روش تهیه قهوه دالگونا حرفه ای

  دوشنبه، 21 شهریور 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه قهوه دالگونا حرفه ای
قهوه دالگونا یکی از انواع نوشیدنی ها محبوب کشور هند است که به صورت گرم یا سرد سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قهوه دالگونا در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

قهوه «دالگونا» (Dalgona coffee)، یک نوشیدنی بسیار لذیذ است که با هم زدن نسبت های مساوی از پودر قهوه فوری، شکر و آب داغ تهیه می شود. این مواد به قدری هم زده می شوند تا قهوه یک بافت خامه ای پیدا کند و در نهایت، این قهوه هم زده به شیر گرم یا سرد اضافه می شود. قهوه دالگونا را معمولا با پودر قهوه، پودر کاکائو، بیسکویت خرد شده و عسل تزئین می کنند. درست کردن قهوه دالگونا با استفاده از دانه های قهوه آسیاب شده، امکان پذیر نیست و این وجود قهوه فوری است که لایه ای متراکم و کف مانند را ایجاد می کند. دلیل این مسئله نیز تا حد زیادی به روند خشک کردن دانه های قهوه مربوط می شود.

قهوه دالگونا در زمان همه گیری ویروس کووید ۱۹ از طریق شبکه های اجتماعی به شهرت رسید؛ زمانی که مردم در قرنطینه خانگی بودند و شروع به ساخت ویدئوهایی از درست کردن قهوه هم زده بدون استفاده از هیچ وسیله الکتریکی و با دست کردند. نام این نوشیدنی خوشمزه از «دالگونا»، یک آبنبات کره ای شکری گرفته شده است. ظاهر و طعم این قهوه شباهت زیادی به آبنبات دالگونا دارد؛ اگرچه در تهیه این نوشیدنی از دالگونا استفاده نمی شود.

طرز تهیه قهوه دالگونا بسیار ساده است و شما می توانید آن را با یک همزن برقی یا حتی بدون آن هم در خانه درست کنید. این نوشیدنی هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می شود و برای تهیه آن تنها به چهار ماده یعنی شیر، شکر، قهوه فوری و آب نیاز دارید.قهوه دالگونا یکی از انواع نوشیدنی های های خوشمزه و پرطرفدار است که اصالت آن به کشور هند باز می گردد و همچنین به صورت گرم یا سرد سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قهوه دالگونا در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه دالگونا

  • قهوه فوری ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • آب جوش ۲ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • یخ به مقدار لازم

طرز تهیه قهوه دالگونا خانگی

ابتدا داخل یک کاسه باید قهوه فوری و شکر و آب جوش را بریزید و با همزن برقی برای چند دقیقه هم بزنید تا بافت کرمی و روشنی بدست بیاید. شما می توانید با همزن دستی نیز این مار را انجام دهید و برای ۱۰ دقیقه مواد را هم بزنید تا فرم بگیرید و روشن شود.

می توانید مواد را داخل فرنچ پرس نیز بریزید و با آن بزنید تا به بافت خامی برسید ولی همزن خانگی یا مخصوص قهوه و فوم گزینه بهتری می باشند. شیر سرد را داخل یک لیوان ریخته و چند قطعه یخ بریزید و مواد کرمی تهیه شده را روی آن بریزید و هم بزنید و سرو کنید.اگر دوست دارید این نوشیدنی را گرم میل کنید، باید شیر را داخل شیرجوش ریخته و گرم کنید و به دلخواه کمی با فرنچ پرس بزنید و داخل لیوان ریخته و مایه کرمی را روی آن بریزید. این نوشیدنی در تابستان علاوه بر کافئین و انرژی لازم به بدن می تواند برای رفع تشنگی نیز گزینه بسیار خوبی باشد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قهوه دالگونا خانگی

  1. می توانید از قهوه فوری گلد یا نسکافه استفاده کنید.
  2. روی قهوه را می توانید با شکلات چیپسی یا پودر کاکائو به دلخواه تزیین کنید.
  3. می توانید مواد کرمی را داخل قیف ریخته و ماسوره بزنید.
  4. می توانید برای هر دو روش از شیر ساده یا شیر نارگیل به دلخواه خود استفاده کنید.
  5. می توانید برای هم زدن بجای همزن از مخلوط کن نیز استفاده کنید.

 قهوه دالگونا خانگی 

مواد لازم برای قهوه دالگونا روش دوم

  • یک قاشق غذاخوری قهوه فوری
  • یک قاشق غذاخوری شکر
  • یک قاشق غذاخوری آب داغ
  • سه چهارم لیوان یا یک لیوان شیر گرم

طرز تهیه قهوه دالگونا روش دوم

قهوه فوری، شکر و آب داغ را در یک کاسه بریزید و با استفاده از همزن برقی با سرعت زیاد، آن ها را هم بزنید.هم زدن را برای دو دقیقه ادامه دهید تا بافت قهوه شما خامه ای شود. با استفاده از یک قاشق، موادی که روی دیواره کاسه جمع شده است را در وسط کاسه جمع کنید و با همزن همه مواد را خوب هم بزنید.مخلوط هم زده را مزه کنید. توجه داشته باشید که این مخلوط، طعمی بسیار قوی دارد؛ اما نگران نباشید؛ زیرا قرار است آن را با شیر رقیق کنید. در صورت تمایل، مقدار بیشتری شکر به آن اضافه کنید.

شیر گرم را در لیوان مورد نظر خود بریزید و مخلوط هم زده قهوه را به آن اضافه کنید.با استفاده از یک قاشق یا نی، قهوه و شیر را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. نوش جان!


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (24 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (19 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (14 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (13 نظر) اجرای زنده عشقانه و بدون دستگاه امیر مقاره در ماشین/ واقعا چه قدرت صدای محشر و معرکه‌ای👌+ویدیو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
سرنوشت جالب اعجوبه کنکور سال 88 / در ایران ماند؟
پلیسِ شلیک کننده به آرزو بدری کجاست؟
(ویدیو) تولد 2 سالگی پسر شهربانو منصوریان، آرشام، با تم جذاب پسرانه در وسط یک استخر خیلی بزرگ و در کنار پدر و مادر قهرمانش/ دیدین خرس ملوان روی کیک تولدش چه بانمکه؟
(ویدئو) واکنش خیره‌کننده‌ی میمون‌های باغ وحش به شعبده بازی مرد جوان/ دیدین اون مرد چجوری ادای میمون رو درآورد؟😂 از خود میمونم میمون‌تر بود که🤣
(ویدئو) استوری کنایه آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت زاده/ اینبار با به رخ کشیدن پزشک جوان انگلیسی که مدال طلای المپیک 2024 را از آن خود کرد
(عکس) ترکیب رنگ مسحورکننده‌ی مانتوی بلوچ‌دوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ میدونین چی باعث شده این مانتو اینقدر خاص باشه؟
نوه مصدق: پدربزرگم ترجیح می‌داد ایران فقیر ولی مستقل از امریکا و انگلیس باشد
تصاویر دیده نشده از کودکی بازیگر مردمی و با اخلاق جوکر2!/ الیکا عبدالرزاقی چه کوچولو بوده!😍
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
(عکس) عاشقانه ها و رمانتیک بازی همسر مهدی سلوکی ، بازیگر سریال طوبی/ فقط ببین چه خلاقیت و سلیقه ای به خرج داده خانوم👌
درخواست طلاق بر سر عمل دماغ / می‌خواستی زن نگیری!!!
منتخب روز   
صورت زخمی و خونی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیمارستان +عکس/ تروری که ناموفق ماند خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!