دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

راه حل های ساده برای درمان ریزش موی شقیقه ها 

پنجشنبه، 20 شهریور 1399
وقتی متوجه ریزش موی شقیقه هایتان شدید فورا اقدام به درمان آن کنید می توانید از روغن زیتون و آب پیاز و چای سبز و همچنین سیب زمینی برای استفاده موضعی کمک بگیرید.

این ریزش مو هم در مردان و هم در زنان، شایع است اما مشخص است که طاسی در مردان معمول تر است که از شقیقه ها و بالای سر آنها شروع میشود با این حال، اگر موهای شقیقه های شما ریخته است ممکن است که به زودی موهای بالای سر خود را نیز از دست بدهید این نوع ریزش مو نیز میتواند فقط در یک قسمت سر باشد، با مطالعه ادامه این بخش به راهکارهای موثر و روش های گیاهی برای درمان این نوع ریزش مو خواهید رسید.

دلایل ریزش موی شقیقه چیست؟

این مورد از ریزش مو،بیشتر به دلایل شرایط ژنتیکی است در برخی موارد،به دلیل استفاده بیش از حد از اکستنشن های مو، استفاده از کلاه گیس و اسپری ها و حالت دهنده های مو است، حتی تیروئید و عدم تعادل هورمونی نیز میتواند منجر به این فرم ریزش مو منجر شود.

پیدا کردن علت ریزش مو

بسیاری از مشکلات پزشکی می توانند به صورت موقت و دائمی ریزش مو ایجاد کنند . لیست بعضی از این بیماریها :

  • کم خونی فقر آهن
  • مشکل تیروئید
  • کمبود ویتامین D ، زینک و ویتامین های گروه B
  • تغییرات هورمونی : آندروژن ، تستوسترون و استروژن
  • خود ایمنی
  • استرس شدید روانی
  • آسیب فیزیکی شدید
  • عفونت پوست سر و اختلالات پوستی
  • دیابت
  • لوپوس
  • اختلال موکنی
  • کاهش شدید وزن یا تغییرات شدید در رژیم غذایی
  • عفونت شدید همراه با تب بالا

درمان کم پشتی موی جلوی سر با پیاز:

پیاز به واسطه داشتن سولفور در بازسازی فولیکول های جدید مو مؤثر می باشد. درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید برای استفاده از پیاز جهت درمان کم پشتی موی جلوی سر کافیست ابتدا پیاز را خرد کرده و آب آن را بگیرید و روی قسمت عقب رفته خط رویش مو ماساژ دهید. بعد از یک ساعت سرتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

رویش مجدد موی جلوی سر با روغن زیتون:

روغن زیتون به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدان و ویتامین E به عنوان داروی تقویت رشد مو شناخته می شود. برای استفاده از روغن زیتون جهت رویش مجدد موی جلوی سر ، ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی شعله کم گرم کنید. وقتی نیم گرم شد، آن را روی قسمت طاسی سر ماساژ دهید و بگذارید بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. سپس سرتان را با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

درمان ریزش مو جلوی سر با فلفل سیاه:

فلفل سیاه باعث تحریک گردش خون و در نتیجه افزایش رشددرمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید فولیکول های جدید مو می شود. برای استفاده از فلفل سیاه جهت درمان ریزش مو جلوی سر کافیست چند دانه فلفل را آسیاب کنید و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید و بهم بزنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید سپس آن را روی قسمت طاسی سر بمالید و صبر کنید تا خشک شود. در آخر سرتان را با آب شستشو دهید.

رویش مجدد موهای ریخته شده با برگ چغندر:

برگ چغندر به واسطه داشتن پتاسیم، منیزیم و ویتامین B 6 باعث محکم شدن ریشه مو و افزایش رشد آن می شود. برای استفاده از برگ چغندر درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید جهت رویش مجدد موهای ریخته شده ، درمان ریزش موی شقیقه را از ما بپرسید ابتدا یک مشت برگ چغندر را در آب بجوشانید. وقتی برگ ها نرم شد، آن ها را آسیاب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس حنا به مقدار لازم با آن مخلوط کنید و بهم بزنید تا به صورت یک خمیر نرم درآید. این ماسک رشد مو را روی قسمت طاسی جلوی سر بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با شامپو شستشو دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری