پشت پرده وام 300 میلیونی بانک ملی

  چهارشنبه، 17 آبان 1402 ID  کد خبر 361794
پشت پرده وام 300 میلیونی بانک ملی
ساعدنیوز: وام 300 میلیونی بانک ملی در قالب طرح مهربانی، اسم و ظاهر قشنگی دارد، اما اگر نزدیک برویم و شرایط پرداخت تسهیلات را بررسی کنیم، وضعیت متفاوت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرارو، بانک ملی روی بیلبورد‌های شهری خود نوشته تا سقف 300 میلیونی وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهاردرصد پرداخت می‌کند. شعار تبلیغاتی جذابی هم برگزیده‌اند که ادعا دارد «سقف مهربانی بلند است». اگر پیگیر ماجرا شوید و به سایت بانک ملی سر بزنید، جهت استحضار نوشته‌اند پرداخت وام 300 میلیونی یکی از طرح‌های جدید است و متقاضیان می‌توانند در کمترین زمان ممکن وام بگیرند. بانک ملی در بخش دیگری از اطلاعیه خود به کسانی که در این بانک حساب ندارند مژده داده با استفاده از اپلیکیشن همراه بانک بام، می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند و ضمن افتتاح حساب و امکان استفاده از تسهیلات 300 میلیونی را پیدا کنند.

وام 300 میلیونی بانک ملی به‌طور طبیعی وسوسه کننده است اما از فاصله نزدیک حداقل آنقدر که روی بیلبورد‌های شهری و تبلیغات محیطی تاکید کرده‌اند قشنگ نیست.

وام 300 میلیونی مختص بانک ملی نیست

وام 300 میلیونی تنها توسط بانک ملی پرداخت نمی‌شود. بانک مرکزی اردیبهشت امسال اعلام کرد سقف وام قابل پرداخت در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه را افزایش می‌دهد. این عدد قبلا 200 میلیون تومان بود و با 100 میلیون افزایش به 300 میلیون تومان رسید. همچنین نباید از نقش حرف «تا» قبل 300 میلیون غفلت کرد.

وام 300 میلیونی بانک ملی، یکی از انواع تسهیلات قرض‌الحسنه است، ولی الزاما به‌معنای پرداخت 300 میلیون به همه متقاضیان نیست. وجود کلمه سقف در تبلیغات محیطی و شهری یعنی متقاضیان می‌توانند حداکثر 300 میلیون وام بگیرند، اما به خیلی‌ها رقم کمتری تعلق خواهد گرفت.

تسهیلات 300 میلیونی به دو بانک مهر ایران و رسالت تکلیف شده است، چون هر دو، بانک‌های تخصصی قرض‌الحسنه کشور هستند، اما سایر بانک‌ها نیز می‌توانند به میل و اراده خود و براساس منافعشان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند.

تسهیلات قرض‌الحسنه علاوه بر بانک ملی دو بانک تخصصی، در فهرست خدمات بانک آینده، بانک سینا، بانک توسعه تعاون، بانک پارسیان و سایر بانک‌های کشور دیده می‌شود. وام ازدواج مشهورترین نوع تسهیلات قرض‌الحسنه است.

سود وام بانکی در حالت عادی با نرخ 23 درصد محاسبه می‌شود، اما دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه از پرداخت سود معاف هستند و باید اقساط ماهیانه خود را با احتساب چیزی به اسم کارمزد چهاردرصد به بانک برگردانند. تسهیلات قرض‌الحسنه به خاطر پایین بودن کارمزد، میزان اقساط کم و پول کمی که در پایان قرارداد به بانک پس می‌دهید محبوب و پرتقاضا است.

پرداخت وام قرض‌الحسنه به سپرده‌گذاری مردم در صندوق‌های قرض‌الحسنه وابسته است، اما به‌دلیل اینکه به سپرده صندوق قرض‌الحسنه سود تعلق نمی‌گیرد، میزان محبوبیت‌شان پایین آمده و موجودی آنها در سال‌های اخیر روندی نزولی به خود گرفته است.

بیشتر بدانید | وام 300 میلیونی بانک ملی سقف رقم پرداختی به متقاضیان است. حداقل میزان تسهیلات در این مدل پنج میلیون تومان خواهد بود و سریعترین روش دریافت وام 300 میلیون بانک ملی سپرده‌گذاری مبلغ 750 میلیون تا شش میلیارد تومان برای یک ماه است. اقساط وام 300 میلیونی با سپرده‌گذاری رقم 476 میلیون و 200 هزار تومان برای یک‌سال و به شرط بازپرداخت 60 ماهه، به‌طور متوسط ماهی پنج میلیون و 455 هزار تومان می‌شود

وام 300 میلیونی به شرط ماندن سپرده متقاضی نزد بانک تا زمان تسویه کامل اقساط پرداخت می‌شود

اقساط وام 300 میلیون می‌تواند ترسناک باشد

پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها از محل منابع مشخصی انجام می‌شود. منابع مورد نیاز وام 300 میلیونی بانک ملی که حالا می‌دانیم در اصل همان وام قرض‌الحسنه است، از محل صندوق‌های قرض‌الحسنه تامین خواهد شد. به‌همین دلیل تنها شامل حال افرادی می‌شود که پول خود را برحسب نیازشان برای برای مدتی در بانک سپرده‌گذاری کنند.

میزان وام پرداختی به هر شخص علاوه بر مدت زمان انتظار، به میزان سپرده‌ای که در بانک گذاشته بستگی دارد. طول دوره سپرده‌گذاری برای دریافت وام 300 میلیونی بانک ملی، حداقل یک‌ماه و حداکثر 12 ماه خواهد بود. اگر سقف 300 میلیون را به‌صورت فوری نیاز داشته باشید، باید 750 میلیون تومان را برای یک ماه در حساب بخوابانید، ولی اگر می‌توانید برایش یک سال صبر کنید، سپرده‌گذاری 81 میلیون و انتخاب دوره بازپرداخت شش‌ماهه پیش‌رویتان قرار دارد. این‌طوری زودتر به اصل پول خود دسترسی پیدا می‌کنید، اما تقریبا باید ماهی 60 میلیون تومان قسط بدهید.

اقساط وام 300 میلیونی بانک ملی با کارمزد چهاردرصد و طی دوره‌های مشخص شده از سوی متقاضی تعیین خواهد شد. دوره بازگشت وام حداقل شش ماه است، اما گزینه‌های بازگشت یک سال، 19 ماه، دو سال، 30 ماه، سه سال، 42 ماه، چهار ساله، 54 ماه و حداکثر پنج ساله را نیز پیش رو خواهید داشت. هرچقدر زمان بازگشت وام را کوتاهتر انتخاب کنید، دسترسی به اصل پول در زمان کمتری امکان‌پذیر خواهد بود ولی از آن‌طرف رقم اقساط ماهیانه بالا می‌رود.

وام 300 میلیونی با کمترین میزان اقساط ماهیانه به شخصی تعلق می‌گیرد که رقم 476 میلیون و 200 هزار تومان را برای مدت یک‌سال، سپرده‌گذاری کند و موقع دریافت وام، روی گزینه بازپرداخت 60 ماهه انگشت بگذارد. این شخص پس از دریافت وام باید در طول پنج سال بعد به‌طور متوسط ماهی پنج میلیون و 455 هزار تومان قسط بدهد.

وام 300 میلیونی محتاج سپرده‌گذاری است

تسهیلات 300 میلیونی بانک ملی، مختص کسانی است که عدد مشخصی را در بانک سپرده‌گذاری کنند و بتوانند برای مدتی معین منتظر بمانند تا نوبت‌شان برسد. ضمن اینکه تا زمان بازگرداندن اصل پول و تکمیل اقساط ماهیانه نمی‌توانید به اصل پول خود دست بزنید.

وام قرض‌الحسنه بانک ملی و سایر بانک‌ها به این شکل و شمایل ابتدا دنبال جذب منابع و تقویت صندوق‌های قرض‌الحسنه است. قدرت هر بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، به‌طور مستقیم با توانایی جذب منابع ارتباط دارد. رقم وام پرداختی به هر شخص در نهایت براساس میزان سپرده و مدت زمانی که منتظر مانده مشخص می‌شود. سقف وام قابل پرداخت در این حالت 300 میلیون تومان است.

وام 300 میلیونی بانک ملی در سریعترین حالت ممکن به کسانی تعلق می‌گیرد که 750 میلیون تومان را برای یک ماه سپرده‌گذاری کنند. کمترین طول دوره بازگشت پول شش ماه است و سپرده 750 میلیونی شما در این مدت پیش بانک باقی می‌ماند.

وام 300 میلیونی بانک ملی با میزان سپرده منطقی نصیب کسانی می‌شود که 300 میلیون داشته باشند و آن را برای سه ماه در صندوق قرض‌الحسنه سپرده‌گذاری کنند. این افراد می‌توانند پس از سه‌ماه، 300 میلیون وام بگیرند. اگر این گزینه به‌نظرتان جذاب می‌آید، بهتر است بدانید اقساط وام 300 میلیون در حالت بازپرداخت شش‌ماهه، به‌طور متوسط 60 میلیون محاسبه می‌شود، اما اگر گزینه بازپرداخت 24 ماه را انتخاب کنید، اقساط وام 300 میلیونی بانک ملی به ماهی 13 میلیون و 636 هزار تومان می‌رسد.


5 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس