روش تهیه گراتن سوسیس و سیب زمینی لذیذ

  سه شنبه، 18 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه گراتن سوسیس و سیب زمینی لذیذ
گراتن یک غذای لایه ای سیب زمینی است که با ترکیب مواد گوشتی یا سبزیجات مختلف طبخ می شود. گراتن سیب زمینی و سوسیس، سیب زمینی را به همراه سوسیس در کنار خود دارد که طعم فوق العاده ای را در کنار پنیر پیتزا به ارمغان می آورد. این غذا را می توان برای وعده شام در خانه یا به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و حتی عصرانه در تولدها استفاده کرد.

گراتن سوسیس و سیب زمینی یک خوراک لذیذ برای عاشقان ترکیب سنتی سوسیس و سیب زمینی است. این غذای ساده را به راحتی می توانید تهیه کنید. گراتن سوسیس و سیب زمینی را در ظرف های پیرکس و سرامیک می توانید با استفاده از سوسیس تفت داده شده، سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، پنیر چدار و پنیر خوشمزه کاتیج تهیه کنید. البته اگر دوست داشتید می توانید این پنیر را با ماست چکیده نیز جایگزین کنید. اما توصیه می کنیم ماستی را انتخاب کنید که زیاد ترش نباشد.

اگر دوست دارید تهیه پنیر کاتیج را در منزل امتحان کنید می توانید با مقداری شیر پر چرب اضافه که در منزل دارید و چیز زیادی از تاریخ مصرفش باقی نمانده این پنیر خانگی سالم را تهیه کنید و به این ترتیب شیر را نیز دور نریزید. این پنیر از دلمه بستن شیر تهیه می شود. پس از دلمه بستن شیر داخل یک پارچه کتان تحت فشار قرار می گیرد تا پنیر خانگی شکل داده شود. این پنیر را علاوه بر مصرف معمول می توانید در تهیه غذاها هم استفاده کنید. پنیر کاتیج در آشپزی هندی کاربردهای زیادی دارد. در تهیه پنیر خانگی برخلاف خیلی از پنیرهای دیگر، از پنیر مایه استفاده نمی شود، بنابراین این پنیر منبع پروتئین خوبی برای گیاهخواران هم هست. تهیه پنیر کاتیج بسیار آسان است و در حدود ۴۰ دقیقه آماده می شود.

گراتن نیز یک نوع ترفند و تکنیک برای درست کردن غذا است. گراتن به غذایی گفته می شود که در ظرف های گود و پنیر طلایی شده بر رویش سرو می شود. گراتن ها اصالتا فرانسوی هستند و در فر و تنور درست می شوند. گراتن در فرانسوی به براده های نان سوخاری و پنیر رنده شده اشاره دارد. با استفاده از انواع ژامبون، ماهی، مرغ، گوشت و سبزیجات می توانید گراتن های متنوعی را تهیه کنید.گراتن سوسیس و سیب زمینی را می توانید به عنوان شام یا پیش غذا میل کنید.

مواد لازم برای گراتن سوسیس و سیب زمینی

  • سوسیس 450 گرم
  • سیب زمینی رنده شده 3 پیمانه
  • کره 1/4 پیمانه
  • پنیر چدار رنده شده 330 گرم
  • پیاز رنده شده 1/2 پیمانه
  • پنیر کاتیج 450 گرم
  • تخم مرغ بزرگ 8 عدد

طرز تهیه گراتن سوسیس و سیب زمینی

ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف و دیواره های یک قالب فر حدوداً ۲۰ در ۳۰ سانتی را با چند قطره روغن چرب کنید.سوسیس ها را حلقه حلقه و بعد هر حلقه را چهار قسمت کنید. سپس آن را داخل یک تابه چرب شده بریزید و روی شعله متوسط سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شود. سوسیس سرخ شده را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید.

سیب زمینی را رنده کنید. کره را داخل مایکروفر یا روی حرارت غیر مستقیم آب کنید و با سیب زمینی رنده شده مخلوط نمایید. حال سیب زمینی و کره را کف قالبی که قبلاً آماده کردید بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید.در کاسه ای سوسیس سرخ شده، پنیر چدار رنده شده، پیاز، پنیر کاتیج و تخم مرغ ها را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را در قالب، روی لایه سیب زمینی بریزید.

بگذارید مخلوط ۱ ساعت در فر گرم شده پخته شود. بعد از پخت، یک خلال دندان داخل آن فرو کنید، اگر تمیز بیرون آمد گراتن سوسیس و سیب زمینی آماده است. بگذارید ۵ دقیقه خنک شود سپس آن را برش بزنید و سرو کنید. می توانید مقدار سیب زمینی را تا چهار پیمانه افزایش دهید و مقداری فلفل و ادویه هم به دلخواه به آن اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه گراتن سوسیس و سیب زمینی روش دوم

  • سوسیس(هات داگ) 2 عدد بزرگ
  • سیب زمینی 3 عدد
  • قارچ ورقه شده 1 پیمانه
  • آرد سفید 2 قاشق غذا خوری
  • شیر 2 لیوان
  • کره 1 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • پنیر پیتزا به میزان لازم

طرز تهیه گراتن سوسیس و سیب زمینی روش دوم

ابتدا سیب زمینی ها را ورقه کرده و سرخ می کنیم سپس هات داگ ها را نیز ورقه و کمی سرخ می کنیم به طوری که خشک نشوند. در این مرحله قارچ ها را با حرارت بالا تفت می دهیم. حال برای تهیه سس سفید آرد را با کمی کره تفت داده و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم سپس شیر را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا به غلظت مورد نظر برسد. در این مرحله کف پیرکس را چرب کرده و سیب زمینی ها را در ردیف اول می چینیم سپس یک لایه هات داگ روی آن می چینیم. حال روی مواد پودر آویشن و فلفل سیاه بپاشید. در مرحله بعدی بار دیگر یک لایه سیب زمینی و قارچ تفت داده چیده و روی مواد از سس سفید ریخته و در نهایت رو آن پنیر پیتزا می پاشیم. حال گراتن را در فر 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم. گراتن خوشمزه ما آماده است. نوش جان


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (112 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (48 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (44 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (16 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب: وقتی من زندان بودم همسرم مریض بوده، بی‌پول بوده، سختی فراوان کشیده اما به من چیزی نمی‌گفت
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
یکی از شاهکار های دانش آموز دوازدهمی در امتحانات نهایی!/ نمراتی که حتی بالای 7 هم نمیشوند!
(عکس) ست کت‌و‌شلوار با طرح شلوغ ولی خوشرنگ سپیده بزمی‌پور، همسر باکلاس شاهرخ استخری، در یک مکان خاص با دکوراسیون شاهانه
(عکس) تزئین میز عزای سعید راد با شمع، گل‌های سفید و حلوای رول‌شده در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه
خداحافظی غم‌انگیز نوه‌ی فوتبالیست سعید راد، آدام همتی، با پدربزرگ هنرمندش با یک عکس بسیار زیبا
(عکس) کد مورس همستر 3 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 چهارشنبه 3 مرداد
(تصاویر) حضور بازیگران و چهره‌های شاخص سینما و موسیقی در مراسم عروسی خواهر پزشک پوریا پورسرخ/ ولی عروس‌خانم خوش‌خنده اصلا و ابدا شبیه برادر هنرمندش نیست که نیست
یاسر جبرائیلی در گفتگو با تابناک: درباره فیلترینگ نظری ندارم!
(تصاویر)رمانتیک ترین حیوانات دنیا در جنگ عشق و عاشقی نظیر ندارند!/ با این 10 حیوان عاشق پیشه آشنا شوید
افشای کامل نام متهمان اصلی فساد در فوتبال خبرساز شد/ نام یک مجری معروف تلویزیونی در لیست همه را حیرت زده کرد
(تصاویر) 10 پدیده‌ی شگفت‌انگیز جهان که مشابهش در ایران وجود دارد/ منحصربفردترین جاذبه‌های کشورهای مختلف دنیا در یکجا
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....