دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم 

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
کد خبر: 389023
ساعدنیوز: یکی از نخبگانی که به ایران برگشته و مدتی است نامش سر و صدا کرده است کسی نیست جز دکتر طناز بحری . طناز بحری با انتشار مستند میراث آلبرتا 2 شناخته شد ، او در این مستند یکی از مصاحبه شونده ها بود که با وجود زندگی و تحصیل در هلند حرف هایی را بیان کرد که نشان از اعتقادات عمیق او به اسلام بود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، از آمستردام تا زابل راه زیادی است. اما یک بانوی ایرانی است که این راه طولانی را رفته است و در این مسیر یک تصمیم خاص گرفته است. «طناز بحری» یک دکتر متخصص و نخبه که در یکی از بهترین بیمارستان‌های هلند بود. در این کشور بزرگ شد و درآمد زیاد و زندگی عالی داشت. دقیقا همان چیزی که خیلی‌ها دنبال آن هستند. اما این نخبه هر کاری کرد دلش راضی نشد و عاقبت به خاک خود، ایران برگشت تا در حد توانش برای خوب شدن حال مردمش تلاش کند.

او پس از برگشت به صورت جهادی به زابل در استان سیستان و بلوچستان رفت تا به مردم آنجا خدمت کند. کسی که حقوق 10 هزار یورویی داشت و رئیس کلینیک هماتولوژی بیمارستان آراسموس هلند بود، ولی این موقعیت را به خاطر و هم‌وطنانش رها کرد! او می‌گوید که «من ایران را مثل کشتی نوح می‌بینم هرکسی الان سوارش شود برده است و هرکسی سوارش نشود بداند که ممکن است دیر شود.»

مصاحبه دکتر طناز بحری با مژده لواسانی

نظر طناز بحری در مورد حجاب

حجاب برای من قداست داشت، حرمت و ارزش داشت، من باید اول لیاقت آن را پیدا می کردم. حجاب برای من فقط یک دستور دینی از طرف خداوند نبود. حجاب برایم یک مبارزه بود، یک مبارزه همه جانبه با سنت‌گرایی متجدد عرب ها، که خود را مالک زنان می دانند و هر بلایی که دوست دارند سرشان می آورند. مبارزه با استکبار و استبداد غرب که جهان گیر شده است، مبارزه با فرهنگ و نظام سرمایه داری کالاساز غرب از زنان، مبارزه با نگاه کلیشه ای و عقب افتاده به مسلمانان، و در آخر مبارزه با نفس خودم، برای اینکه وقتی هر روز صبح حجاب بر سر می گذارم به یاد آورم که این دنیا فانی است، یک نمایش است فقط برای سنجش اعمال من…

حجاب برای من برگشتن به هویت اصلی خودم بود، هویت افتخار آمیز ایرانی اسلامی، فرهنگ و هویتی که بارها با تمام حمله های فرهنگ های مختلف در طول تاریخ نشان داده که آنقدر قوی بوده است که توانسته خودش را حفظ کند. کاش می توانستیم از اول انقلاب حجاب را جور دیگری تعریف کنیم، به عنوان پوششی نه در قالب اسلام و یک دستور دینی بلکه به عنوان جزیی از فرهنگ غنی ایران زمین، که قرن ها است پوشیدگی، حجب و حیا، ‌‌‌‌عفاف، اصالت و وقار انسانی برایش جزو مهمترین ارزش ها بوده است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
هزینه چاپ یک کتاب
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس