ساعدنیوز
ساعدنیوز

پیش بینی و تحلیل قیمت اتریوم در سال 2023

  دوشنبه، 04 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
پیش بینی و تحلیل قیمت اتریوم در سال 2023
اتریوم را باید یکی از جذاب ترین ارزهای موجود در دنیای ارزهای دیجیتال دانست. اتریوم پس از بیت کوین پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال، در رتبه دومین ارز ارزشمند بازار از نظر مارکت کپ و ارزش کلی قرار دارد.

اتریوم را باید یکی از جذاب ترین ارزهای موجود در دنیای ارزهای دیجیتال دانست. اتریوم پس از بیت کوین پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال، در رتبه دومین ارز ارزشمند بازار از نظر مارکت کپ و ارزش کلی قرار دارد.

با توجه به این که با ریزش بیت کوین در ماه‌های اخیر، قیمت ارز دیجیتال اتریوم نیز کاهش یافته، بسیاری افراد به دنبال پیش بینی قیمت اتریوم در آینده هستند تا در صورتی که این ارز جای رشد بسیاری داشته باشد، اکنون که قیمت ارز اتریوم پایین است آن را خریداری کنند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2023 و پس از آن مواردی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

قیمت لحظه ای اتریوم

اتریوم چیست؟

قبل از این که به سراغ پیش بینی و تحلیل قیمت اتریوم در آینده برویم، بد نیست نکاتی را در خصوص اینکه اتریوم چیست بیان کنیم. همان طور که اشاره کردیم اتریوم دومین ارز دنیای کریپتوکارنسی پس از بیت کوین است. با توجه به کاربردهای بسیار زیاد اتریوم، بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مارکت کپ یا ارزش کلی اتریوم می‌تواند در سال‌های آینده از بیت کوین پیشی گیرد و عنوان ارزشمندترین ارز دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

مخصوصاً که نسخه دوم اتریوم که در ماه‌های اخیر راه اندازی شده با کاهش کارمزد و افزایش سرعت تراکنش‌ها توانسته کاربرد اتریوم را بسیار بیشتر از گذشته کند. پس باید بگوییم که به طور کلی اتریوم یک گزینه مناسب و جذاب برای سرمایه گذاری طولانی مدت است.

تاریخچه قیمت اتریوم

برای اینکه بتوان کار پیش بینی قیمت اتریوم را انجام داد، باید ابتدا گذشته این ارز دیجیتال را بررسی کرد. در جولای سال 2015 بود که اتریوم با قیمت 75 سنت عرضه شد. سه ماه پس از عرضه اتریوم، کمترین قیمت تاریخ این ارز دیجیتال به میزان 42 سنت ثبت شد و از آن به بعد روند افزایش قیمت این ارز دیجیتال شروع شد. در سال 2017 با شروع بازار صعودی، قیمت اتریوم تنها در یک سال از 8 دلار به 1360 دلار رسید.

قیمت اتریوم

قیمت ارز دیجیتال اتریوم در بازار نزولی سال 2018 به 97 دلار کاهش پیدا کرد اما پس از آن صعودی باور نکردنی و بسیار خوب را تجربه کرد. به طوری که بالاترین قیمت اتریوم در نوامبر 2021 ثبت شد. هر عدد اتریوم در این زمان 4800 دلار ارزش داشت و رشدی نزدیک به 50 برابری را تنها در سه سال تجربه کرد. پس از آن با شروع مجدد روند نزولی بازار، قیمت اتر کاهش بسیاری پیدا کرد و حتی برای مدتی قیمت آن به زیر 1000 دلار نیز رسید.

عوامل مؤثر در قیمت اتریوم

قبل از آن که به سراغ پیش بینی قیمت اتریوم در آینده برویم، ابتدا باید مواردی را که در قیمت این ارز دیجیتال نقش دارند و باعث شده که آینده‌ ای روشن را برای آن متصور باشیم، با هم مرور کنیم. از مهم ترین عوامل مؤثر روی قیمت اتریوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- راه اندازی اتریوم 2

شاید یکی از بزرگ ترین نقطه ضعف‌های اتریوم، کارمزد یا گس فی بسیار بالای این شبکه در مقایسه با شبکه‌های دیگر دنیای ارزهای دیجیتال بود. اما اکنون و با شروع راه اندازی اتریوم 2.0 این هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. ویتالیک بوتیرین خالق اتریوم هدف از راه اندازی اتریوم 2.0 و انجام این تغییرات را کاهش هزینه‌های شبکه و مصرف انرژی برای تولید بلاک‌های جدید عنوان کرده است.

همین موارد باعث شده تا استقبال از اتریوم بیشتر شود و همین امر در افزایش قیمت آن در آینده نقش خواهد داشت.

2- پیشگام و پرکاربرد

اتریوم را باید پیشگام توسعه قراردادهای هوشمند در بازار کریپتوکارنسی دانست. با توجه به این که در حدود 90 درصد از معاملات بازار (NFT) با استفاده از اتریوم انجام می‌شوند، باید بگوییم که این ارز کاربرد بسیار بالایی در بخش‌های متفاوت بازار دارد. همین کاربرد بالا به مرور باعث افزایش تقاضا و افزایش تعداد افراد خریدار اتریوم خواهد شد و همانطور که همه می‌دانند، افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت می‌شود.

3- آدرس‌های زیاد دارای اتریوم

یکی دیگر از مواردی که می‌توان از آن به عنوان دلیلی برای رشد قیمت اتریوم در آینده یاد کرد، تعداد بالای آدرس‌هایی است که در آن اتریوم وجود دارد. در حال حاضر بیش از 225 میلیون آدرس در بلاک چین وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای مقداری اتریوم هستند. در حدود 500 هزار آدرس از این تعداد آدرس فعال هستند و کارهای متفاوتی مانند خرید و فروش (NFT) را در دنیای کریپتوکارنسی انجام می‌دهند.

قیمت ارز دیجیتال اتریوم

پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2023

با توجه به این که اتریوم بستر جذابی برای بسیاری از کارها در دنیای کریپتوکارنسی مانند قراردادهای هوشمند جانبی، (NFT)‌ها و همچنین بخش عمده ای از دنیای متاورس است، می‌توان گفت که با شروع دوباره بازار صعودی، قیمت آن افزایش مناسبی پیدا خواهد کرد.

البته در ماه‌های اخیر مواردی مانند جنگ اوکراین و روسیه، تورم و رکود جهانی، قانون گذاری در خصوص ارزهای دیجیتال و چند مورد دیگر باعث شده تا بازار ارزهای دیجیتال دستخوش هیجانات شود و نتوان قیمت اتریوم را به صورت دقیق پیش بینی کرد.

لازم به ذکر است که اتریوم میان بسیاری از افراد قدیمی و کاربلد بازار ارزهای دیجیتال جایگاه خاص خود را دارد و در حال حاضر نهنگ‌های اتریوم مشغول خرید اتریوم هستند و همین امر نشان می‌دهد که احتمال رشد قیمت این ارز در آینده بسیار بالاست. بسیاری از کارشناسان حداقل قیمت را برای اتریوم در سال 2023، در حدود 2500 دلار پیش بینی می‌کنند.

البته این حداقلی است که برای قیمت این ارز دیجیتال محبوب بیان شده است و باید با بررسی قیمت لحظه ای اتریوم و نمودار قیمت اتریوم در این خصوص اطلاعات بیشتری را برای پیش بینی قیمت آن به دست آورد.

برخی از کارشناسان نیز عددهای بسیار بالاتری را برای اتریوم در نظر گرفته اند. آن‌ها اعتقاد دارند که در پایان سال 2023 قیمت اتریوم از 5000 دلار فراتر خواهد رفت. در هر صورت همه کارشناسان اعتقاد دارند که اتریوم در سال‌های آینده رشد بسیار مناسبی را تجربه خواهد کرد. قیمت اتریوم امروز و در زمان نگارش مطلب در حدود 1850 دلار معادل 97 میلیون تومان است.

قیمت رمز ارز اتریوم

جمع بندی

  • اتریوم را باید یکی از جذاب ترین ارزهای دیجیتال دانست که با توجه به کاربرد بالا، طرفداران بسیار و توسعه آن می‌تواند رشد قیمت چند برابر را در ماه‌ها و سال‌های آینده تجربه کند.

  • شما می‌توانید برای خرید اتریوم به شکلی راحت و با قیمت لحظه ای درست از خدمات مجموعه اکسکوینو استفاده کنید.

  • در این صرافی معتبر می‌توانید به سادگی بسیاری از ارزهای دیجیتال را با قیمت لحظه ای و درست آن خریداری کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (417 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (170 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (151 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (145 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (44 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (38 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (29 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (27 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (27 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (27 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (23 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (19 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (18 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن (فیلم) به دام انداختن الکتریسیته داخل شیشه و خلق اثر هنری خارق العاده / لحظه ای هیجان انگیز ولی مرگبار سکانس خنده دار برنامه "اسکار"/ وقتی نیما شعبان نژاد، نعیمه نظام دوست رو سرگرم میکنه که بقیه بتونن تمرکز داشته باشن، ولی بدتر شد همه چی🤣 خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از مارشملو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (ویدئو) خواستگاری شهاب حسینی، شمس تبریزی فیلم "مست عشق" از هانده ارچل / ترکی حرف زدن دیدنی پارسا پیروزفر (ویدئو) علت بامزه علاقه روناک سریال "نون خ" به زبان کره ای و تسلطش به این زبان/ میبینین چقدر بیرون سریال متفاوته حتی مدل حرف زدنش دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! عجیب ترین لوازم تحریر جهان که از دیدنشون شاخ درمیارین (ویدئو) آهنگ جدید منوچهر هادی برای دخترش سوفیا از شدت دلتنگی اش خلاقیت منحصربفرد رامبد جوان برای دلبری کردن از همسرش با الهام از اسم نگار+عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس... هنرنمایی دیدنی حامد آهنگی و یوسف صیادی با یکی از معروفترین آهنگهای جهانی/ رسما سالن رفت هوا صدای خاصی که داورهای "صداتو" با دلیل حذفش کردند ولی غوغایی به پا کرد که فَکِ همه خورد زمین/ ببین چه ترانه ای هم خوند چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال نون خ، بدون گریم قدرت بازیگری خیره کننده مریلا زارعی در سکانسی از سریال افعی تهران/ ببینین چطور در چند لحظه با لحن و نگاه و زبان بدن قدرت بازیگریشو به رخ میکشه! قاب سه نفره و عاشقانه محمدرضا گلزار با مادربزرگ و خواهرزاده نازش در خانه پدربزرگش +عکس/ ثبت این لحظه به دست آیسان خانوم بوده😍 نسبت شیدا خلیق و ناهید مسلمی بازیگران سریال زوج یا فرد در واقعیت چیست؟ اوج تعهد و وفاداری محسن تنابنده، نقی پایتخت به زنش+ویدیو/ اگه تو بمیری یه زن دیگه میگیرم! روش های تشخیص زیپو اصل از تقلبی ماجرای شنیدنی آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس خلاقیت پدر ایرانی در پیوند موفقیت‌آمیز ادکلن با اسپری شیشه‌شور حماسه آفرید+عکس/ مغز این هموطن بوسیدن داره😂 انواع سقف متحرک و مزایا آن در تمام فصول عاشقانه های مینا خانوم برای تولد همسرش بهرام رادان/ اولین تولد آقای بازیگر بعد از بابا شدنش +عکس سورپرایز هوش پران یک پسربچه با ساختن مجسمه زیبای رونالدو، ابرستاره فوتبال جهان/ چه ذوق و استعداد بی‌نظیری+عکس تولد حیرت انگیز یک سگ عجیب الخلقه با 8 پا و دو بدن مجزا/ سرنوشت این حیوان چه شد؟+عکس
تیتر امروز   
9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! ماجرای شنیدنی آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف ناگفته های زندگی شخصی علی دایی که شوکه تان خواهد کرد/ از دانشگاه شریف تا گیتارنوازی قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده