ساعدنیوز
ساعدنیوز

روش تهیه سرکه انگبین با سرکه سیب

  شنبه، 26 شهریور 1401   زمان مطالعه 1 دقیقه
روش تهیه سرکه انگبین با سرکه سیب
سرکه انگبین که با نام هایی نظیر سکنگبین، سکنجبین عسلی یا سرکه انگبین عسلی شناخته می شود، از دیرباز در کشورمان تهیه و مصرف می شده است و به نوشابه ایرانی شهرت دارد. این نوشیدنی بسیار دلچسب در واقع همان مخلوط سرکه انگور (یا سرکه سیب) و عسل می باشد که با شربت سکنجبین (مخلوط شکر و سرکه) متفاوت است.

یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و پر خاصیت که در میان طرفداران طب سنتی و طب گیاهی بسیار مورد توجه قرار دارد، سرکه انگبین یا سکنجبین است. استفاده از سرکه انگبین با توجه به خاصیت هایی مانند کاهش چربی خون و پاکسازی کبد چرب، درمان آسم و…، بسیار مورد تاکید اساتید طب سنتی بوده است و بدین جهت در این مقاله بر آن شدیم تا طرز تهیه سرکه سکنجبین را به شما عزیزان آموزش دهیم .

مواد لازم برای تهیه سرکه انگبین عسلی

  • عرق نعنا ۱ پیمانه
  • سرکه ۱/۲ پیمانه
  • عسل ۱ پیمانه

طرز تهیه سرکه انگبین عسلی

ابتدا داخل یک شیرجوش یا قابلمه عرق نعنا را به همراه سرکه بریزید و مخلوط کنید. شما می توانید از سرکه سیب یا از هر نوع سرکه ای که دوست دارید استفاده کنید ولی بهتر است سرکه خانگی باشد و سرکه های صنعتی اصلا برای این کار مناسب نیستند.در ادامه مواد را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بجوش بیاید و شروع به قل زدن کند. بعد از ۱۰ دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و داخل یک کاسه تمیز بریزید.در اداکه باید صبر کنید تا کمی ولرم شود و بعد عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا عسل به خوبی مخلوط شود. سپس داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

سرکه انگبین

مواد لازم برای تهیه سرکه انگبین با عرق کاسنی

  • عرق کاسنی ۱ پیمانه
  • سرکه سیب ۱/۲ پیمانه
  • عسل ۱ پیمانه

طرز تهیه سرکه انگبین با عرق کاسنی

ابتدا همانند مرحله قبل باید عرق کاسنی را به همراه سرکه سیب دلخواه خود داخل یک شیر جوش ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و برای ۱۰ دقیقه قل بزند.در ادامه مواد را داخل یک ظرف ریخته و صبر کنید تا خنک شود و بعد عسل را اضافه کنید. این سرکه انگبین با عرق کاسنی برای رقیق کننده خون می باشد و به سنگ کیسه صفرا کمک می کند.

نکات کلیدی در تهیه سرکه انگبین خانگی

  1. شما به دلخواه می توانید سرکه انگبین را با انواع عرقیجات تهیه کنید.
  2. مقدار عسل را می توانید کم و زیاد کند.
  3. در بعضی از دستور ها از نبات یا شکر نیز استفاده می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (438 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (38 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (35 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تَشت به قایق حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (24 نظر) انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس (21 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (14 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (13 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (12 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (11 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (7 نظر) تعریف و تمجید رهبر انقلاب از مادرش: بالغ نبودم با مادرم تو حیاط فرش مینداختیم زیر آسمان اعمال روز عرفه رو بجا می آوردیم +ویدئو/اولین معلم هرکسی مادرشه... (6 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک سبزی فروش باسلیقه ایرانی برای کشاندن مشتری به مغازه/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (6 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (5 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روزمرگی جذاب و حال خوب کن ستاره معصومی بعد جدایی از مهدی قایدی+ویدیو خوشحالی خاص پسر استاد شجریان از برد رئال+عکس نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی محمدجواد ظریف در حال ماهیگیری با همسرش در خلیج فارس+ویدئو اجرای شاهکار و بی‌نظیر همایون شجریان/ آقای خواننده در این کنسرت دلباخته سحر دولتشاهی شد+ویدیو بازیگرانی که استاد دانشگاه هستند +عکس/از شبنم قلی خانی تا بهنوش طباطبایی تغییر بهت آور «کبری سریال خواب و بیدار» بعد 22 سال در 45 سالگی + عکس قاتل زوج شیرازی در صحنه قتل گرفتار شد/ در پی صحنه سازی بود که خودش هم در آتش سوخت غوغای اجرای شاهکار عرفان طهماسبی با صدای بهشتی و جادویی‌اش/ آهنگ گلم گلم واقعا بی‌نظیره+ویدیو آبشار کیگا کجاست؟ چگونه به آنجا برویم؟ فال روزانه امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد دو طبقه و شیک همسر فریبا نادری/ چه دکوراسیون جذاب و منحصر به فردی+عکس روایت جالب همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی از ترور ایشان/ پریدم جلو، آقای هاشمی را پرت کردم روی زمین...+عکس معرفی مراکز خرید محبوب در مشهد گول اخبار نادرست را نخورید ؛ دلیل واقعی جمع کردن واکسن‌های آسترازنکا از بازار چیست؟ خلاقیت خنده دار نگهبان پاساژ برای خوابیدن راحت و بدون دردسر حماسه آفرید+عکس/ لامصب مغزش 24 ساعت فعاله و در حال تولید ایده😂 آداب حمام رفتن در تهران قدیم/ آب آلو و لبوخوری با مشت و مال اضافه آیا ایران دکترین برنامه هسته‌ای خود را تغییر خواهد داد؟ گزینه های اصلی ریاست بر مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ آواز خوانی غش آور پیرمرد قزوینی در شب آهنگی که کل سالن با خوندنش منفجر شد+ویدئو/ حامد آهنگی از خنده پخش زمین شد😂 فال ابجد روزانه دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 (ویدئو) سکانس دیدنی از لو رفتن ماجرای عاشقی و خواستگاری نقی از دختر محمود نقاش!/ فقط قیافه هما دیدن داره شهردار منطقه 5 شیراز به قتل رسید سامانه خودنویس بساط املاکی‌های نجومی‌بگیر را جمع می‌کند؟ ویدئویی از داخل تالار عروسی حسین سلیمانی و بگو بخند آقای داماد با بازیگران و دوستان هنرمندش/ خوشبخت بشه تبریک سپند امیرسلیمانی به تازه داماد دنیای سینما و تلویزیون حسین سلیمانی+عکس/ خوشبخت باشین😍 6 گیاه زیبا و جادویی برای دور کردن پشه از محیط خانه پاسخ برگ ریزون دانش آموز پنجم ایرانی به سوال ریاضی در ورقه امتحانی/ تَن همه ریاضیدانا تو گور لرزید+ عکس دلیل بوی بد کولر آبی و روش های آسان برطرف کردن آن بهترین روش برای گرفتن نفخ حبوبات در زمان کم اولین عکس از ستاره معصومی بعد از جنجال طلاق و شکایت از یک روزنامه از بین بردن لکه روغن از روی لباس با 4 ماده خانگی تفکر خلاقانه یک مغازه دار جهت جلوگیری از سرقت خاطره تلخ ستاره سادات قطبی از خونه ایی که قراره ازش اسباب کشی کنن+عکس/ ای بابا عجب بد شانسی آوردن! خلاقیت خنده دار دانشجو ایرانی در ایجاد تفریح برای خودش و هم اتاقی هایش/ مواظب باشیم فرار مغزها نشه فقط! +عکس 5 گیاه آپارتمانی مقاوم که با نور لامپ رشد می‌کنند بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند
تیتر امروز   
آبشار کیگا کجاست؟ چگونه به آنجا برویم؟
فال روزانه امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403
قاتل زوج شیرازی در صحنه قتل گرفتار شد/ در پی صحنه سازی بود که خودش هم در آتش سوخت
روایت جالب همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی از ترور ایشان/ پریدم جلو، آقای هاشمی را پرت کردم روی زمین...+عکس
گول اخبار نادرست را نخورید ؛ دلیل واقعی جمع کردن واکسن‌های آسترازنکا از بازار چیست؟
آیا ایران دکترین برنامه هسته‌ای خود را تغییر خواهد داد؟
گزینه های اصلی ریاست بر مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
فال ابجد روزانه دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
شهردار منطقه 5 شیراز به قتل رسید
سامانه خودنویس بساط املاکی‌های نجومی‌بگیر را جمع می‌کند؟
آداب حمام رفتن در تهران قدیم/ آب آلو و لبوخوری با مشت و مال اضافه
بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد!