید عکس هایی شارپ تهیه کنید. 

اما نکته ی خیلی خوب درباره ی این دوربین، پیچ تنظیم مودهای عکاسی آن است که در قسمت بالا قرار گرفته و از آن طریق می توانید مودهای مختلف از مود عکاسی تمام اتوماتیک iA یا خودکار هوشمند گرفته تا مودهای دستی P,A,S,M را انتخاب کنید. بدین ترتیب اگر خواستید خلاقانه تر عکاسی کنید این دوربین کاملا به کار شما می آید. فلاش بالا جهنده با برد 5 متر نیز گزینه ی خیلی خوبی برای عکاسی از سوژه ها در شرایط تاریکی می باشد. 

این دوربین مجهز به سنسور تصویر 16 مگاپیکسلی از نوع CCD می باشد و از پردازشگر DIGIC 4 بهره می برد. چنین ترکیبی را معمولا می توانستیم بر روی دوربین های کانن سال 2010 ببینیم. البته با کمی رزولوشن پایین تر. اما در سال 2012 احتمالا دوربین باید کمی در رده ی ارزان قیمت قرار بگیرد تا چنین ترکیبی را بر روی آن ببینیم.

با این حال همین سنسور تصویر نیز می تواند عملکرد خیلی خوبی داشته باشد و به خصوص تفکیک جزئیات بالایی را ارائه دهد. حساسیت آن نیز فقط تا 1600 بالا می رود که کاملا معمولیست. در ضمن این سنسور تصویر و پردازشگر امکان ضبط ویدیویی 720p HD را هم برای این دوربین فراهم آورده اند. 

دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS

 

نمایشگر دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS

این دوربین مجهز به نمایشگر 3 اینچی 461000 نقطه ای است که سایز و کیفیت خیلی مناسبی دارد. 

دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS

 

باتری دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS

باتری این دوربین از نوع  لیتیوم-یونی قابل شارژ بوده که طبق استانداردهای CIPA در هر بار شارژ کامل توانایی پشتیبانی برای گرفتن تا 195 عکس را دارد. عکس ها و فیلم ها نیز بر روی کارت حافظه ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می شوند. 

به هر صورت همانطور که گفتیم، SX500 IS دوربین نسبتا ارزان قیمت سوپرزوم دیگری از کانن است که مناسب افراد با بودجه ی کم که به توانایی زوم 30 برابر این دوربین بعلاوه ی ظاهر و امکانات عکاسی دستی آن علاقه دارند می باشد.

مشخصات فنی دوربین دیجیتال کانن مدل PowerShot SX500 IS

بدنه

نوع بدنه کامپکت

سنسور

تعداد پیکسل موثر 16 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن
4608 در 3456
نسبت تصویر 1:1، 4:3، 3:2، 16:9
اندازه‌ی سنسور 1/2.3 اینچی
نوع سنسور
CCD
پردازنده Digic 4

مشخصات تصویر

بازه‌‌ی حساسیت 80-1600
لرزشگیر داخلی خیر
پسوند غیرفشرده خیر

لنز و سیستم فوکوس

فوکوس خودکار - تشخیص کنتراست
- چندگانه
- مرکزی
- تعقیب سوژه
- تکی
- تشخیص چهره
- نمای زنده
فوکوس دستی بله
تعداد نقطه‌ی فوکوس  
فاصله کانونی لنز 720–24 میلی‌متر
قابلیت تعویض لنز خیر
حداکثر گشودگی دیافراگم F3.4–5.8
حداکثر زوم اپتیکال 30 برابر
حداقل فاصله فوکوس ماکرو 1 سانتی‌متر

نمایشگر و منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش TFT Color LCD
تعداد نقاط صفحه‌نمایش 461,000 نقطه
اندازه‌ صفحه‌نمایش 3 اینچ
صفحه‌نمایش چرخان ثابت
صفحه‌نمایش لمسی خیر
نمای زنده بله
منظره‌یاب خیر

قابلیت‌های عکاسی

حداقل سرعت شاتر 15 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر 1/1600 ثانیه
فلاش داخلی
بله
برد فلاش داخلی 5.00 متر
درگاه اتصال فلاش خارجی خیر
حداکثر نرخ عکاسی پیاپی 0.8 فریم بر ثانیه
تایمر عکاسی خودکار بله (2 یا 10 ثانیه)
حالات نورسنجی
- چندگانه
- مرکزی
- نقطه‌ای
جبران نوردهی ±2 (در فواصل پله‌ای 1/3EV )
براکت نوردهی خودکار  

قابلیت‌های فیلمبرداری

فرمت فیلمبرداری H.264
حالات فیلمبرداری - 720 × 1280 (25 فریم بر ثانیه)
- 480 × 640 (30 فریم بر ثانیه)
میکروفون داخلی
استریو
بلندگو
مونو
ضبط تایم‌لپس خیر

فضای ذخیره‌سازی

نوع حافظه جانبی SD/SDHC/SDXC

اتصالات

USB USB 2.0
HDMI خیر
ورودی میکروفن خیر
خروجی هدفون خیر
کنترل از راه دور خیر
وای‌فای خیر
بلوتوث خیر
GPS خیر
NFC خیر

متفرقه

زمان معرفی 2012/08/21
قیمت جهانی در زمان عرضه  

مشخصات فیزیکی

ابعاد 104 در 70 در 80 میلی‌متر
وزن (با احتساب باتری) 341 گرم
مقاوم در برابر شرایط محیطی خیر
نوع باتری باتری لیتیوم یون NB-6L
عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA) 195

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (3 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) استوری اینستاگرامی ملیکا زارعی (خاله شادونه) از مراسم تشییع آیت الله رئیسی+عکس (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) آخرین قاب دو نفره پدر و پسری شهید مالک رحمتی که در تاریخ ماندگار شد+عکس (1 نظر) آخرین نامه به رئیس جمهور شهید (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس رعد و برق جان مرد60 ساله در شهرستان ورزقان را گرفت شروه خوانی در سوگ شهدای خدمت در بوشهر+ فیلم زیبایی مثال زدنی سنگاپور در غروب خورشید + ویدئو فال انبیاء روزانه شنبه 5 خرداد 1403 حال‌وهوای مزار رئیس جمهور شهید یک روز پس از تدفین در حرم رضوی+ فیلم لحظه دلخراش زیر گرفتن یک کودک توسط موتورسوار فراری؛ نگرانی بی‌امان مادر+ فیلم استقبال دیدنی جواد نکونام از یک هوادار معلول +ویدئو تغییر قیافه باورنکردنی محمد صلاح/ صلاح موهای فرفری اش را زد+ عکس 9 حقیقت جالب و عجیب درباره زندگی مردم مصر باستان این پسر با دستهای مصنوعی دروازه بانی می کند علاقه رئیس جمهور شهید به این شخصیت طنز حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار/ درس بزرگ او برای محتکران غلات شهید رئیسی : شاگرد اول نبودم ولی سعی می کردم عقب نمانم+فیلم این داور سرشناس فوتبال ایران تهدید به قتل شد!+عکس جزئیات فیلم خودسوزی یک فرد در میدان انقلاب پاسخ جالب ابراهیم رئیسی به سوال هاشمی رفسنجانی در مورد پذیرش مسئولیت آستان قدس+فیلم جای خالی آیت الله آل هاشم در نماز جمعه تبریز/چه جمعه غریبانه ای+فیلم زندگی سید ابراهیم رئیسی در دوران پهلوی چگونه گذشت؟ جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال عکس دیده نشده از شهید آیت الله آل هاشم میان تصاویر امام جمعه های شهید تبریز بی‌تابی‌های بی‌پایان پدر شهید آل هاشم در مراسم بازگشت پیکر فرزندش+ویدئو فال ابجد روزانه شنبه 5 خرداد 1403 ابتکار جالب برای حفظ یک درخت در ایستگاه مترو در تهران+ عکس فال روزانه امروز شنبه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 5 خرداد 1403 عکسی تلخ از آخرین وداع خانواده استاندار شهید با پیکر فرزندشان+عکس فال قهوه با نشان روز شنبه 5 خرداد ماه 1403 نگاهی به خانه ابدی شهید مالک رحمتی، استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+عکس/روحش شاد و یادش گرامی فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 5 اردیبهشت 1403 + فیلم این عکس به شایعات درباره گم شدن بادیگارد رئیس جمهور پایان داد حضور مادر شهید سردار موسوی بر سر مزار مطهر ایشان +ویدئو تشییع باشکوه شهید مالک رحمتی در مراغه+ویدئو تزئین خانه ابدی شهید مالک رحمتی با گل رز سفید و سرخ پرپر شده+عکس/روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به خانه ابدی شهید سیدمهدی موسوی در حرم حضرت شاه‌عبدالعظیم(ع) +ویدئو بیقراری خواهر شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع برادرش +ویدئو/ سلام ای غروب غریبانه دل... روایت انتخاب نام کوچک شهید امیرعبدالهیان از زبان خودش؛ قدرت‌الله؟ + فیلم مداحی استاندار شهید، مالک رحمتی در روز اربعین در کربلا+ویدیو عکس‌هایی از خانه شهید ابراهیم رئیسی در تهران پس از مراسم خاکسپاری+عکس شهید رئیسی: تصویر حضرت آقا رو می‌کشیدید، من که کسی نیستم +ویدئو