دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

پیامدهای حمله اوکراین به پل کرچ در کریمه؛ از به خطر افتادن امنیت غذایی جهان تا تقابل اتمی روسیه و آمریکا 

دوشنبه، 26 تیر 1402
کد خبر: 348827
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ساعدنیوز گفت: تنش ها در میدان نبرد اوکراین هر روز تشدید می شود و شاید وقت آن است که برای نبردی مستقیم میان روسیه و آمریکا به عنوان دو ابرقدرت اتمی آماده شویم.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل خارجی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما و در واکنش به حمله پهپادی اوکراین به پل کرچ در کریمه گفت: این دومین باری است که این پل مورد هدف قرار می گیرد. بار اول یک کامیون بمب گذاری شده بر روی این پل منفجر شد و این بار از دو پهپاد برای حمله به این پل استفاده شده است. هم روسیه و هم اوکراین نسبت به منطقه کریمه ادعای مالکیت دارند. اوکراین این بخش را جزوی از خاک خود می داند که توسط روسیه اشغال شده است و روسیه آن را بخشی می داند که به صورت قانونی و از طریق همه پرسی به روسیه الحاق شده است. قبل از انضمام چهار استان جدید به روسیه، بحث کریمه به این داغی نبود ولی اوکراین بار دیگر، با این حمله نشان داد که همچنان بر سر الحاق کریمه به روسیه حاضر به ورود به چالشی جدیدتر با مسکو است. روسیه می داند که اگر در دونباس پیروز نشود باید در مسکو با غرب بجنگد و از طرف دیگر، غربی ها هم می دانند که اگر در میدان نبرد اوکراین جنگ را واگذار کنند، اتفاق بدتری برای شان رخ خواهد داد. بنابراین، این جنگ به معنایی برای هر دو طرف حیثیتی شده است.

ابوالفتح افزود: حمله اوکراین به پل کرچ با چراغ سبز غرب و به طور ویژه آمریکا صورت گرفته است و این نشان از آن دارد که اوکراین از تداوم کمک های نظامی غرب به این کشور برای تقابل با روسیه اطمینان خاطر دارد. طرف روس هم در واکنش به این حادثه اعلام کرده است که قرارداد ترانزیت غله از اوکراین با واسطه گری ترکیه و سازمان ملل را لغو خواهد کرد و این مسأله می تواند امنیت غذایی دنیا را به خطر بیندازد و باعث افزایش قیمت غلات در بازارهای جهانی شود. البته باید منتظر باشیم و وساطت سازمان های بین المللی برای تجدید نظر روسیه در این تصمیم را ببینیم. ولی مهمترین اقدام روسیه بعد از این حمله، تروریستی اعلام کردن دولت اوکراین است و این موضوع تبعات جدیتری را در میدان جنگ خواهد داشت. کرملین اعلام کرده است که دولت و حکومت اوکراین را یک دولت تروریستی می داند و تدابیر خاصی را برای مبارزه با اقدامات تروریستی اوکراین خواهد اندیشید. بنابراین، می توانیم هدف قرار گرفتن ساختمان های دولتی اوکراین و نیز برخی شخصیت های حکومتی برجسته را نیز انتظار داشته باشیم.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به افزایش سطح تنش ها بعد از حمله پهپادی اوکراین به پل کرچ تصریح کرد: شرایط طوری در میدان رقم خورده است که هر دو طرف خودشان را محکوم به پیروزی می دانند و به کمتر از پیروزی راضی نمی شوند و این به هیچ وجه چشم انداز مثبت و امیدوارکننده ای را برای آینده این جنگ پیش روی ما قرار نمی دهد. حتی حمله پهپادی به پل کریمه از سوی اوکراین با حمایت غرب، نشان از آن دارد که آمریکا و متحدانش می خواهند سطح تنش را در میدان نبرد بالاتر ببرند و اقدامات رادیکالتری را به نمایش بگذارند. انتقال بمب های خوشه ای آمریکا به اوکراین و تقابل روسیه با این اقدام می تواند شرایط را بغرنج تر کند و حتی ممکن است در نهایت شاهد تقابل مستقیم روسیه و آمریکا به عنوان دو قدرت اتمی در میدان نبرد باشیم.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده