دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نوشیدنی های گرم وسرد /

قهوه اسپرسو ترکیبی از چه متریالی تهیه می شود؟ 

یکشنبه، 10 مهر 1401
ساعدنیوز : یکی از دمنوش ها و نوشیدنی های با ارزش و پرتقاضا که در تمام دنیا به شکل فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد قهوه اسپرسو می باشد که خواص فراوانی نیز دارد.

معروفترین نوع یا به عبارتی پادشاه قهوه ها، اسپرسو اصل است که به صورت تک شات و با دستگاه های حرفه ای تهیه می شود.

با استفاده از قهوه اسپرسو نوشیدنیهای بسیار محبوبی همچون لاته، کاپوچینو، آمریکانو و مدلهای دیگری از نوشیدنیهای سرد و گرم را می سازند که بیشترین مصرف را در میان مردمان دنیا داشته و از پرفروش ترین انواع نوشیدنیهای کافه ای محسوب می شود. در ادامه با آراد برندینگ همراه باشید.

این نوشیدنی محبوب بعد از قهوه ترک و فرانسه محبوبترین و رایجترین نوع تهیه قهوه به شمار می آید این نوشیدنی تلخترین نوع قهوه در دنیا شناخته شده است که با میزان بالای کافئین موجود در آن برای رفع خواب آلودگی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوشیدنی رایجترین محصولی است که در صبحانه افراد مورد استفاده قرار می گیرد تا انرژی لازم برای انجم فعالیت روزانه را تامین نماید. در تهیه قهوه اسپرسو باید از پودر آسیاب شده دانه های قهوه رست شده استفاده نمود که دو مورد از رایجترین مدلها پودر روبوستا و پودر عربیکا است که در این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد.

در منوی بیشتر کافه ها آیتم قهوه اسپرسو به چشمتان خورده است کیفیت اسپرسو وابسته به دانه های قهوه اصل است که با چه کیفیتی تهیه و رست شده اند. بیشتر افراد در دنیا زمانی که احساس خستگی می کنند و احتیاج به انرژی بیشتری برای ادامه فعالیت خود دارند از قهوه اسپرسو استفاده می کنند تا انرژی و شادابی مورد نیاز خود را بازیابی کنند.

قهوه اسپرسو ترکیبی

بسیاری از کافی شاپ ها برای طعم بهتر و همه پسند بودن قهوه های خود از قهوه اسپرسو ترکیبی استفاده می کنند به این صورت که مقدار مشخصی از قهوه عربیکا و مابقی را از قهوه اسپرسو ربوستا استفاده می کنند.

در مجموعه های عرضه کننده قهوه فوری معمولا این محصول را در انواع مختلف سرو می کنند و نحوه سرو آن بستگی به مدل دم شده یا نشده آن بر می گردد. اگر قهوه تلخ دوس دارید بهتر است در کنار آن از سیروپ های طعم دار استفاده کنید تا طعم تلخی آن باعث اذیت معده نشود.

اگر مشکلات دستگاه گوارش دارید بهتر است در ابتدا زیر نظر پزشک از قهوه اسپرسو ترکیبی استفاده کنید و در مرحله بعد از قهوه های بدون کافئین استفاده کنید.

اگر اهل مصرف زیاد قهوه هستید بهتر است دستگاه آن را تهیه کنید ممکن است در ابتدا هزینه تهیه این دستگاه برای شما زیاد باشد اما به دلیل استفاده روزانه از آن می توان گفت در هزینه خرید قهوه در بیرون از منزل به صرفه تر است.

قهوه اسپرسو خانگی را می توانید بر اساس سلیقه خود تهیه کنید و مقدار شکر، طعم دهنده های مختلف مانند سیروپ کارامل، فندق ترکی، بادام و غیره را به آن اضافه کنید. برای درست کردن اسپرسو به روش خانگی می توانید از موکاپات استفاده کنید.

قهوه اسپرسو ترک

بسیاری از افراد در زمانی که می خواهند قهوه انتخاب کنند بین قهوه اسپرسو و ترک گیر می کنند و برایشان سوال می شود که تفاوت این دو قهوه در چیست؟

یکی از تفاوت های اصلی این دو نوع قهوه با یکدیگر در روش درست کردن آن ها است، قهوه اسپرسو کیلویی را باید به روش های قدیمی درست کنیم که می شود دم کردن داخل قهوه جوش ها این کار یک مقدار دشوار است و فوت و فن های مخصوص به خودش را دارد اما قهوه های اسپرسو در دستگاه های مخصوصی درست می شوند و تنها کافی است دانه های قهوه دانه و یا پودر آن داخل دستگاه ریخته شوند.

افرادی که از قهوه اسپرسو ترک استفاده می کنند می دانند که میزان کافئین قهوه اسپرسو و ترک با یکدیگر برابر است و هر دو جز قهوه های کافئین بالا هستند، طعم آن ها نیز در صورتی شبیه به یکیدیگر است که نوع قهوه ای که برای هر دو آن ها استفاده می شود یکی باشد.

اگر هر دو این قهوه ها را خورده باشید قطعا متوجه شده اید که در زمان خوردن قهوه ترک دانه های ریزی را حس می کنید اما در زمانی که قهوه اسپرسو را میل می کنید هیچ دانه ای نیست و نوشیدنی کاملا صاف است، دلیل این تفاوت عدم صاف کردن و فیلتر کردن قهوه ترک است.

ما می توانید با پر کردن فرم مشاوره و فروشی که در این صفحه است از مشاوره رایگان در ارتباط با قهوه اسپرسو بهره مند شوید و در صورت تمایل محصول مورد نظرتان را از ما خریداری کنید تا کیفیت و قیمت مناسب محصولات مجموعه ما به شما ثابت شود و از مشتری های دائم ما باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی