دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

قانون مهریه تغییر می‌کند 

دوشنبه، 23 مهر 1397
کد خبر: 15983
ساعد نیوز: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان به دنبال حذف حبس و زندانی شدن افراد در قانون مهریه هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دادگاه‌های کیفری نباید در مسائل حقوق خصوصی و شرعی، ورود کرده و افراد را دستگیر کنند، یادآور شد:  مگر اینکه شخص دادگاه را فریب دهد و اموالی که دارد را به دادگاه معرفی نکند.

وی افزود: در حقوق خصوصی زمانی که شخصی از کسی به عنوان مهریه طلب‌کار است، طلبکار اموال، بدهکار را به دادگاه معرفی می‌کند، اجرائیه‌ای صادر می‌شود و آن مال به نفع طلبکار مصادره می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه نگهداری افراد به جرم مهریه، دیه و همچنین بدهی در زندان  فایده چندانی ندارد، ادامه داد: برخی از نمایندگان به دنبال ایجاد تغییر در قانون مهریه هستند. در گذشته نیز در این قانون تغییر ایجاد شده بود و اگر مهریه خانمی 1000 سکه بود تنها 110 سکه پرداخت می‌شد.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با تاکید بر اینکه در این تغییرات اصل بر حبس زدایی و بازداشت افراد به دلیل مهریه است، اضافه کرد: ما می‌خواهیم این را در قانون مهریه بگنجانیم که "شخصی به دلیل مهریه بازداشت و حبس نشود."


8 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
سابمیت مقاله چیست؟