دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

رفتار و برخورد مناسب والدین هنگام لجبازی کودک 

چهارشنبه، 04 اردیبهشت 1398
در کنار نادیده گرفتن، باید به تقویت رفتارهای مثبت کودک هم توجه کنیم، تا میزان پرخاشگری او کم شود. همچنین باید کاری کنیم که کودک حس کند راه دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به پدر و مادرش نزدیک شود و با داد و فریاد به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، رقیه نوری پور لیاولی روانشناس و مشاور خانواده، در خصوص چگونگی برخورد با کودکی که می‌خواهد با جیغ و گریه به خواسته‌هایش برسد، گفت: در برخورد با این رفتار کودک، به هیچ وجه نباید به جیغ‌های او اعتنا کرد.

او افزود: وقتی یک کودک با جیغ‌زدن یا پرخاشگری به خواسته‌های خود می‌رسد، می‌آموزد که این رفتار را تکرار کند و اگر پدر و مادر به جیغ زدن فرزندان خود توجه کنند، این رفتار را در او تقویت می‌کنند.

نوری پور با بیان اینکه در چنین وضعیتی باید از تکنیک نادیده گرفتن استفاده کرد، افزود: یعنی در کنار او هستیم، اما نه به او نگاه می‌کنیم و نه با او حرف می‌زنیم، فقط خودمان را مشغول می‌کنیم، بدون اینکه با او ارتباط برقرار کنیم. در چنین شرایطی کودک متوجه می‌شود بدون ارتباط با پدر و مادر، هیچ لذتی برایش وجود نخواهد داشت و اگر این کار را ادامه دهیم، او رفتار ناپسند خود را ترک می‌کند.

این روانشناس گفت: در کنار نادیده گرفتن، باید به تقویت رفتارهای مثبت کودک هم توجه کنیم، تا میزان پرخاشگری او کم شود. همچنین باید کاری کنیم که کودک حس کند راه دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به پدر و مادرش نزدیک شود و با داد و فریاد به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه