دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

پزشکیان را بیشتر بشناسید 

شنبه، 16 تیر 1403
کد خبر: 395791
ساعدنیوز: «مسعود پزشکیان» که با رای اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد، پیش از این نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از ایرنا، «مسعود پزشکیان» که به عنوان پزشک و سیاستمدار ایرانی شناخته می‌شود در تاریخ هفتم مهرماه سال 1333 در مهاباد چشم به جهان گشود. او از دوره هشتم وارد نهاد قانون‌گذاری شد و در انتخابات 11 اسفند دوباره توانست اعتماد مردم تبریز را کسب کند و برای چهارمین دوره بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زد. او در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس مجلس نیز بود.

منتخب مردم در انتخابات چهاردهم در دوره جوانی و پس از گرفتن مدرک دیپلم برای انجام خدمت سربازی، به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان رفت و در همان دوران سربازی به حرفه پزشکی علاقه پیدا کرد و تصمیم گرفت پس از پایان دوران سربازی دومین دیپلم خود را در رشته طبیعی یا همان علوم تجربی دریافت کند، سپس در سال 1355 در دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد و در رشته پزشکی به ادامه تحصیل پرداخت.

پزشکیان درباره تحصیل خود در رشته پزشکیمی گوید: من در سال 1355 در رشته پزشکی از دانشگاه تبریز پذیرفته شدم و بار ها تاکید کرده‌ام، از هیچ سهمیه و یا رانتی برای ادامه تحصیل در هیچ مقطعی استفاده نکرده‌ام.

رئیس جمهور منتخب دوره پزشکی عمومی خود را در سال 1364 با موفقیت به پایان رساند و پس از آن به عنوان مربی فیزیولوژی در دانشکده پزشکی مشغول به فعالیت و تدریس شد، سپس در سال 1369 مدرک تخصص خود را در رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریافت کرد. پزشکیان در سال 1372 فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران اخذ و بلافاصله بعد از آن در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز پذیرفته و مشغول به فعالیت شد.

در کارنامه او سابقه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز دیده می‌شود؛ پزشکیان در دولت دوم اصلاحات سکانداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را هم برعهده گرفت.

وی پیش از این دو بار برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم (سال 1392) و سیزدهم (سال 1400) نام نویسی کرده بود که در سال 1392 پیش از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده، به نفع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی انصراف داد و در سال 1400 نیز از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد. رئیس جمهور منتخب برای سومین بار در 12 خرداد 1403 ردای نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برتن کرد و در نهایت در تاریخ 20 خرداد 1402 نام او از سوی وزارت کشور به عنوان یکی از 6 نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام شد.

پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با شعار «برای ایران» وارد عرصه رقابت شد و تلاش برای تحقق «عدالت» و «وحدت و انسجام» در جامعه و اجرای احکام «برنامه هفتم توسعه» را مهمترین برنامه‌های خود اعلام کرده بود.

وی همچنین در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود: در صورتی پیروزی در انتخابات کمیته کمند(کمیته نظارت بر دولت) تشکیل می‌دهد و این به عنوان، پل ارتباطی بین مردم و دولت و حاکمیت خواهد بود.

منتخب مردم در انتخابات چهاردهم گفته بود: قول می‌دهم اگر با رای مردم به قدرت رسیدیم، هر چند ماه یکبار پاسخگوی نمایندگان مردم در صنوف مختلف باشم.

در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری -روز جمعه هشتم تیر ماه- مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، و مسعود پزشکیان با یکدیگر به رقابت پرداختند، اما با توجه به اینکه هیچ یک از آنها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه رفت. سرانجام در انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان با 16 میلیون و 384 هزار و 403 رای به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 16 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ راهکار بی‌نظیر انتقام از پشه‌های مزاحم به سبک طبیعت‌گرد حرفه‌ای/ برای در امان بودن از "پشۀ آئدس" تست کنید
گزارش تصویری علی ضیا از دورهمی پرانرژی چهره های شاخص سینما و تلویزیون / وقتی آقای واحدی و آقای قناد مجلسو دست میگیرن، کودک درون همه فعال میشه🤣
(فیلم) حاشیه نگاری حضور رهبر معظم انقلاب پای صندوق انتخابات / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدیو) عاشقانه فوق جذاب و دهه 60 الیکا عبدالرزاق و پوریا پورسرخ در میانه جنگ و موشک باران/ خودم که عاشق مقنعه سر کردن الیکا شدم😂
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(تصاویر) آیا میدانید کدام گیاهان برایتان خوش شانسی میاورند!/ 9 گیاه آپارتمانی که خوش یمن هسنتد را شناسید... | شما درخت پول تو خونتون دارید؟
دریبل فوق حرفه ای مسعود پزشکیان در زمین چمن در عصر یک تابستان گرم+عکس/ آمادگی بدنی نهمین رئیس جمهور ایران
ترجمه تخصصی کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی