ساعدنیوز
ساعدنیوز

پیام قهرمان مستر المپیای امسال برای هادی چوپان، گرگ پارسی

  جمعه، 27 مهر 1403 ID  کد خبر 413591
پیام قهرمان مستر المپیای امسال برای هادی چوپان، گرگ پارسی
ساعدنیوز: سامسون داودا، نفر اول مستر المپیا 2024، از هادی چوپان دعوت کرد تا در مسابقات آرنولد کلاسیک 2025 شرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، سامسون داودا نفر اول مستر المپیا 2024 که به تازگی به این عنوان دست پیدا کرده، اعلام کرده که با کسب این قهرمانی همچنان به دنبال اهداف بزرگتر است. داودا چالش بعدی خود را مشخص کرده است: آرنولد کلاسیک، جایی که او برای یک جایزه 500 هزار دلاری در بخش آزاد مردان رقابت خواهد کرد.

درحالی‌که بسیاری از قهرمانان مستر المپیا پس از قهرمانی خود یک گام به عقب برمی‌دارند و تمرکز خود را روی مسابقات فصل آینده می‌گذارند، سامسون داودا برنامه‌های متفاوتی دارد.

ادامه فعالیت: استراتژی جسورانه داودا

داودا فقط یک روز پس از کسب عنوان مستر المپیا گفت: "من قرار نیست که فقط در سال یک مسابقه بدهم و بعدش در تمام سال ناپدید باشم... در مورد آرنولد کلاسیک باید بگویم که باور کنید من در آن مسابقات حضور خواهم داشت."

تعهد او به فعال ماندن در طول سال تغییر قابل توجهی نسبت به استراتژی معمولی است که از گذشته در بین برندگان مسابقات مستر المپیا بسیار دیده شده است. قهرمانی در مسترالمپیا نه تنها با یک جایزه 600 هزار دلاری همراه است، بلکه یک مزیت قابل توجه نیز دارد، برندگان به طور خودکار برای شرکت در مسابقات سال آینده واجد شرایط می‌شوند.

این باعث شده که بسیاری از آن‌ها آرامش بیشتری به برنامه مسابقات در طول سال داشته باشند و صرفاً بر دفاع از عنوان قهرمانی خود در مستر المپیای بعدی تمرکز کنند. با این حال، تصمیم متفاوت داودا برای بسیاری از طرفداران رشته بدنسازی جذاب است.

داودا سنت‌شکنی می‌کند

اکثر قهرمانان، از جمله درک لانسفورد، از قهرمانی خود در المپیا به عنوان بلیتی برای فصل بعدی استفاده می‌کنند و در طول فصل در هیچ رقابت دیگری شرکت نمی‌کنند. کریس بامستد، قهرمان شش بار کلاسیک فیزیک المپیا، این تصمیم را جا انداخته است. از سال 2019، بامستد به طور انحصاری در المپیا رقابت کرد و از زمان اضافی برای اصلاح فیزیک خود و تسلط بر رقابت بعدی استفاده کرد.

درک لانسفورد که در سال 2023 عنوان مستر المپیا را به دست آورد، پس از پیروزی خود تصمیم گرفت در بقیه مسابقات شرکت نکند. این به او اجازه داد تا کاملاً روی المپیای بعدی تمرکز کند، اما در نهایت در سال 2024 این عنوان را در رقابت‌ با داودا از دست داد که استراتژی او را زیر سوال برد.

سامسون داودا قصد دارد حضوری ثابت در صحنه داشته باشد، یادآور اسطوره‌های گذشته مانند رونی کلمن، که در طول سلطنت خود با هشت عنوان مستر المپیا، در یک سال چندین بار در مسابقات مختلف شرکت کرد.

کلمن حتی در سال 2001، تنها چند ماه پس از کسب قهرمانی المپیا در سال 2000، ظاهری به یاد ماندنی در آرنولد کلاسیک داشت. تصمیم داودا برای دنبال کردن مسیری مشابه می‌تواند جان تازه‌ای را به فضای رقابتی این رشته تزریق کند.

خبر خوشحال‌کننده در میان خداحافظی‌ها

اشتیاق سامسون داودا برای ماندن در رقابت نقطه روشنی برای طرفداران است، به ویژه با توجه به موج اخیر بازنشستگی و کناره‌گیری‌های غیرمنتظره که صحنه رقابت را تغییر داده است. در آستانه المپیا 2024، این ورزش شاهد چندین خداحافظی‌ قابل توجه بود:

نیک واکر، یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران، برای دومین سال متوالی از المپیا کنار رفت و طرفداران را ناامید کرد.

سیدنی گیلون، قهرمان هشت دوره المپیا، بازنشستگی‌اش را اعلام کرد و به دوران حرفه‌ای خود پایان داد.

همچنین به نظر می‌رسد ارین بنکس، برنده جایزه فیزیک مردان در سال 2022 نیز از صحنه دور شده است.

کریس بامستد، مسلماً یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌ها در بدنسازی، تایید کرد که المپیا 2024 آخرین نمایش رقابتی او خواهد بود.

در مقابل این اتفاقات، تصمیم سامسون داودا برای رقابت در آرنولد کلاسیک 2024، حس تداوم و هیجان را برای طرفدارانی که مشتاق دیدن بیشتر او هستند، به ارمغان می‌آورد.

تعهد او به حضور در صحنه، به پر کردن جای خالی ستاره‌هایی که خداحافظی‌ کرده‌اند، کمک می‌کند و باعث می‌شود این رشته ورزشی همچنان سر زبان‌ها باشد.

به دنبال تاریخ‌سازی: دبل آرنولد-المپیا

برای سامسون داودا، تصمیم برای شرکت در آرنولد کلاسیک چیزی فراتر از حفظ آمادگی بیشتر است، بلکه به دنبال رقم زدن یک اتفاق تاریخی است. او به دنبال حفظ عنوان آرنولد کلاسیک است. او در سال 2023 قهرمان آرنولد کلاسیک شد و در مقابل به عنوان نفر سوم مستر المپیا معرفی شد.

هادی چوپان عنوان آرنولد کلاسیک را در سال 2024 پس گرفت، اما عزم داودا برای حضور در این رقابت‌ها، چوپان را با یک چالش بزرگ مواجه می‌کند.

قهرمانی متوالی در مستر المپیا و آرنولد کلاسیک یک شاهکار نادر در دنیای بدنسازی است، اما بی‌سابقه نیست. در صورت موفقیت، داودا تاریخ‌ساز می‌شود.

در طول کنفرانس مطبوعاتی پس از مستر المپیا، داودا همچنین از رقبای خود در این رقابت‌ها استقبال کرد تا برای یک مسابقه مجدد به صحنه آرنولد کلاسیک بروند. داودا گفت: "از آن‌ها استقبال می‌کنم تا به همراه من بیایند، در مسابقات آرنولد کلاسیک با من ملاقات کنند. بیایید دوباره این کار را انجام دهیم."

معنی پیام داودا به رقبا

اظهارات سامسون داودا به رقبای او فشار وارد کرده، چون بسیاری از آن‌ها ممکن است انتظار داشته باشند که این ورزشکار منحصراً روی دفاع از عنوان خود در مستر المپیا تمرکز کند. داودا با انتخاب فعالیت در طول سال، پیام روشنی را ارسال می‌کند: او بعد از موفقیت‌هایش، استراحت نمی‌کند.

این حرکت می‌تواند سایر رقبای بزرگ او را وادار کند تا در استراتژی‌های خود تجدید نظر کنند و احتمالاً آرنولد کلاسیک آینده را به یکی جذاب‌ترین رقابت‌های اخیر تبدیل کند. با جذب یک جایزه 500 هزار دلاری در آرنولد کلاسیک و تلاش داودا برای تاریخ‌سازی، صحنه برای یک مسابقه هیجان انگیز در سال 2024 آماده می‌شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رهبر معظم انقلاب : به یک مجلسی دعوت شدیم که در آن شراب سِرو می‌شد و ما نرفتیم بعد پیام دادند که شما بیایید و شراب نخورید+ویدیو (246 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا نجّار برای طراحی درِ توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (204 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (122 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (114 نظر) فنجان های چای و شیرینی مخصوص بیت رهبری برای پذیرایی از مهمان ها و هنرمندان/ ساده و باصفا به سبک خانه های قدیمی+عکس (98 نظر) نگاهی به بنز جی ال اس 580 هفتاد میلیاردی بهرام رادان با رنگ سبز زمردی +فیلم/ سلیقه علی سنتوری حرف نداره (97 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده است که الان نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (88 نظر) جشن تولد مجلل رضا گلزار، همسر جنتلمن آیسان آقاخانی/تزئین زیبای کیک شکلاتی با توت فرنگی (82 نظر) آزیتا حاجیان مهریِ سریال کیمیا: من 20 سال زندگی خیلی خوبی با آقای شریفی‌نیا داشتم، پدر بچه‌هامه و بعد از طلاق هم دوستیمون ادامه داره+ ویدیو (77 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (60 نظر) (فیلم) خوش آمد گویی ابراهیم تاتلیس خواننده ترکیه‌ای به احمدی‌نژاد در کنسرتش / هر چقدر مردم ایران منو دوست داشته باشن من دو برابر اون‌ها رو دوست دارم (59 نظر) الهام چرخنده: اگر خواهران منصوریان چادر سر کنند به آنها خانه و ماشین می‌دهم!+فیلم (56 نظر) رضا رویگری: 12 ساله پسرم رو ندیدم عکسش رو بغلم نگه می دارم که بهش بگم دلم براش تنگ شده ، منو اینقدر تنها نگذارید، من هیچکس رو ندارم دیگه (52 نظر) هادی چوپان: به من میگن بمون آمریکا نیا ایران آیندت رو همونجا بساز اما من میگم آینده بدون ایران بسوزه بهتره/ ما 8 هزار سال تمدن داریم هیچ وقت بد ایران رو نخوایم (46 نظر) بهنوش طباطبایی: من و مهدی دائم باهم دعوا میکردیم و از همدیگر خسته شده بودیم!+عکس (46 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نیما فلاح: سحر ولدبیگی اگر حوصله داشته باشد با غذا جادو میکند/ خوشمزه‌ترین جگر عمرمان را در یک مغازه کثیف خوردیم+عکس
نیما فلاح: من و سحر راضی به گرفتن مراسم عروسی نبودیم! فی الواقع مراسم عروسی به همه خوش می گذرد به غیر عروس و داماد/ لباس عروس هیچ جذابیتی برایمان نداشت
پیام قهرمان مستر المپیای امسال برای هادی چوپان، گرگ پارسی
واکنش متفاوت صادق زیباکلام و شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس + فیلم
ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح پهلوی: نقش ملکه برایم جذاب بود به همین دلیل پذیرفتم فرح شوم
الناز ملک با زرافه باز می‌گردد / یک سریال جنایی نفس‌گیر بعد از زخم کاری
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد!
مقابله جزئی اینستاگرام با سوءاستفاده جنسی از نوجوانان
سری جدید شام ایرانی با حضور هنرمندان و همسرانشان در فضایی خانوادگی
آغاز ثبت‌نام در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1404 از 29 مهرماه/ شرایط و جزئیات
اعلام نتایج نهایی آزمون مهرماه تمامی رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی/ شرایط و جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان
نگاهی به 5 تن از مشهورترین و قدرتمندترین ملکه‌های تاریخ ایران باستان/ از آتوسا دختر کوروش کبیر گرفته تا آماستری، همسر خشایارشا+ تصاویر
بازی فکری؛ اگه تو تیزبینی دست "شرلوک هلمز" رو از پشت بستی زود بگو «پر» کجا قایم شده
جوکر دیدن شاهرخ استخری و دخترهاش در بلژیک در حواشی داغ امروز جمعه 27 مهر 1403
(ویدئو) گریه‌های تلخ عمو رشید در نقش«هیتلر اصفهانی» در جوکر2/ رودخانه "زاینده راین "را گرفتند/ فقط دلداری مجید یاسر و علی صادقی دیدنیه😁
منتخب روز   
پادشاه سگ ها با مو های بلند ابریشمی/افسانه ای ترین سگی که میتوانید ببینید! تصاویر عجیب و جالب از ناپدید شدن استانبول ترکیه در مه غلیظ/شهر زیر مه گم شد! انگشترهای رهبر معظم انقلاب زیر ذره بین ؛ از انگشتر فیروزه نیشابوری تا انگشتر عقیق کبود یمنی/ حقا که دستان با صلابت رهبری زینت بخش انگشتران اند برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها مهران مدیری به رامبد جوان : عاشق شدی ؟ آره خیلی زیاد؛ نگار خیلی آروم و درونی و ساکته چطور با تو سر میکنه؟ هشدار: فوراً بلاگرها را آنفالو کنید/ ساعت 12 شب صفحه‌ام را خصوصی می‌کنم و عکس‌های خیانتش را می‌گذارم!