دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

عجیب ترین گریم رابعه اسکویی / رابعه اسکویی: سخت ترین کار در حوزه بازیگری، کار برای مخاطب کودک است! 

شنبه، 21 مهر 1403
کد خبر: 412537
ساعدنیوز: رابعه اسکویی بازیگر «آرزوی اسب چوبی» گفت: فیلمنامه برایم جالب و نقش به نظرم بامزه بود. گرچه چون نقش عجیبی بود می‌ترسیدم که درست درنیاید و کودک و نوجوان آن را نپذیرد، ولی فیلم در اکران‌های جشنواره مورد توجه کودکان و نوجوان قرار گرفت و این خیال‌مان راحت شد که فیلم با نسل‌ امروز ارتباط برقرار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، رابعه اسکویی بازیگر «آرزوی اسب چوبی» در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، درباره حضور در فیلم «آرزوی اسب چوبی» که در بخش ملی جشنواره36 فیلم کودک حضور دارد، گفت: کمال مقدم کارگردان، فیلمنامه را برای من فرستاد که فیلمنامه برایم جالب و نقش به نظرم بامزه بود. گرچه چون نقش عجیبی بود می‌ترسیدم که درست درنیاید و کودک و نوجوان آن را نپذیرد، ولی فیلم در اکران‌های جشنواره مورد توجه کودکان و نوجوان قرار گرفت و این نشان دهنده آن است که احتمالا ما به عنوان بازیگر و کمال مقدم به عنوان کارگردان کارمان را درست انجام داده‌ایم و تاحدودی خیال‌مان از بابت ارتباط فیلم با تماشاگران نسل جدید راحت شد.

وی ادامه داد: یکی ازنوستالژی‌های بازیگران هم‌بازی شدن با دوستانی که سال‌ها قبل با آنها در یک فیلم بازی کرده‌ایم و این اتفاق در این فیلم برای من رقم خورد و این یکی از دلایل من برای بازی در این فیلم بود.
رابعه اسکویی در پاسخ به اینکه از بازی خود در این نقش راضی بودید خاطرنشان کرد: من در هیچ فیلمی ازبازی خودم راضی نیستم و همیشه فکر می‌کنم بهتر از این نیز وجود دارد و همین تفکر باعث می‌شود بازیگر همواره برای بهتر شدن تلاش کند ضمن اینکه هر فیلمی برای بازیگر یک تجربه جدید به همراه دارد.

او درباره تفاوت کار برای کودک و نوجوان تاکید کرد: کار برای مخاطب کودک خیلی سخت است، چون باید برای بچه‌ها، هم جذاب باشد و هم باور‌پذیر؛ خصوصا امروزه که دیدگاه بچه‌ها نسبت به گذشته خیلی فرق کرده و باید محتاط‌تر و با بینش بیشتری کار کرد و این در شرایطی است که متاسفانه فیلم‌های مناسب برای این نسل نداریم.

اسکویی درباره کمال مقدم کارگردان فیلم گفت: کمال مقدم، یک کارگردان جوان و خوش آتیه است که علاوه بر اینکه کار با او راحت و ساده است، نقش‌ها و بازی‌ها را زیرنظر دارد. او درباره تیک همه شخصیت‌های این فیلم بیان کرد: شخصیت‌های این فیلم انسان نبودند ک برای همین همگی یک تیک داشتند. جذابیت بازیگری به همین اتفاقات عجیب و غریبی است که در فیلم‌ها پیش می‌آید و اینگونه بازیگر وجه جدیدی از خود به وجود می‌آورد که در طول کار باید آن را حفظ کند و این کمی سخت است ولی وقتی نقش متعلق به بازیگر می‌شود، این سختی نیز از بین می‌رود.

رابعه اسکویی در پاسخ به اینکه آیا این فیلم در جشنواره کودک و نوجوان موفقیتی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هدف ما از بازی در یک فیلم، موفقیت آن است ولی اگر این اتفاق هم رخ ندهد از زحمتی که ما برای این فیلم کشیدیم، چیزی کم نخواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه فیلم‌هایی درباره نسا کودک و نوجوان و نسل میانسال و کهنسال در سینمای کشور بسیار مهجور واقع شده گفت: فیلم‌های ما بیشتر برای نسل جوان ساخته می‌شود و از این دو قشر سنی که مهمترین رکن جامعه انسانی هستند غفلت شده است و سالیان زیادی است که برای قشر کهنسال و میانسال کار نکرده‌ایم و برای کودک و نوجوان خیلی کم کار می‌شود؛ نسلی که قرار است آینده جامعه و کشور را بسازد.
اسکویی درباره راهکار جذب کودک و نوجوان به سمت سالن سینما فیلم‌ها تصریح کرد: فیلمنامه عامل اصلی جذب کودک و نوجوان به یک فیلم است و باید کودک و نوجوان را شناخت و براساس نیاز و علائق‌شان فیلم ساخت چون بچه‌های امروز به سختی چیزی را می‌پسندند و برای همگام شدن با این نسل باید با جهان پیش برویم.
وی درباره جایگاه خلاقیت در کارهای کودک و نوجوان، تاکید کرد: خلاقیت برای کارهای کودک و نوجوان خیلی اهمیت دارد و برای جذب این گروه مخاطب باید خلاقیت وجود داشته باشد.

رابعه اسکویی درباره تاثیر برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در رفع خلاءهای سینمای کودک و نوجوان گفت: هر جشنواره‌ای که جایزه خوب و معتبری داشته باشد، موجب می‌شود که افراد برای به دست آوردن آن تلاش کنند. برگزاری این جشنواره ها خود دلیلی است تا افراد مختلف در این حوزه کار بسازند و این برای افزایش کمی تولید آثار کودک و نوجوان بسیار موثر است. این سینما آنقدر اهمیت دارد که می‌توان تخصصی‌تر به آن پرداخت. باید نسبت به این نسل و آنچه در اختیارشان قرار می‌دهیم، توجه بیشتری داشته باشیم و برای‌شان برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم.

رابعه اسکویی درباره کارهای آتی خود گفت: بازی در فصل2 سریال چرخ گردون برای تلویزیون از تازه‌ترین کارهایم است و هم‌اکنون مشغول تمرین یک نمایش هستم.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 21 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به کیک تولد محمد خاتمی رئیس جمهور سابق با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک/ از بریدن کیک تا فوت کردن شمع توسط آقای سیاستمدار +عکس
(فیلم) توصیه عمو رشید درباره کباب کردن بال مرغ: بهش نمک نزنید، زیربغل مرغ عرق میکنه، خودش شوره همیشه!😂🤣
صحبت های شنیدنی حاج آقا قرائتی : بعد از اکسیژن و غذا هیچ نیازی مثل همسر نیست!! همسر لباس است
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
وحید بادپی یوز ایرانی در لاس وگاس: رقیب لرستانی هادی چوپان هم مجوز حضور در استیج مستر المپیا 2024 را دریافت کرد +فیلم
حامد آهنگی: بارها رفتم شلوار بخرم، کتونی خریدم! فقط بخاطر اینکه نرم پرو کنم! / کیا مثل حامد آهنگی انقدر تنبلن؟😳
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه