دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

پس از تماشای این انیمه دیگر آدم سابق نخواهید شد! + ویدئو تیزر/ جدیدترین شاهکار نابغه ژاپنی میازاکی سازنده "شهر اشباح" و "قلعه متحرک هاول" 

سه شنبه، 19 تیر 1403
کد خبر: 396292
ساعد نیوز: آخرین اثر هنری هایائو میازاکی، کارگردان ژاپنی است که با عنوان نهایی "پسرک و مرغ ماهی‌خوار" (The Boy and the Heron) در سینماها اکران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، سال 2024 علاوه بر راضی کردن طرفداران فیلم و سریال، توانست میزبان خوبی برای طرفداران پویانمایی‌ها نیز باشد؛ به طوری که می‌توان امسال را یکی از بهترین سال‌های زندگی طرفداران انیمه و انمیشن دانست! بینندگان این سبک از آثار سینمایی حالا دیگر حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند آثار مورد علاقه‌ی خود را چیزی فراتر از یک کارتون کودکانه معرفی کنند.

نمایشی غم‌انگیز از یک فقدان

واقعیت این است که وقتی نام میازاکی را بر روی پوستری می‌بینید، باید بدانید با یک داستان ساده و پر از صلح و صفا طرف نخواهید بود. این کارگردان 83 ساله‌ی ژاپنی برای انتقال پیامی که در سر می‌پروراند به هر گونه خلاقیتی دست می‌زند و پای بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌های آدمی را نیز به این بازی کثیف باز می‌کند. اگر نیاز باشد زخم‌های قدیمی شما را بشکافد، قطعا این کار را خواهد کرد!

"پسرک و مرغ ماهی‌خوار" داستانی از یک فقدان بی حد و مرز است. فقدانی که در هر جهانی رویت می‌شود و کسی توان فرار از آن را ندارد. بی شک تا کنون فیلم‌های زیادی درباره از دست دادن عزیزان دیده‌ایم اما میازاکی در آخرین اثر خود به دنبال چیزی فراتر از دلداری دادن است. نصیحت به گذر از درد و رنج‌هایی که دخل و تصرفی در آن‌ها نداریم اما آنچنان در وجود ما رخنه کرده‌اند که نمی‌توان از آن‌ها رهایی یافت.

در این انیمه، ماهیتو با سفر به جهانی خیالی و با ملاقات با افرادی که قصد پر کردن جای خالی مادرش را دارند با این درد و فقدان بزرگ رو به رو می‌شود و سعی به از بین بردن آن دارد. این نمایش زمانی به پایان می‌رسد که ماهیتو رهایی را می‌آموزد و با همین رهایی دنیای خیالی‌اش را خراب می‌کند تا بتواند جای خالی مادرش را فراموش کند. درواقع این همان چیزی است که میازاکی قصد گفتنش را دارد: تلاش برای رهایی از دردهایی که توان کنترلشان را نداریم. مقابله با گذشته‌ای که در دسترس نیست و آینده‌ای که پشت پرده‌ای از ابهام پنهان شده.


در ادامه تیزر این انیمه سینمایی غم انگیز و دیدنی را مشاهده میکنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "سگ گله" را که در کمین "روباه مکار" است، در 4 ثانیه پیدا کنند
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
لیست جهیزیۀ جالب عروس در عصر قاجار؛ از سنگ‌پای نقره تا شربت‌خوری و چای‌خوری پاریسی+عکس
(عکس) تصویر جالبی از مسعود پزشکیان و امام جمعه شهید تبریز / وقتی رئیس‌ جمهور منتخب مارک لباسش را نشان آیت‌الله آل‌هاشم می‌دهد
هدیه فوق‌لاکچری معروف‌ترین داماد جهان به ساقدوش‌هایش+عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی متن
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب