دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مقاله نویسی / نحوه نگارش مقاله /

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات جی سی آر 

دوشنبه، 03 اردیبهشت 1397
کد خبر: 4919
ساعدنیوز: مجلات جی سی آر نیز به مجلاتی که در پایگاه آی اس آی نمایه شده اند و دارای ایمپکت فکتور هستند اطلاق می شود. ساعد نیوز در ادامه در مورد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات جی سی آر صحبت خواهد ک

امروزه ارایه مقاله و چاپ آن در مجله معتبر دغدغه بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان شده است به خصوص اینکه داشتن مقاله در رزومه تحصیلی و علمی تاثیر بالایی در قوی شدن آن می کند و  به خصوص اینکه در شرف مصاحبه دکتری نیز باشید. اما انتخاب یک مجله معتبر و خوب از الزامات چاپ مقاله است. چندین پایگاه ایندکس کننده مقالات داریم که یکی از آن ها پایگاه ISI  است که وابسته به موسسه تامسون رویترز می باشد. مجلات جی سی آر نیز به مجلاتی که در این پایگاه نمایه شده اند و دارای ایمپکت فکتور هستند اطلاق می شود. ساعدنیوز در ادامه در مورد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات جی سی آر صحبت خواهد کرد.

پذیرش و چاپ مقاله 

جی سی آر (JCR) مخفف عبارت  Journal Citation Reports می باشد که ترجمه آن گزارش استنادی مجلات است. اما به چه مجلاتی مجلات جی سی آر اطلاق می شود؟ در مقالات قبلی به تفصیل در مورد موسسه تامسون و مجلات آی اس آی صحبت کردیم. آی اس آی پایگاهی است که مجلات علمی را بر اساس معیار ها و استانداردهای تعیین شده خود نمایه و ایندکس می کند و مجلاتی که در آن نمایه می شوند از اعتبار جهانی بالایی برخوردار می باشد.

اما مجلات آی اس آی بر اساس شکل و طبقه بندی خود به دو نوع تقسیم می شوند که اولی مجلات جی سی آر هستند که این مجلات دارای ایمپکت فکتور بوده و دومی مجلات ISI-List هستند که فاقد ایمپکت فکتور هستند.  جی سی آر یا همان گزارش استنادی مجلات، نشریه ای است که به صورت سالانه ارایه می شود و در آن مجلاتی که در آی اس آی نمایه شده اند و دارای ایمپکت فکتور هستند لیست شده است.

ایمپکت فکتور یا IF ، ضریب تاثیر نیز نام دارد و به میانگین تعداد ارجاعات به یک مقاله در یک مجله  علمی در طول بازه زمانی مشخص اطلاق می شود که این ضریب توسط موسس تامسون و پایگاه آی اس آی محاسبه می شود و برای هر مجله یک ایمپکت فکتور مشخصی تعیین می گردد. در لیست معرفی شده جی سی آر این ضریب برای کل مجله محاسبه و تعیین می شود و مختص یک مقاله و یا یک نویسنده خاص نیز نمی باشد. از طرفی دیگر نحوه نمره دهی و ضریب گذاری برای رشته های مختلف مختص همان رشته است و نمی توان ایمپکت قکتورهای رشته های مختلف را با یکدیگر مقایسه نمود.

جی سی آر با لیست کردن مجلات آی اس آی که دارای ایمپکت فکتور هستند در پیدا کردن این مجلات کمک بزرگی می کند. اما مجلاتی که دارای ایمپکت فکتور هستند معمولا پذیرش مقاله رایگان دارند و از ارزش علمی بالایی در سطح جهان به خصوص در دانشگاه های ایران برخوردار هستند و مقالات چاپ شده در آن ها اعتبار بالایی دارند.  پذیرش و چاپ مقاله در مجلات جی سی آر زمانبر بوده و به دلیل بررسی و داوری سختگیرانه سخت تر خواهد بود.

شبکه مترجمین اشراق به منظور کمک به فرهیختگان و دانش پژوهان و اساتید دانشگاهها از سال 1393 اقدام به ارائه خدمات آنلاین یا ترجمه تخصصی کتب و مقالات به صورت حرفه ای کرد.برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان شبکه مترجمین اشراق تماس حاصل نمایید و یا درخواست خود را از طریق وبسایت www.eshraghtranslators.com ارسال نمایید تا مشاوره های مورد نیاز برای شما ارائه شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی