دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

قطر از توقیف یک قایق ماهیگیری بحرین در آب‌های منطقه‌ای‌ این کشور خبر داد 

شنبه، 22 آذر 1399
کد خبر: 121145
ساعد نیوز: وزارت کشور قطر اعلام کرد، نیروی گارد ساحلی این کشور یک قایق ماهیگیری را که در حال ماهیگیری در آب‌های منطقه‌ای قطر بود، توقیف کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا: وزارت کشور بحرین اعلام کرد، نیروی گارد ساحلی این کشور سه فرد که در این قایق بودند را بازداشت کرده است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، در راستای تلاش ها برای انجام وظیفه عادی در نظارت و حفاظت از آب های منطقه ای قطر گشتی های امنیت سواحل و گارد ساحلی یک قایق بحرینی را در منطقه "فشت الدیبل" در داخل آب های منطقه ای قطر در ۱.۳ مایلی دریایی توقیف کردند.

این وزارتخانه تصریح کرد: گشتی های امنیتی گارد ساحلی و گارد مرزی سه دریانورد را که در این قایق بودند، بازداشت کردند که یکی بحرینی الاصل بود و بقیه تابعیت کشورهای آسیایی داشتند و به واسطه تور ماهیگیری در حال ماهیگیری بودند.

در این بیانیه تاکید شد: آنها با اشیای ضبط شده به دادستانی مربوطه ارجاع داده شدند تا تدابیر قانونی علیه آنها تکمیل شود.

منابع فاش کردند، طرف های بحرینی اختلافات شان را با قطر تشدید کرده و می خواهند پرونده های اختلافات قبلی درباره مرزهای دریایی را باز کنند، در حالی که این پرونده به طور کامل بعد از رای دیوان بین المللی دادگستری بسته شده است.

در حکم صادره در ۱۶ مارس ۲۰۰۱ بحرین حاکمیت بر جزایر حوار و جزیره قطعه جراده در مقابل قطر حاکمیت بر جزایر جنان، حداد جنان و الزباره و فشت الدبیل را به دست آوردند، درباره عبور و مرور کشتی های تجاری نیز دادگاه رای داد که کشتی های تجاری قطر حق عبور مسالمت آمیز در آب های منطقه ای بحرین واقع در جزایر حوار و البر بحرین را دارند.

پیشتر در ماه گذشته میلادی نیز دو قایق بحرینی از سوی اداره امنیت و گارد سواحل قطر رصد شدند که وارد آب های منطقه ای این کشور بدون اجازه قبلی شده بودند و این براساس عرف بین الملل نقض حاکمیت کشورهاست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه